Ugyan több lövész is erősítéseket kapott, Luciant és a Guinsoo használókat azonban gyengítették.
Sokan várták már a 8.13-at, mint a patch-et, ami majd minden problémát megold a mostani meta kapcsán. Nos, nekik van egy rossz hírünk: ez nem az a patch lesz, igaz pár dolgon finomítottak.
Szegény Aatrox mire végre megtalálta helyét a profik között, addigra megjött a reworkölt változata. Az LCS-ben ugyan még egy-két hétig láthatjuk, amíg ott is megérkezik a 8.13, –de utána lehet, hogy eltűnik a süllyesztőben.
Irelia jelenleg miden és topon is jól érzi magát, de főleg miden. Sok mágus nem is nagyon tud mit kezdeni vele, ezért a Riot nerfeli őt kissé. A passzívja (Ionian Fervor) találati alap sebzése csökken 10-66-ról 4-48-ra, míg az AD ráta 8-16% teljes AD ráta helyett fixen 16% bónusz AD ráta lesz végig, cserébe 4 jelzőnél 20-40 helyett 30-50% támadási sebességet kapunk.
A W (Defiant Dance) minimum sebzése és AD rátája is csökken, 10/30/50/70/90 + 0,6 teljes AD-ról 10/25/40/55/70 + 0,5 teljes AD-ra, a maximális mérték teljes feltöltés esetén 20/60/100/140/180 + 1,2 teljes AD-ól 20/50/80/110/140 + 1,0 teljes AD-ra.
Az E (Flawless Duet) jelzője 6-ról 5 mp-re csökken, –vagyis ennyi ideig Q-zhatunk rá az ellenfelünkre "büntetlenül"–, ugyanez vonatkozik az ultira (Vanguard's Edge) is.
Kindredet nagyon szeretnék visszarángatni a metába, ezért újabb erősítést, sőt egy új hatást kapott a W-jére (Wolf's Frenzy). Kindred mozgás és támadás közben jelzőket gyűjt, mint a Statikk Shive és ha eléri a 100-at, akkor a következő támadása szinttől függően 32-100-at gyógyít, ez a hiányzó életerjétől is függ. Cserébe a Farkas nem csökkenti a szörnyek támadási sebességét 50%-kal.
A lövészek egyik utolsó mentsvára kapott ezúttal gyengítést, a szintenként kapott sebzés 3,11-ről 2,75-re csökken és az ulti (The Culling) minionokra okozott sebzése is 400-ról 200%-ra csökken, tehát felezik.
Pyke már majdnem jó szinten van, de még hangoltak rajta egy kicsit. A szintenként kapott HP mennyisége 110-ről 100-ra csökken: ez nála különösen fontos, hiszen bónusz HP-t semmilyen forrásból nem kaphat. A páncélzata viszont 4 helyett 5-tel nő minden szinten, míg a mágikus ellenállása 1,25 helyett 2-vel.
Az E (Phantom Undertow) alap sebzése későbbi szinteken csökken 95/130/165/200/235-ről 95/125/155/185/215-re, viszont a bónusz AD ráta 0,8-ról 1.0-ra nő. Végső képessége (Death From Below) alap sebzése első szinteken nő, de később csökken: 190/240/290/340/390/440/475/510/545/580/615/635/655-ről 200/250/300/350/400/450/475/500/525/550/575/590/605-re, a bónusz AD rátája 0,6-ról 0,8-ra módosul.
Itt valakinek elgurult a gyógyszere. Gragas tényleg eltűnt mostanság, –főleg a dzsungelből–, de ez az erősítés egy kicsit túlzás lehet. A W (Drunken Rage) CD-je 8/7/6/5/4-ről 5-re csökken minden szinten. Persze maximális képességszintnél ez nerf, de eleinte és a meccs középső szakaszáig ez hatalmas erősítés. A táborok takarítása sokkal könnyebb lesz, –a sebzéscsökkentés miatt–, valamint a plusz sebzés miatt. És ha ez nem lenne elég, most kap még plusz 50 támadási hatótávot, ha elhasználja a képességet.
Jarvan hasonló helyzetben van, mint Gragas, bár ő nem kapott akkora erősítést. Ettől függetlenül a passzívja (Martial Cadence) minimum 20-at fog sebezni, a célpont életerejétől függetlenül. Emellett az E (Demacian Standard) CD-jét 11 másodpercre állították, szemben a mostani 13/12,5/12/11,5/11 helyett, míg az alap sebzése 60/105/150/195/240-ről 80/120/160/200/240-re nő. Ez valamivel segítheti a korai takarítását, de csodát nem várunk tőle.
Nesze semmi, fogd meg jól. Nagyjából így lehetne jellemezni Jinx buffjait, főleg a jelenlegi metában. A Q (Switcheroo!) rakéta sebzésének kritikus találatát erősítik, vagyis a rakéta plusz sebzése is beleszámít a kritikus találat sebzésébe, –így összesen 210%-ról 220-ra növekszik a sebzése. A W (Zap!) teljes AD rátája 1,4-ről 1,6-ra nő.
