Így keltette életre a Riot az Ősi sárkányt a tavalyi Worlds-ön

Így keltette életre a Riot az Ősi sárkányt a tavalyi Worlds-ön

Te is tátott szájjal nézted végig a tavalyi LoL VB nyitóceremóniáját? Megmutatjuk, milyen lépések vezettek a műsor megvalósulásához.

Akár követi valaki rendszeresen az e-sportot, akár nem; sokan hallhattunk a tavalyi VB nyitóceremóniájáról. Nem is véletlenül, hiszen szemkápráztató produkcióval rukkoltak elő. Több célt is el akartak érni a műsorral:

  • a házigazda nemzet kultúráját beleemelni a műsorba
  • a vb dalát élőben előadni
  • valami pluszt hozzáadni, ami emlékezetessé teszi ezt az élményt

Az utóbbinak a megvalósítására az előző vb-n is törekedtek már, akkor azonban még csak kivetítők használatával.

Két világ összeér

Az igazi felejthetetlen élmény megteremtésére azonban jobb eszköznek tűnt már korábban az AR, avagy augmented reality (kibővített valóság). Aki ezt nem ismerné, annak az alábbi videók, ahol a Riot már korábban használta ezt, nagyon jól megmutatja, mi is ennek a lényege:

A valóságról készülő kameraképre élőben ráhelyeznek egy virtuális karaktert, 3D-s feliratot, vagy tulajdonképpen bármit. Korábban ez a technológia még kiforratlan –illetve túl drága– lett volna, de 2017-ben eljött ennek is az ideje. Az első ötletekben Ryze-ot jelenítették volna meg, valamint Ashe szórt volna nyilakat a kivetítőről. De később egy belsős vicc útvonalán indultak el inkább: „Tegyünk csak egy sárkányt a színpadra” –habár ez korábban tényleg csak viccelődésre volt jó, de a tavalyi évben ez már egy megvalósítható ötletnek tűnt.

Életre kelt fantázia

Kezdésnek meg kellett tervezni, hogyan is nézzen a sárkány „a való életben”, –mivel a játékban lévő változata közel sem elég részletgazdag ehhez. Részleteiben megvizsgálták a sárkányt, –így végül, hosszas munka eredményeként megszületett a kész koncepció. Majd miután ezzel megvoltak, egy modellt kellett készíteni, ami részletes, ám mégis renderelhető valós időben.

A valós idejű renderelés, ha idegenül is hangozhat, nem áll túl távol tőlünk: hiszen a játékokban is ez zajlik. Ki kellett találni továbbá, hogy milyen mozgása legyen pontosan a sárkánynak; ehhez alapul vették például a Trónok Harca sárkányait is. Több opció után végül megtalálták a legjobb változatot, ahol a sárkány kis körözés után a színpad közepén landol.

Minden a helyére kerül

Már csak „egy pár” dolognak kellett megvalósulnia, ahhoz, hogy a sárkány megjelenhessen a színpadon. Az animációnak fixen 59,94 fps-el kellett futnia, hogy tökéletesen lehessen szinkronizálni a valós adással. Kellett egy körülbelüli modell a stadionról, –hogy a sárkány árnyéka meg tudjon jelenni, a különböző felületeken–, valamint, ahol kellett, takarásban legyen. Igazítani kellett a fényviszonyokat a valós helyzethez, és párhuzamosan kellett futnia kétszer az animációnak szinkronban, hogy lessen váltani egyik kameráról a másikra. Az utolsó kihívás pedig az operatőrök előtt állt: pontosan be kellett tanulniuk a kameramozgást, hogy minden a flottul menjen.

Végül a fenti teszttel nézték meg, hogy minden a helyére került-e. Már csak a stadionban lévő próbák volta vissza. Itt mindennek szinkronban kellett lennie, mivel a sárkány a zenés-táncos produkció közben lépett be. 10 perccel a kezdés előtt azonban észrevették, hogy valami nem volt a helyén pontosan: emiatt a sárkány nem a tetőre, hanem az mellé szállt le. Ezt valószínűleg a kamera apró elmozdulása okozhatta. Miután ezt is orvosolták már csak az élő műsor volt hátra:

Szerintünk eszméletlenül látványos –és emlékezetes– lett ez a nyitóceremónia. Kíváncsian várjuk, idén mivel fognak előállni, –mivel ezzel nagyon magasra tették a lécet.

Ti mit gondoltok, elnyerte a tetszéseteket a műsor?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kövess Minket!



Közvetítések