Új Anti Cheat rendszer, búcsúzhatnak a Linux játékosok?

Új Anti Cheat rendszer, búcsúzhatnak a Linux játékosok?

Új rendszert vezet be a Riot a csalások ellen, –de vajon megéri, ha a teljes Linux közösséget kizárja?

Mióta vannak játékok, azóta írnak hozzájuk emberek cheateket is. Az ilyen cheatek valamilyen módon előnyhöz juttatják a használóját az adott játékban (pl.: autoaim, wallhack stb.). Ezektől sajnos a LoL sem menekülhet. Eddig nagyrészt azonban csak a meccsvégi játékos visszajelzésre támaszkodhatott a Riot a csalók leleplezésére.

A hatékonyabb csalásmegelőzés érdekében a Riot egy új anti-cheat rendszerrel állt elő a közelmúltban. A PBE-n már korábban is megjelent tesztelésre, a live szervereket pedig az elmúlt napokban érte a frissítés. Kezdésnek még csak az NA szerveren jelent meg az új védelem, azonban máris problémákat okoz bizonyos játékosoknál. Csakúgy, –mint korábban az Apple játékosoknak–, a Linuxot használó felhasználóknak sem egyszerű a dolga, ha LoL-ról van szó, mivel a játék futtatásához szükség van a Wine szoftverre. Többen is jelezték azonban a frissítés óta, hogy az új rendszer miatt már nem tudnak ilyen szoftverek használatával játszani.

Megengedheti magának ezt a Riot?

A Riottól sokáig érdemi válasz nem érkezett erre a problémára, azonban az elmúlt napokban megtört a jég, –de sajnos a válasz nem az lett, amit a Linux felhasználók vártak. Mivel nagyon sok fajta, úgynevezett virtuális környezet, illetve emulátor szoftver van jelent a piacon, a Riot nem tudja a kompatibilitást az összessel biztosítani. Azonban nem zárkóznak el attól, ha egy bizonyos szoftverfejlesztő cég a saját programjukkal kompatibilissé szeretné tenni az új rendszert.


Ez valamilyen szinten jó hír, azonban amíg ez nem történik meg, addig a Linuxot használó játékosok teljesen ki vannak zárva a játékból. Habár nem tűnhet drasztikusnak ez, hiszen „úgysem sokan játszanak Linuxról”, –ez mégis a játékosbázis 1%-át jelenti. Ez önmagában nem tűnhet soknak, –de tekintve, hogy összesen közel 100 millió ember játszik a játékkal, így máris 1 millió körüli játékosbázisról beszélhetünk. A legnagyobb gond pedig az, hogy ezek a játékosok is, mint sokan mások, pénzt és időt fektettek a játékba, ezek közül pedig egyik sem téríthető vissza.

Reméljük a Riot tud kezdeni valamit a helyzettel, addig is kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Ti mit gondoltok, egy Riot méretű vállalat megengedheti magának, hogy a játékosbázis 1%-át így ellehetetlenítse?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések