Átlagosan a meccsek 97,2%-ban találkozhatunk csalókkal

Átlagosan a meccsek 97,2%-ban találkozhatunk csalókkal

Hatalmas szám, de ez régiótól és napszaktól is bőven függ.

Nem titok, hogy a csalás szinte az összes online játékban jelen van. Néhol nagyon sokan, néhol pedig kevesen próbálnak olyan előnyre szert tenni, amit csak külső programmal érhetünk el. Ez a PUBG-ban sem volt másképp, ahol NA egy ideig játszhatatlan volt a hajnali órákban a tömérdek cheater miatt. Azóta a közösség kikönyörögte magának a régiózárat –amit kicsit másképpen oldott meg a PUBG Corp.–, de legalább lényegesen kevesebb csalóval találkozhatunk már, mint eddig. De vajon mennyien csalnak átlagosan a játékban?

Ezt egy elkötelezett rajongó kiszámolta nekünk méghozzá abból, hogy átlagosan hány játékost bannolnak a PUBG-ból egy nap alatt. Először decemberben kaptunk információt erről: a BattlEye elárulta nekünk, hogy eddig 1.5 millió csalótól szabadultak meg, mindez akkor történt, amikor 20 millió példányt adott el a Bluehole. Itt még könnyű kimatekozni, hogy akkoriban körülbelül a példányok 7,5%-át kibannolták. Sokan egyből kongatták is a vészharangokat, hiszen ez azt jelentette, hogy durván a játékosok 10%-a cheater: így nem véletlen, hogy ennyire rossz a játék. Azt viszont elfelejtették, hogy a csalók könnyedén újraveszik a játékot, így statisztikailag nem volt teljesen helytálló a felvetés.

Mostanában viszont már havi lebontásban is megnézhetjük, hogy hány felhasználót bannoltak ki.

A júniusi hónap már nem releváns, május utolsó két hetét vegyük figyelembe!

Itt azt láthatjuk, hogy május utolsó két hetében átlagosan 36 ezer embert gamebannoltak ki Steamen, aminek nagy része PUBG volt. Ez körülbelül összeegyeztethető azzal is, amit márciusban a BattlEye mondott, hiszen akkor azt nyilatkozták, hogy kb. 30 ezer embert bannolnak naponta. Ha pedig összevetjük, könnyen kijön, hogy bizony a játékosok 3,5%-át bannolják ki minden egyes nap, hiszen 100 x ( 30,000 / 850,000) = ~3.5%

A játékosbázis azért nem csökken elképesztően drasztikusan, mert ezek a csalók egyből újraveszik a játékot, és lehet hogy a következő nap újból megkapják a kitiltást. Ez a szám már egy picit ijesztő, –de még nem tartunk a végén, hiszen ha megnézzük, hogy a játékosok 3,5%-a nem csak csal, de bant is kap minden áldott nap az azt jelenti, hogy körülbelül 2,8% esélyünk van arra, hogy ne kapjunk egy cheatert a mérkőzéseinken (1-(.965100) = 97.2%). Mivel rengeteg régió és mód van, így ezek a számok drasztikusan nőhetnek és csökkenhetnek. Az OCE TPP-ben ez a szám akár a kevesebb, mint 1% esélyt is elérheti, és statisztikailag szinte mindig kapunk csalót a meccsünkben, míg Európában, FPP-ben sokkal jobb a helyzet. Ezenfelül pedig lehet, hogy olyan meccset kapunk, ahol egyszerre 15 cheater is van, –utána pedig sorban játszhatunk 15 meccset, ahol egyáltalán nincs csaló.

A számok és a statisztika egy érdekes világ, így nem kell teljesen elborzadni ettől, –de az biztos, hogy elképesztően sokan csalnak a játékban,és veszik meg újra másnap, hogy folytathassák. Ötletem sincs, hogy hogyan oldhatná meg ezt a BattlEye és a PUBG, de be kell hogy lássuk, hogy borzasztóan sok problémával kell egyszerre megküzdenie a fejlesztőknek.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések