Azzal nagyjából mind tisztában vagyunk, kik erősek URF-on, –azonban kik azok, akiket egyből el kellene pörgetni?
Már egy ideje tart az aktuális Ellenfelek esemény, amelynek keretein belül ismét lehetőségünk van az ARURF játékmódban összemérni a képességeinket másokéval. Sokan szeretik az URF-ot, néhányan kevésbé. A múlthoz képest hatalmasat javított az URF élményen az, hogy most már mindenki véletlenszerű karaktereket kap a kezébe, amik újrapörgethetőek és cserélhetőek, hasonlóan a mostani ARAM rendszerhez. Így napjainkra már nem annyiból áll az URF, hogy mindenki Ezrealt, Sonát vagy Kassadint próbál a másodperc töredéke alatt választani, hanem egy változatos, színes játékmódot kapunk.
Azzal legtöbben tisztában vagyunk, kik azok a karakterek, akiket, ha megkaparintunk, akkor egy jó nagy lépéssel közelebb járunk a győzelemhez. Ilyenek például Fizz, vagy a fent említett Kassadin. Úgyhogy vessünk egy pillantást a ranglétra alsó végére. Kik azok a karakterek, akiket inkább pörgessünk el, ha hozzánk kerülnének?
Akármennyire is meglepő elsőre, Darius, –habár a hétköznapi játékmódokban erős–, itt mégsem állja meg a helyét. A titok nyitja abban rejlik, hogy URF-onazok a karakterek hatékonyak, akiknek a képességeit gyorsan el lehet sütni. Ezzel szemben azonban Darius fő képessége, a Q viszonylag lassú, és közel is kell kerülni a célpontokhoz, ami egy másik kihívás. Továbbá a passzívja ad hatalmas előnyt neki egy az egy elleni harcokban, amit URF sebességű csatákban elég nehézkes helyesen kihasználni.
A következő karakter a listánkon a felső ösvény vegyésze. Habár mostanában szerves része a metának, rendelkezik ő is azzal a hiányossággal, mint Darius. Az E-jét leszámítva nem rendelkezik sorra aktiválható képességgel, hiszen a fő sebzése neki is a Q-jából származik. Hacsak nem szereted az átlagnál jobban Singedet, illetve nem elégednél meg azzal, hogy a Q nem tudja kifogyasztani a mana készletedet, akkor nem ajánlanánk őt sem.
Legyen szó az új, –vagy a régi– Aatroxról, egyik sem a leghatékonyabb választás, főleg nem URF-on. Az újradolgozott képességei, –azon felül, hogy lassúak–, nehéz velük célozni is. Az első Q-t leszámítva alacsony a hatótávjuk, illetve a mozgékonyság is elhanyagolható, az E csökevényes mérete miatt. Korábbi cikkünkben már kifejtettük, miért is nem erős az új Aatrox, ez itt pedig hatványozottan érződik. Nem mentette meg az sem, hogy a Q-kat még többet tudjuk sorozni.
Tahm Kench, habár egy gondolat erejéig csábító választásnak tűnhet, jobban megvizsgálva egyértelműen nem az. Nagyon hasonló problémákkal rendelkezik, mint Darius, miszerint a képességeinek a kulcsa a passzívja, amit időbe telik felstackelni. Az E-je sem éppen az a pajzs, ami hasznos lenne URF-on, mivel ennek a használatához életerőt kell veszítenünk, miután pedig lejárt, ott maradunk alacsony életerővel. Az egyetlen pozitívum az ultiból származó mobilitás lehet, mivel ezzel tudjuk esetleg a hasznosabb csapattársakat mozgatni a pályán.
Ornn annyira nem egyszerű eset, mint az előbbiek. Az ő gyengeségét is nagyrészt a lassú képességhasználat adja. A Q-E kombóból származó fellökéshez meg kell várni, amíg a Q végbemegy. A W által nyújtott pajzsért végig kell várnunk a varázslási idejét. Az ultit pedig nem kell magyarázni, habár nagyon hatékony tömegirányító képesség, az URF tempójához nagyon lassú. Az utolsó szög pedig Ornn koporsóján a passzívja. Ez előnyt jelenthet normális körülmények közt, amikor az ellenfeleknek haza kell menni vásárolni, visszajutni pedig csak lassan, vagy nagy időközönként teleporttal tudnak. Itt azonban az idézői varázslatok rövid töltési ideje miatt sajnos ez sem válik a morcos kovács javára.
Listánkat pedig zárjuk egy hölggyel, aki sajnos már egy ideje eleve nem része a metának. URFon azonban mi teszi kivételesen gyengévé Rek’Sait? A Q, mivel alaptámadásokkal dolgozik, ezért sajnos sok esélye nincs, hogy villogjon itt. Föld alá bújva lehet hasznos, ha valaki esetleg varázserőt halmozna, mivel a képesség ennek a 70%-ából erősödik. A fellökése az, ami erőssé tehetné, azonban itt van egy apró részlet, ami sajnos ettől is megfosztja Rek’Sait. Azokat a célpontokat, akiket egyszer fellökött egy rövid ideig nem tudja újra, ezért várnia kellene, ami (mint már feljebb kitárgyaltuk) URF-on nem túl szerencsés.
Szerintünk ezek azok a karakterek, akiket jobb, ha elkerül az ember, –legalábbis, ha URF-ról van szó.
Ti mit gondoltok, ki az, aki még elférne ezen a listán?