Egy kicsit mellélőtt a Riot ezzel a rúnával: saját maguknak mondtak ellent.
A Conquerort úgy mutatták be, mint a Fervor egyik örökösét, hogy megkönnyítse a bruiser játékosok életét, akik szerint nem volt megfelelő utódja a rúnának. Viszont a Conqueror sincsen teljesen rendben, ugyanis a Riot filozófiája szerint a kulcsmesterségeknek olyan egyedi képességeknek kell lenniük, amit többféleképpen is tudunk specializálni a karakterünkön. Ez azonban a Conquerorra nem teljes mértékben igaz.
Végre megérkeznek a várva várt Irelia nerfek a 8.13-ban
A Riot egyik Game dizájnere tweetelte ki a lehetséges változtatásokat.
Nézzük meg, hogy mik is a valódi problémái a rúnának, majd a végén egy pár esetleges megoldást is felvetünk.
Csak egy átlagos képesség, ami folyamatosan aktív
A folyamatosan aktív címszó alatt azt értjük, hogy a rúnának nincsen külön aktív képessége, hanem csak passzív, ami a csatába kerülés után 4 másodperccel egyből aktiválódik. Minden más rúna rendelkezik legalább CD-vel, vagy folyamatos pluszt ad a karakterünknek egy csata során. A Conqueror egyikkel sem rendelkezik. Ha egyszer aktiválódott (még a minionok is képesek aktiválni - a szerk.), akkor egészen addig be van kapcsolva, amíg csatában vagyunk, és ez vonatkozhat a korábban említett minionokra is. Nem kell nagyon megfeszülnünk azért hogy bekapcsoljuk; ezzel a tulajdonságával egyértelműen kitűnik a tömegből. Ez egy olyan helyzethez vezet, ahol a rúna egyre nagyobb figyelmet kap a térkép bármely részén.
A tankok bánják a legjobban, kiszorítja őket a metából
Ez egy tény, amivel sajnos szembe kell néznünk. Ornn még a végső képességének köszönhetően megtalálható profi szinten is, de SoloQ-ban már kezd kihalni a tank meta. A LoLalytics statisztikáira hivatkozva, jelenleg kettő hős rendelkezik pozitív győzelmi százalékkal a felső ösvényen, Malphite és Sion. Fontos azért megemlíteni, hogy közel sem játszanak velük olyan sokat, mint bármelyik más karakterrel: ennek köszönhető a pozitív win rate. A dzsungelben a sutyerák megváltoztatása óta csak rosszabb lett a helyzet: most már csak olyan hősöket választanak, akik képesek 1v1-ben is megállni a helyüket, de azért nagyon gyorsan tudják takarítani a dzsungelt is.
A Conqueror használatával nagyon könnyedén áttudjuk törni az ellenfél páncél és mágikus ellenállását. Ez azért lehet furcsa, mert a Riot a tavalyi év folyamán nagy részben reworkölte a tankokat, most pedig pont velük szúrnak ki. A józan paraszti ész ezek után azt diktálná, hogy "vegyünk hp-t és jó lesz", viszont a Warmogon kívül nem sok olyan tárgy van, ami beleillene az ilyesfajta buildbe. Viszont a bruiserek tárgy építései ezt megengedhetik, –köszönhetően a Titanic Hydra-nak és a Sterak's Gage-nek. Ez az egész történet pedig itt fordul a legnagyobbat, ugyanis miért választanánk tank hőst, hogyha ezzel feladjuk az összes nyomást az ösvényen és ezzel szemben a bruiserek ugyanolyan tankosak tudnak lenni, mint mi, azzal a különbséggel, hogy ők ezenkívül még rendelkeznek bőségesen sebzéssel is.
Hogyan lehetne ezt megoldani?
- kapjon egy időt, hogy meddig van aktiválva, mint például a Lethal Tempo
- csökkentsék a true damage százalékát, viszont kompenzálásképp növeljék az AD-ját
- kapjon egy nagyobb töltési időt, miután elhasználtuk
Tényleg nagyon érdekes az, hogy a Riot korábban kiadott egy közleményt, hogy milyen berkeken belül szeretnének foglalkozni a rúnákkal, a Conqueror azonban teljesen ellentmond ezzel. Nem tudni, hogy a Riot mit tervez a rúnával kapcsolatban, –viszont egy kicsit tényleg helyrerázhatnák, ugyanis a többi keystone-nal szemben ez egy kicsit unfair.