A Riot szívesen kipróbálna egy Battle Royale módot, kicsit másképp

A Riot szívesen kipróbálna egy Battle Royale módot, kicsit másképp

Kétségtelen, hogy a 2018-as év a Battle Royale-ok éve: sorra jönnek ki egymás után, –így felmerült a kérdés, hogy a Riot is tervez-e esetleg ilyen módot a LoL-lal.

A legújabb Kérdezz-Felelek részben is több minden merült fel a közösség részéről; szóba került az alsó ösvény helyzete, rég nem látott karakterek visszatérése, és persze a Battle Royale mód, ami láthatóan nagy sikereknek örvend mostanság. Csapjunk is bele!

Mit gondoltok a mostani alsó ösvényes metáról?

"Nagy általánosságban örülünk a változatosságnak, mióta megjelent a 8.11-es patch. Igazi felüdülés mágusokat, bruisereket, vagy dive karaktereket látni az alsó ösvényen azok után, hogy hosszú évekig változatlan volt itt minden. Az egyik oka, hogy a LoL ennyi ideje létezhet az, hogy nincs két egyforma mérkőzés, ezért folyamatosan kihívást jelent, ha fejlődni szeretnénk. Egy olyan ösvény dinamikája, –mint Heimerdinger és Fiddlesticks– annyira más az eddig megszokottakhoz képest; nagyon izgalmas figyelni, ahogy újabb stratégiák és párosok ütik fel a fejüket, miközben fejlődik a meta.

Ettől függetlenül nem fejeztük be az alsó ösvényen látott hősök kiegyensúlyozását, és a tárgyakét sem. Már tettünk pár intézkedést a 8.12-ben, illetve a 8.13b-ben is. Továbbra is figyelemmel kísérjük majd a változásokat, amennyire tudjuk. Óvatosan kell ezekkel bánni, mert szeretnénk, ha a kritre építő lövészek is életképesek lennének. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal is, hogy Caitlyn pont nem a sokszínűséget segítené elő, így ésszel közelítjük meg a témát."

Miért kerültek elő hirtelen olyan hősök, akikhez hosszú patch-ek óta nem nyúltak hozzá?

"Ez attól is függ, hogy mit értünk pontosan a hirtelen előkerülés alatt, amit kétféleképpen is lehet értelmezni.

  • Egy adott hős hirtelen erős metaválasztás lesz anélkül, hogy bármilyen változtatást kapott volna.
  • Egy hős hirtelen feltűnik a patch notes-ban, miután sokáig nem szerepelt ott.

Az első esetnél az a helyzet, hogy a meta magától is alakul, ahogy változnak a dolgok két hetente a játékban. Ezek lehetnek rúnák, tárgyak, hősök, vagy más dolgok, mint a Baron vagy a Rift Herald. Minden frissítés módosíthatja a metát kis vagy nagy mértékben. Ha például eltávolítanánk a Griveous Wounds-ot (gyógyításcsökkentés), bármilyen hős, akinek jó HP regenje van, felmászna a ranglétra tetejére anélkül, hogy bármilyen más erősítést kapna. Ha ugyanezt buffolnánk és még több gyógyítást venne el, akkor ezek a hősök visszaesnének. Ez persze egy extrém eset, de jól szemlélteti a helyzetet.

A második esetben pedig egy hős megjelenése a frissítésben sok dolog miatt lehet, de a legtöbb esetben azért, mert egy fejlesztőnek van egy ötlete, amivel jobbá teheti a hőst hosszú távon. Erre példa Lux is, aki pár patch-csel ezelőtt kapott kisebb változásokat. Attól is függ, hogy mi magunk mennyire látunk rá a LoL világára. Ha követjük a profikat és ott van egy adott meta hős, amit lenerfelnek, akkor az számunkra logikus lehet. Aki viszont nem követi a profikat, annak lehet, hogy véletlenszerűnek tűnik az egész. A prioritási listánk előre megtervezett, hogy mikor kivel kell foglalkozni és nem egy darts táblával döntjük el, de a meta alakulása is felhozhat megoldandó problémákat."

Követni fogja a Riot Games is a legújabb Battle Royale őrületet és bekerülhet a játékba egy ilyen mód?

"Ahhoz, hogy 2018-ban valaki játékot csináljon, kell lennie valamilyen Battle Royale módnak is benne. Komolyra fordítva a szót; elég nehéz volt már a Hexakill módot is megoldani, hogy rendesen működjön. Nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán megoldható lenne-e 100 hős egy játékon belül anélkül, hogy egy tonnányi fejlesztést ne igényelne az egész. Ha már belefektetnénk ennyi energiát ebbe, akkor azt úgy szeretnénk, hogy biztosak legyünk abban, hogy a végeredmény nagyon szórakoztató lesz.

A másik oldalról nézve, van néhány aspektusa a Battle Royale módnak, ami nagyon tetszik nekünk és szívesen viszontlátnánk a League of Legends-ben. Például az a feltevés, hogy jó eséllyel nem fogsz nyerni, hiszen az esetek nagyobb részében veszítesz, ez egy nagyon jó izgalmi elem. LoL-ban statisztikailag, ha jól működik a matchmaking, a meccseid nagyjából felét meg fogod nyerni, míg a másik felét elveszted. Szeretnénk, ha lenne egy olyan játékmód, ami arról szól, hogy őrült dolgokat csinálhassunk meg és megnézzük meddig tudunk eljutni azzal szemben, hogy csak eltiporjuk az ellenfél csapatát. Mindenesetre bármilyen formában is fog ez testet ölteni, jó eséllyel nem egy Battle Royale lesz."

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.