Az utóbbi években érezhetően esni kezdtek a nézettségi számok itt az EU LCS-ben, ám úgy látszik a Riot újításai meghozták gyümölcsüket.
Teljes gőzzel megy az EU LCS 2018-as nyári szakasza! Egy igazán izgalmas nyitóhetet tudhatunk magunk mögött, sőt már a második is kezdetét vette tegnap. Sok újítás jött nem csak a metát illetően, de a verseny formátumát illetően is. Elfelejtettük a Bo3-at és helyette átváltottunk a Bo1-es szériákra. Idő kellett hozzá ugyan, de úgy tűnik, hogy meglett az eredménye.
Bdd megmutatta, hogy Zoe még mindig képes embereket eltüntetni - videó
Zoe kissé eltűnt a metából miután megkapta a kezdeti nerfeket, de az utóbbi időben kezd visszatérni. Bdd megmutatta pontosan miért is.
Mielőtt azonban előre rohannánk, nézzük meg mi történt tavasszal! A Fnatic magabiztosan nyerte a döntőt 3-0-ra a G2-val szemben. Ez azért is nagy szó, mert előtte zsinórban négyszer a G2 emelhette a magasba a trófeát. Már itt is voltak újítások, bevezették a POV (Point of View) streameket is, amikor egy-egy játékos szemszögéből nézhetjük végig a meccset, sőt egy kis betekintést is adtak a színfalak mögé. Ezeket folytatják majd most nyáron is, és több rejtett pillanatot terveznek megosztani velünk.
Hogyan is kell elképzelni ezt a POV streamet? Az EU LCS produkciós csapat keményen dolgozott ezen, hogy legyen egy másodlagos stream is. Ezt először tavasszal az elődöntők alatt mutatták be és az akkori főszereplő Rekkles volt. Ez nyilván azoknak volt fontos, akik szerették volna közelebbről is megnézni hogy mit csinál egy meccsen: miként farmol, hogyan cserél, mozog, tér haza, stb. Ha még mindig nem tudjtátok ezt elképzelni, alább megnézhetitek!
Most nyáron sem hagyták el ezt az újítást, első héten például Caps-et követhettük. Ezen kívül sokkal részletesebb képet is adtak arról, hogy miként készül egy-egy EU LCS adás, erről most már egy komplett sorozat készül Youtube-on, –sőt, a szemfülesebbek akár Arwyllt is felfedezhetik benne több helyen.
És hogy mindez mennyire volt hatékony? A számok alapján eléggé; ugyanis a nézettségi adatok javultak, –ráadásul nem kis mértékben. Már tavasszal 25%-os növekedést tapasztaltak a nézőszámok terén, –ez egyedi nézőket jelent–, a közösségi média használat pedig egy elképesztő 180%-kal nőtt. Ez alatt a Facebook, Instagram, de leginkább Twitter interakciókat kell érteni, tehát egyre többen vesznek részt a szavazásokban, meg úgy bármi másban, ami az adást érinti. A döntő is sokkal több embert érdekelt idén, mint tavaly. Nyilván ez a Fnatic érdeme is, hogy hosszú idő után végre ők is döntőt nyerhettek, de tavaly tavaszhoz képest 30%-kal nőtt az egyedi és átlagos nézők számaés a nézett órák száma is.