Ryze-hoz akárhányszor nyúlnak hozzá, az csak átmeneti megoldást biztosít a számára, –legalábbis az évek tapasztalatai ezt mutatják.
Jogosan érezzük azt, hogy Ryze hol túl erős, hol pedig túlzottan gyenge, –bár az őszintét bevallva, az utóbbi fordul elő nagyobb rendszerességgel. Hősünk sajnos jelen pillanatban is a sikertelenek táborát erősíti. Menjünk vissza az idei szezon elejére és nézzük, milyen változtatásokat is eszközölten Ryze-on.
Az ultija eredetileg 120 másodperces volt, ezt először növelték 180 másodperce; illetve később elvették azt a képességét is, hogy Zhonya alatt teleportálni tudjon. A Spell Flux-hoz is hozzányúltak, ugyan a játék korai szakaszában növelték valamivel a sebzését, a tovább terjedő varázslatok már csak a felét sebezték a többi célponton. Ez volt a 8.5-ös frissítés során. 3 frissítéssel később rájöttek, hogy talán túlságosan olcsón tudjuk kasztolni ezt a fránya Spell Fluxot, –így növeltek a mana költségén is a játék korai szakaszában. Ezekre a változásokra rendszerint a profik miatt volt szükség, de leginkább a solo queue sínylette meg.
A frissítések között természetesen voltak kisebb bugfixek. A legnagyobb talán mégis az volt, amikor még az éppen ultizó Tryndameret is megtudtuk ölni. A hibát szintén a Spell Flux képesség okozta, ezt a 8.11-es frissítés során javították.
Akárhányszor szeretnének segíteni Ryze-on a módosítás az elmúlt években sosem hosszútávú volt, ugyanis –vagy a környezeti tényezők hatására, vagy egyéb módosítások miatt– Ryze sorozatosan újra elgyengül egy-egy erősítés után.
Ryze jelen pillanatban mind a champion.gg, mind pedig az op.gg oldal statisztikái alapján sikertelen társaihoz képest. Az utóbbi oldal mutatói alapján 42.63%-os győzelmi mutatóval rendelkezik az összes lanet figyelembe véve, –ami azért valljuk be, nem túlzottan jó, sőt, kritikusan alacsony. A karakter egyébként mindezek a sikertelenségek ellenére az alacsony győzelmi arányhoz képest népszerű, mert 1-2%-ban így is hozzák és választják a hőst.
Az biztos, hogy a fejlesztőknek továbbra is Ryze okozza az egyik legnagyobb gondot. A korábbi változata mind az LCS-ben, mint a solo queue-ban pusztított, egyszerűen kezelhetetlenül erős volt 1-2 tárgy után. Nem volt meg az a mozgékonysága, mint a mostaninak, de cserébe egy harcon belül akár kétszer is ultizott, ennyi életvarázs mellett pedig senki nem ölte meg.
Azóta ugyan a solo queue problémát megoldották nagyrészt, legalábbis alacsonyabb eloban, szervezetlen környezetben nem annyira működik, high eloban már más a helyzet. Ettől függetlenül az egyensúlyt nem igazán sikerült megtalálni, pár patch-csel ezelőtt volt egy újabb Ryze változat, de azóta síri csend van körülötte.
Mit gondoltok, Ryzenak kellene egy újabb rework, hogy hasznos legyen?