Nagy lendülettel és frissítésekkel vezette be a Riot év elején az új honor rendszert, de az eredeti célt nem igazán sikerült elérni vele.
Már több éve szerepel a jutalmazási rendszer és az elismerés a játékon belül, viszont az eddigi tapasztalatok alapján nem igazán sikerült elérni vele azt a célt, amit a Riot szeretett volna. Tavaly ezen frissítettek, minden mérkőzés után felugranak a csapattársaink és három kategóriából választhatunk, ha valakit ki szeretnénk tüntetni.
A kliens gombjai elég rakoncátlanok és időnként lassúak is
Néha a kliensbeli problémák bosszantóak, –főleg, ha azok miatt még normálisan elindítani sem tudunk egy játékot.
Ezek a Stayed Calm, vagyis nem húzta fel magát a rossz eseményeken, leginkább vesztes meccseken kerülhet előtérbe. A Great Shotcalling, azaz jó irányító, leginkább olyan játékosok kapják, akik nem csak carry-znek, de hasznos információval is ellátják a csapatot, döntéseket hoznak. Végezetül a sima GG, amikor egyszerűen jó élmény volt valakivel játszani, mert mondjuk segítőkész volt, vagy szimplán kedves, megtaláltuk vele az összhangot. Ezek a kitüntetések valahogy mindig a "hangosabb" játékosokat hozzák előtérbe, akiknek ténylegesen szembetűnő a viselkedése, játéka, kommunikációja. Sajnos a csendes segítő társak már nem ennyire szerencsések, pedig sokszor az is sokat számít, ha a supportunk például nem mond le rólunk, akkor sem ha már számtalanszor meghaltunk, vagy a dzsungeles odaadja a kéket midnek, hiába van hátrányban. Bár a három felsorolt kategória egész tágan értelmezhető, mégsem aktuális minden helyzetben, és mivel ott az orrunk előtt ez a három lehetőség, be is korlátozza valamelyest a gondolkodásunkat. Emiatt sok helyzetet át sem gondolunk, mikor az a kérdés, hogy kit is ismerjünk el. Egyáltalán nem értékeli például a tiszteletet, vagy az alázatot. Függetlenül attól, hogy győztünk, vagy vesztettünk, azok kezelésének is megvan a maga elfogadott módja, –pedig a honor, avagy a becsület, a lovagi alapokat nézve pontosan erről kellene szóljon.
Engem például kifejezetten irritál, ha valaki beírja all chatbe, akkor is ha saját csapatunkból, hogy "gg easy". Ez egy nagyon tiszteletlen megnyilvánulás az ellenfeleinkkel szemben, különösen akkor, ha például a meccs mondjuk azért volt annyira könnyű, mert valaki DC-zett a másik csapatból, esetleg afkolt, vagy leintelte a meccset. A másik az emote-ok állandó spammelése, akárhányszor elront valamit az ellenfél. Nyilvánvalóan akad ennek poénfaktorja és az emote-okat alapvetően úgy tervezte a Riot, hogy ne lehessen velük sértegetni, de mikor 4. alkalommal dive-olnak ki topon mondjuk 3-an és az ellenfél megállás nélkül spammeli őket, az elég frusztráló lehet. Mintha valaki elesne az utcán, és nem hogy nem segítünk neki, de cserébe még ki is nevetjük, esetleg mi magunk rúgtuk ki a lábát.
Ezek az emberek a saját csapatuktól ugyanúgy megkapják majd a honort, és ha eleget játszanak, akkor saját maguk is elérhetik a 3-4-es honor szintet, később akár az 5-öst is. Hogy miért? Mert a rendszer gyakorlatilag "kényszerít" arra, hogy valakit jutalmazz, akkor is, ha azt éppenséggel senki nem érdemli meg, –és itt bukik el az egész. Akárhányszor honort adunk valakinek, mi is kapunk egy keveset, illetve ha az egész csapat oszt elismerést, akkor mindenki egy kevés plusz pontokat kap. Az egész tehát nem a tényleges elismerésről, sokkal inkább a pontok és a jutalomkapszulák gyűjtéséről szól, mivel az ingyen tartalmat mindenki szereti. Alapvetően ezzel nem is lenne gond, csak hogy ezt pont egy olyan rendszerbe építette a Riot, ahol nem a kényszernek kellene uralkodnia.Az előző előtti, eredeti honor rendszerben például sokkal több értelme volt a kitűzőknek a töltő képernyőn, mivel nem volt annyira egyszerű megszerezni őket leginkább azért, mert nem ingyen jutalmak voltak elrejtve az elsimerések mögé. Még az honorable opponentet, azaz tiszteletteljes ellenfelet csak-csak meg lehetett szerezni, ez piros volt, de a többihez már tényleg példamutató magatartással kellett rendelkeznünk, hogy elismerjenek minket. Mostanság meg bárki, aki feljebb lép és kapott akármilyen honort az előző meccsen, az egyből "kirakhatja" a mostani kis ikont a betöltő képernyőre.
Ha már tiszteletteljes ellenfél, korábban már volt erről szó, de egyelőre még nem tervezik bevezetni az ellenfelek elismerését. Pedig sok esetben indokolt lenne, hiszen megesik, hogy valaki gyönyörűen játszik és mindemellett még alázatos is marad. Ez egy elég egyoldalú rendszert eredményez.
Az tény, hogy a fejlődés lassú. Főleg ha valaki nem játszik naponta 10 meccset és ez rendben is van; tavaly kevesebb időnk volt ezt kihasználni, mivel csak az év második felében jelent meg az új rendszer. Idén már egy egész évünk van rá, azonban a fentiek alapján ez a honor rendszer sem különbözik sokban az előzőtől. Persze több a jutalom, –kaptunk checkpointokat is, hogy jobban lássuk a haladásunkat–, de ahogy a kezdeti újdonság elhalt, úgy ez a rendszer is egy megszokott és abszolút céltalanul használt pontosztó eszközzé vált, hogy kapszulákat, skineket szerezzünk ingyen. A hiba egyébként lehet, hogy nem feltétlenül csak a Riot Games oldalán kereshető, elvégre egy ekkora közösséget, ennyi rossz hozzáállású ember mellett nehéz ténylegesen arra motiválni, hogy "felelős" döntésként kezeljék ezt az egészet. Mindenki találkozott már velük, miattuk megy el a kedvünk a játéktól, és égünk ki teljesen mi magunk is sokszor. Ha csak az eredeti célkitűzését nézzük a fejlesztőknek, akkor nem sok fejlődést mutatott a mostani változat a korábbiakkal szemben. Inkább még szegényesebb lett az egyoldalúság miatt.