Elsőre furcsa párosításnak tűnhet, de valamiért egyre nagyobb népszerűségnek örvend high eloban.
Nem biztos, hogy sokan gondoltak volna arra, hogy Taliyah-t kimozdítva midről kipróbálják a dzsungelbe. A profikról ugyanez nem mondható el, ők azonnal meglátták benne a lehetőséget és egyre többen adják rá a fejüket, hogy ki is próbálják őt. Erről leginkább a probuilds.net árulkodik, ahol mindig nyomon követhetjük, hogy bejegyzett profi játékosok éppen mivel játszanak.
Egyre több név tűnik fel a Taliyah dzsungel mellett, persze ez sem véletlen. Egy ideje már alakítgatták a karaktert PBE-n, míg végül a mostani változatot sikerült összehozni.
Rengeteget javítottak ezek a változások Taliyah életén, még ha nem is pont úgy, ahogy a Riot tervezte volna. A passzív erősítése, valamint a több mozgási sebesség alapból 455-ös mozgási sebességet eredményez falak mellett, cipő nélkül, amit már két mp után megkapunk. A Q-jának változásai is közrejátszottak. Nem okoz már kevesebb sebzést a minionokra és a szörnyekre sem, a kimerített területeken pedig továbbra is csak 1 manába kerül. Mivel az AoE részét visszavették, a CD-jét csökkenthették, ez hatalmas segítség a táborok takarítása közben.
A W CD-je is 12 másodpercre csökkent, az E kezdeti sebzése pedig több lett. Az első egy-két szint átlagosnak mondható, de hármas szinttől alig fognak hozzánk érni a szörnyek, mert Q közben is tudunk kite-olni, és a W-E kombóval is távol tarthatjuk őket magunktól. Az ellenséges hősökkel sincs akkora gondunk, mivel a Q lövedékei az első követően már 40, hanem 60%-os sebzést okoznak rájuk. Ha pedig mindez nem lenne elég, az E AP rátáját is növelték 0,2-ről 0,3-ra, valamint az a csúszáskor, vagy ellökéskor bekövetkező sebzés is több lett.
Mivel a mostani meta erőteljesen a párharcok köré épül, ez fontos tényező, de Taliyah-nak ez nem jelent gondot. Ráadásul kisebb, zárt helyeken sokkal nehezebb a lövedékeit is elkerülni, a W CC-jének köszönhetően pedig a Rift Scuttlert is könnyedén leszedi. A dolgok akkor durvulnak el, mikor meglépi a hatos szintet. Míg egy mides Taliyah esetében még lehet vadul pingelni, hogy eltűnt midről, addig a dzsungeles változata sokkal szabadabban mozoghat a pályán, –így szinte bármikor, bármilyen szögből érkezhet felénk a falával együtt.
Az őt választó profik között egyelőre olyan nevek tűntek fel, mint Memento, Amazing, Jankos, Wunder, Frozen, vagy épp Moon. Rúnák terén egyértelműen a Summon Aery a kedvenc, de egyesek Electrocute-tal is próbálkoznak. Előbbi mellé a Resolve ág érkezik, egy kis plusz tankosságot és biztonságot biztosítva, míg utóbbi agresszívebb egy fokkal.
A képességek fejlesztése teljesen ugyanaz, mint miden, tehát Q-val kezdünk, másodikként az ulti mellett az E-t fejlesztjük és a W marad utoljára, főleg így, hogy a CD is fixen 12 mp minden szinten.
Tárgyak terén természetesen az AP dzsungeles tárggyal kezdünk, vagyis a Runic Echoes-zal. Emiatt sok kritika érte a fejlesztőket, de Taliyah-nak igazából még jobb, mint az előző. A 7%-os mozgási sebességveszteség őt nem érinti a passzívja miatt, a plusz 20 AP és 10% CDR viszont annál hasznosabb számára. Smite típusát tekintve a Challenger Smite a menő (piros), ezzel könnyebbek a párharcok a csökkentett sebzés miatt, CC-nk pedig van elég, nem kell a kék Smite. Ezek után már a helyzet diktálja, hogy mire van szükségünk, de a leggyakrabban választott tárgyak között szerepel a Morello, a Liandry's Torment, és a Void Staff.
Személyes preferenciák alapján szóba jöhet még a Zhonya's Hourglass, megkönnyítve a rizikósabb érkezéseket ultival, ha pedig nagyon illékony az ellenfél és nem árt egy kis plusz HP, akkor a Rylai's Crystal Sceptert is megvehetjük. Ha eljutunk addig, akkor a Rabadon még tökéletes kiegészítő lehet, de jó eséllyel nem fog addig tartani a mérkőzés.
CC-nket és sebzésünket kihasználva már a meccs elején gankelhetünk ösvényekre, –bár nem árt, ha van némi follow up CC is a csapattársaknál. A táborokat viszonylag kevés HP veszteséggel vég Q miatt a legtöbb sebzés érdekében. Arra mindenképpen figyeljünk, hogy nem leszünk túl szívósak. Sebzésünk akad bőven, de egy-egy agresszívabb, arcba ugrós dzsungeles meglehet minket. Az egészben a legjobb pedig az ulti. Ezzel nem csak gankelni tudunk, de fontos útvonalakat zárhatunk el (például egy Baronhoz, vagy sárkányhoz), esetleg szétválaszthatjuk az ellenfeleinket. Ebben a tekintetben a szerepünk ugyanaz, mint midesként, csak sokkal nagyobb szabadságfok mellett.
A statisztikákat tekintve még nem annyira remekel ez a páros, de ez az újdonságának is köszönhető, viszont már most felfele ível.
Végezetül pedig íme "pár" profi, aki már kipróbálta az utóbbi időben.
Ti is kipróbáljátok?