Újabb ADC buff, aminek nem sok hatását látjuk majd. Kalista E-jének (Rend) teljes AD rátája 20/22,5/25/27,5/30% helyett 20/23,75/27,5/31,25/35%-ra nő.
Elsőre nerfnek tűnhet a W (Nether Blade) manaköltsége, ami 0-ról 1-re nőtt, de ez csak azért került bele, hogy a Tear of the Goddess-t stackelje gyorsabban, illetve az AP rátája is 0,6-ról 0,8-ra nőtt. Az E (Force Pulse) úgy szintén 0,7-ről 0,8-ra nőtt AP ráta szinten. Végezetül pedig az ulti is (Rift Walk) 0,3 helyett 0,4 AP rátával rendelkezik már.
Nem sok minden változott Oriannánál, ám az annál fontosabb! A W (Command - Dissonance) CD-je 9-ről 7-re csökken; ez sok tekintetben segítheti őt, mind a cserékben, mind a minionok tolásában.
Rivennél nem akar abbamaradni a buffok áradata, ezúttal is kapott párat. Életerő visszatöltése 5,5-ről 7-re növekszik 5 másodpercenként, illetve 130/95/60 mp-ről 120/90/60-ra csökken az ulti (Blade of the Exile) CD-je.
Még egy ADC buff, Tristana E-jének (Explosive Charge) utolsó négy jelzős robbanásának bónusz AD rátája növekszik 1,10/1,32/1,54/1,76/1,98-ról 1,10/1,43/1,76/2,09/2,42-re.
Tryndamere egy rég nem látott karakter a patch-ek terén. E-jének (Spinning Slash) CD-jét csökkentették magasabb szinteken 13/12/11/10/9-ről 13/11,5/10/8,5/7 mp-re.
Twitch is kapott egy kis erősítést az E-jére (Contaminate), aminek a bónusz AD rátája 1,5-ről 2-1-re nőtt. Ez leginkább a játék későbbi szakaszában lehet fontos, amit ritkán érünk el mostanság.
Több szimpla nerf is érkezett egyes karakterekre.
Egyre gyakrabban látjuk őt a dzsungelben, ehhez pedig nem árt a mozgékonyság és gyors takarítás. Emiatt az E-t (Hookshot) maxoljuk először, így a Riot gyengíti ennek sebzését 75/120/175/210/255-ről 60/95/130/165/200-ra.
A felső ösvény egyik legerősebb karaktere is gyengül. Megállítani nem fogja őt, de azért az E (Masochism) képességének alap sebzését 30/50/70/90/110-ről 30/45/60/75/90-re csökkentik.
Master Yi egyik legnagyobb problémája jelenleg, hogy túl könnyű vele a gold funneling technikát alkalmazni. Hogy ne menjen ennyire könnyen, a Q (Alpha Strike) nem okoz bónusz sebzést a minionokra, viszont kevesebb manába fog kerülni: 70/75/80/95/90 helyett 50/55/60/65/70.
Nunu is szerves része a gold funnelingnek, nála a W (Blood Boil) változik. Kevesebb támadási sebességet biztosít majd, 25/30/35/40/45/50% helyett csak 20/24/28/32/36/40%-ot. Cserébe minden 100 AP után további 5% támadási sebességet ad, viszont az AP 40-ről 20%-ra csokken. Cserébe minden 100 AP után további 5% AP-t ad.
Ornn mostanság felemás sikereket ért el, de ettől függetlenül gyengítik. 9 helyett 7 HP-t gyógyul majd 5 másodpercenként, és a W (Bellows Breath) hatótere is csökken. A szélessége 225-ről 175 egységre csökken, illetve a hossza is 550-ről 500-ra csökken.
Singed több szempontból is gyengül. Az E-je (Fling) %-os sebzése 6/6.5/7/7.5/8%-ról 4/5/6/7/8%-ra csökken a célpont maximális HP-ja alapján. Az ultija (Insanity Potion) statjai csökkennek, minden szinten öttel: 30/55/80. Emellett a Time Warp Tonic nem ad plusz mozgási sebességet az ulti alatt.
Taric nerfek várhatóak voltak, szintén a gold funneling miatt. Az E (Dazzle) alap sebzése csökken 105/150/195/240/285-ről 90/130/170/210/250-re. A páncél rátája 0,3-ról 0,5-re növekszik. Az ulti (Cosmic Radiance) CD-jét is növelték 160/130/100-ról 180/150/120 másodpercre. Ez kevesebb sebezhetetlen dive-ot jelent!
Vladimir E (Tides of Blood) képessége egy kicsit túl jól tolta az ösvényeket, na meg csapatharcokban is hasznos volt. Emiatt az AP rátát 1,0-ról 0,8-ra csökkentik. Mivel Vladimir amúgy is elég erős a late game-ben, ezzel kicsit visszafoghatják.
Végezetül pedig Zoe is gyengült, W-jét (Spell Thief) tovább pofozzák, az AP rátája 0,75-ről 0,65-re csökken. A mozgási sebesség mértékét végül nem csökkentették, de a hatóidőt igen: 2/2,5/3/3,5/4-ről 2/2,25/2,5/2,75/3 mp-re.