Olykor lenézett –de a többinél semmivel sem kevésbé fontos szerepkör a támogató–, így nem árt ha beletanulunk.
A támogatók ugyanúgy alkothatják a csapat gerincét, mint akármelyik másik szerep. A hypek carry-re épülő csapat mit sem ér ha nem tudjuk megvédeni őt, csapatharcokban egy Locket of the Iron Solari igazi kincs tud lenni: időt nyer a crarry számára, hogy elvégezze a dolgát. Elhoztuk most azt a három supportot, akikkel a legkönnyebb beletanulni a támogató életbe.
Biztonságos, minden helyzetre jó.
Minden helyzetre egy megoldás
Soraka kitje egyszerre jelent cc-t, poke sebzést és alapvető gyógyítást. Két féle cc-vel rendelkezik: mindkettő heavy, –és bár egyik része késleltetett–, egy skillbe van sűrítve. A silence és root a két nagyon hasznos képesség,egy adc de akár újabb "lövész" karakter mellett is. Gyógyításának hátránya, hogy saját életerejét áldozza fel, azonban ez a Q találatokkal visszanyerhető és cserébe igen nagymértékű. Ez a kettő ráadásul kombózható, ami által a gyógyítás további regenerációt és mozgási sebességet is ad egy rövid időre.
Egész csapatos globális gyógyítás
Végső képességünk sem kevésbé hasznos. Egy egész térképre kiterjedő gyógyítás más ösvények harcait is képes megfordítani –a sajátunk mellett–, illetve nem szabad elfelejtenünk a tényt, hogy ez az egyetlen ránk is érvényes gyógyítás, mivel a W csak szövetségesen használható. Emellet fontos megjegyezni azt is, hogy hiába van éppen Ignite bármelyik csapattárson, az ulti előbb ezeket a "gyengítő" hatásokat leszedi és utána gyógyít.
Biztonság
Soraka kellő távolságból tud képességeket használni, így egy kiegyensúlyozott ösvényen előre láthatóan előnyre fog szert tenni. A dolog hátránya, hogy Soraka sokszor értékesebb célpont mint duótársa, hisz amíg ő él, az adc jobbára sérthetetlen. Ezért az ellenfeleink sok esetben váltanak fókuszt, hogy előbb velünk végezzenek, –eltávolítva az egyetlen akadályt a carry kiiktatása elől.
Összegzés
Soraka a carryk igazi jó barátja: mellőzi a bonyolult mechanikát, cserébe mégis hatékony és nem telik sok időbe elsajátítani.
Rövid töltési idők, kettős szerepkör, könnyen tanulható.
Képességek
Sona képességei szintén ADC barátak. Egész megbízható gyógyítást –és számos más segítő hatást– képes biztosítani a helyzettől függően. Mozgási sebessége üldözni és menekülni egyaránt tökéletes. Amire figyelni kell, az a magas manaigény. Mivel egyetlen képessége sem igényel célzást, –végső képességén kívül– oda kell figyelnünk, hogy mit mikor nyomunk le; a felelőtlen dőzsölést a játék ily módon bünteti.
Ingyenes passzív hatások
Sona periodikusan felerősített alaptámadásokat használ, attól függően melyik képessége volt utoljára használatban. Ebből egy a poke köré épül, kettő pedig valamilyen utility-t biztosít. W-vel erősített támadása minin-exhaustként működik, míg E képességével egy Zilean E-t érhetünk el.
Változtatható játékstílus
Sona nyertes ösvényen kiváló zaklató tud lenni: AP-ból eredő sebzése meglepően magas, nagy Q hatótávja pedig poke sebzéssel jutalmazza az agresszív játékstílust. Nehezebb időkben azonban kifejezetten védekezésre is alkalmas: sokáig ösvényen tudja tartani társát és hatékonyan hozhatja ki a bajból, legrosszabb esetben pedig elvihet egy gyilkosságot, mielőtt megtörténne a baj. Azonnali CC-je az ultiját követően erős kezdeményezővé is teszi őt, hiszen területi kábításról van szó, míg a korábban említett passzív alaptámadás kiegészítések tudatos használata sok előnyhöz juttathat minket, nem biztos, hogy mindig a plusz sebzéssel járunk például jól. Alap szinten nagyon hamar elsajátítható, a passzív használata egy kis tervezést igényel, de az sem túl ördöngös.
Összegzés
Sonát multifunkcionalitása teszi igazán remekké, kis gyakorlással pedig hamar ráérez az ember arra, mikor melyiket részesítse előnyben.
Erős point-click pajzs, nagy hatótáv, nagy területi gyógyítás
Pajzsérték
Lulu mellett Janna rendelkezik az egyik legnagyobb értékű pajzzsal. A kötelező Ardent Censer powerspike után pedig vesztes helyzetben is hatékony tud lenni. A pajzs második funkciója az extra sebzés nyújtása a célpontnak, –mely tökéletes támogatóvá teszi egy Draven, vagy Vayne hyper carry életben tartásához–, de még AP karakterek mellet is megállja a helyét.
Toronyvédelem
Apróságnak tűnhet, de tornyokra pajzsot rakni nem tud akárki a játékban, pláne ha az értékét is figyelembe vesszük. Ez az apróság segíthet Jannának megvédeni a tornyot a carry távollétében, és elbátortalaníthat ellenfeleket a felfokozott pushtól, végeredményben pedig a tower dive-tól is.
Playmaking lehetőségek
Jannát könnyű játszani, de nehezebb mesterien bánni vele. A pajzson kívül a Q használata is többrétű, hiszen attól függően, hogy mikor engedjük el, annál messzebb megy. Gyors használatkor közelebbi ellenfeleket tudunk fellökni, ezzel is időt nyerve, míg a W nem csak lassítása, de poke sebzésre is alkalmas. Az igazi ereje azonban a végső képességében rejlik, mely amellett hogy gyógyít, szinten visszalöki az ellenfeleket. Egy kis gyakorlással és persze egy agresszív előrevillanással akár még kezdeményezésre is használható, illetve a torony alá érkező minionjainkat is tovább tartja életben.
Janna az igazi kezdőbarát támogató: a mély vízbe ugorva is nehéz rosszul játszani, –érdemes azonban hozzátennünk, hogy tapasztalt Janna játékosok nem egy trükköt tanulnak meg az idők során, mely egy egészen új szintre emeli a használatát.