Új őrület a metában; megérkezett az Aftershock Fiddlesticks support.
A mai metában már jó ideje semmi se szent, –így van ez a támogatói szerepkörrel is. A mostani Pyke-Braum-Morgana metába azonban néha különleges hősök is beférnek. Az alábbi cikk is egy ilyen karakterről, méghozzá Fiddlesticks-ről szól. Régen úgy tartották, hogy az akaratuk ellenére besorolt midesek vagy junglerek bosszúja volt ez a hős, mára azonban teljesen normális választássá nőtte ki magát. Ami már kevésbé megszokott, az a rápakolt rúna, az Aftershock.
Az alapok
Képességek: E, Q, W, ezután pedig tartsunk R > E Q > W sorrendet
Elsődleges poke képességünk az E, így értelemszerűen az élvez prioritást, a Q bevett második választás, de amennyiben az ellenfélnek két, vagy akár három Égetése is van, választhatjuk a W-t másodiknak, ha nagyobb biztonságban szeretnénk tudni magunkat.
Idézői képességek: Villanás + Égetés
A kötelező Villanás mellé az Égetés dukál, lévén Fiddle maga is egy agresszív, poke alapú támogató.
Kezdő tárgyak: Bűbájtolvaj pengéje (Spellthief's Edge) + Életerő ital (3x)
Tárgyak: Igazi kamu support, aki egyébként full AP-re épít: Zhonya homokórája (Zhonya's Hourglass), A Virrasztók maradványai (Remnant of the Watchers), Varázslók cipője (Sorcerer's Shoes), Morellonomicon (Morellonomikon), Shurelia ábrándja (Shurelya's Reverie), Bansheek fátyla (Banshee's Veil)
A Zhonya alapeleme a sikeres ultinak és annak, hogy végig is tudjuk azt pörgetni. A Remnant támogatóként illendő, legalább wardoljunk, ha már elvesszük az ADC killjeit, –és valljuk be, szükséges is, ha nem akarunk magunkkal és csapatunkkal is kitolni; hisz kinek van kedve egy wardolatlan dzsungelben szerencsét próbálni? A másik említést érdemlő elem a Shurelya, mely jelenleg borzasztóan jól illeszkedik Fiddle-höz a mozgási sebesség miatt, ami ráadásul csapatunkat is segíti.
Rúnák
Az Aftershockról később szót ejtünk majd, nézzük a kisebb rúnákat. A Bone plating jelenleg egy elég domináns rúna és Fiddle jó hasznára lesz az anti-burst, ha kukacoskodásunk miatt esetleg az ellenfél megpróbálna visszavágni, de ultink használatakor is jó szolgálatot nyújt majd. A Chrysalis korai AP-ja kompenzál nekünk a játék elején a Boszorkányság ág kihagyásáért, a Revitalize extra gyógyításnövelő hatása pedig kétséget kizáróan elengedhetetlen a W miatt. A Celerity mozgási sebesség után ad AP-t, amiből, ahogy azt lentebb láthatjátok majd, jócskán kijut nekünk. A Nimbus cloak jelenleg szintén domináns rúna és Swain mellett Fiddle az egyik, aki a legtöbbet hasznosítja belőle.
Hogyan működik?
Az Aftershock nem csak robbanó sebzés a tankoknak; ne felejtsük el, hogy meglepően magas páncélt és varázsellenállást is biztosít egy rövid időre. Ez early game-ben felbecsülhetetlen, elképesztő trade-eket vihetünk vele véghez, erre épül az egész. Ha azt hitted, Fiddle opresszív tud lenni, ezután egyenesen gyűlölni –vagy éppen imádni– fogod. Amolyan win-win szituáció ez, hisz ellenfelünknek mindenképpen áldoznia kell ahhoz, hogy kihozza belőlünk a rúnát, de ha nem teszi,. Bztonságos poke és lane elé nézünk, míg ők a farmlemaradással kell kezdjenek valamit.
A profik is komolyan elkezdték spammelni, sőt, LCS-ben is láttuk már.
Meglepően tankos
Külön talán nem tűnnek durvának, de az Aftershock, Chrysalis és Bone plating együtt a törékeny Fiddle-ből egy meglepően tankos mágust tud varázsolni. Az ellenfélnek nehéz dolga lesz a trade-ekkel és már alapból azzal is, hogy meghatározza, mennyi sebzést is tud majd pontosan okozni.
Ulti szinergia
Ahogy azt már fentebb említettük: a Nimbus cloak olyan, mintha külön Fiddle-nek lett volna kitalálva. Ehhez adjuk hozzá a passzív képességét, a Shurelyát. Hála a három forrásból érkező mozgási sebességnek, sosem maradunk extra juice nélkül és végső képességünk szinte lehetetlen lesz elkerülni –még úgy is, ha nem áldozunk be érte Villanást.
Amire figyelni kell
Gyenge nagy hatótáv ellen
Bár a legtöbb matchup-ot könnyedén nyeri, egyszerű és népszerű támogatók, mint Janna vagy Sona, akik ráadásul messziről vissza tudnak vágni, kevésbé ijednek meg az összeállításunktól. Távolságtartás, defenzív és agresszív képességek birtokában biztonságosan tarthatják magukat szokásos stratégiáikhoz.
Könnyedén hatótávon kívülre helyezhető
Tény, hogy a mozgási sebesség a kezünkre játszik, de olyan hősök mint Janna vagy Gragas, akik messzire lökhetnek minket a célpontoktól, sajnos ellehetetlenítik a nagy play-eket, és nincs az a sebesség, ami újra helyzetbe hozhatna minket. Ez főleg a játék későbbi szakaszára igaz, amikor ösvény helyett a csapatharcok során kellene alkotnunk. Ha tehetjük, bannoljuk ki ezeket a hősöket, vagy ha muszáj ellenük játszanunk, bánjunk okosan a harcok megkezdésével, próbáljuk meg rávenni őket ezen képességek elhasználására.
Feláldozott sebzés
Az Aftershock választásával értelemszerűen le kell mondjunk az elsődleges Boszorkányság fáról, és vele együtt egy kis extra sebzésről is. Pozitívum, hogy Fiddle képességeinek töltési ideje meglehetősen baráti, így ezt nem fogjuk annyira megérezni.
Összegzés
Bár mint mindenek, ennek megvannak a buktatói; a felállás minden előítélet ellenére erős. Okos használattal pokollá tehetjük ellenfeleink ösvény fázisát, csapatharcokban pedig egyedül is figyelemre méltó sebzés kiosztására vagyunk képesek, amit a tankosságnak és Zhonyának hála ki is tudunk osztani, ránk fordulni pedig sokkal kevésbé lesz érdemes.
Ti találkoztatok már ezzel a taktikával? Ha igen, milyen benyomást gyakorolt rátok?