Készítsétek az Ignite-ot és a Healt, eltűnhet a Teleport meta - 8.14

Készítsétek az Ignite-ot és a Healt, eltűnhet a Teleport meta - 8.14

A beígért kurzor megérkezett a 8.14-gyel együtt, –illetve könnyen lehet, hogy eltűnik végre a teleport minden ösvényről, talán a topot leszámítva.

A sok megkérdőjelezhető patch után a Riot Games végre előrukkolt egy olyannal, ami láthatóan már a jó irányba halad, és megpróbál egy kicsit rendet tenni a mostani metában. Több minden történt; hősök kaptak nerfeket és buffokat, ahogy azt már megszokhattuk. Két fontos dolgot emelnénk ki mindenképpen, ezek egyike az új kurzor, aminek érkezéséről már tudunk egy-két hónapja, illetve a Teleportot ért változások.

Több mint 9 év után várható volt, hogy a kurzort is előbb utóbb lecserélik, mivel a pályához és a hősökhöz képest eléggé elavult már szegény. A láthatósága sem volt a legtökéletesebb bizonyos helyzetekben, ezért a Riot Games egy letisztultabb, átláthatóbb változatot szerettek volna, ami jobban illeszkedik a mostani látványvilághoz. Ahogy minden újításnál, úgy itt is voltak ellenzők, –de ez valószínűleg inkább abból fakad, hogy az emberek többsége nem szereti elveszíteni a megszokott dolgokat, a kurzort pedig eléggé megszoktuk ennyi idő alatt. Nézzük végül mi lett a végeredmény!

A bal felső sarokból kezdve jobbra, az első ikon lesz az alap kurzor, ezt fogjuk a legtöbbet látni. A második akkor jelenik meg, ha egy szövetséges fölé visszük, a harmadik az ellenségek célzásánál tűnik fel alapból, míg a negyedik az ennek a színvak változata. Az alsó sorban balról kezdve az első a sima célzó kurzor, a második szövetségesek célzásánál és bokrok wardolásánál ugrik fel, míg az utolsó az ellenségek célzásánál, és az attack move is ezt használja. Ami még újdonság, hogy lehet őket skálázni; ez leginkább azoknak lesz jó, akik magasabb felbontáson játszanak. Így nem fog annyira elütni az a kis pixelhalmaz, amit eddig mozgattunk szemben a játék többi kidolgozottabb részeihez képest.

Ha netán nagyon ellene lennénk a változásnak, akkor sincs probléma, mivel a kurzor kinézetét a beállításokban még mindig visszaállíthatjuk a régire.

A 8.14 másik fontos, immár játékmenetet is érintő változása a Teleportot ért frissítések. Először a profik között az MSI során figyelhettük, hogy hirtelen a két topos mellett egyre többen kezdtek el teleportot hozni. Ennek egyszerű oka az volt, hogy egyrészt az idei évben gyengültek a tornyok, könnyebb volt őket kiszedni, így kulcsfontosságú volt minél többet kint maradni az ösvényen. Ez főleg a profi közeget érintette, de már a solo queue-ban is felütötte a fejét, hogy a felső ösvényesek mellett egyre több mides, lövész, sőt olykor még a támogatók is ezt választották inkább. Könnyebb volt helyezkedni a pályán, érkezni a szövetségesek segítségére, vagy úgy végigcsinálni az első 10 perces ösvényfázist, hogy gyakorlatilag egy miniont sem tévesztettük el. 

Ez eléggé átrendezte a dolgokat, –főleg az alsó ösvényen, ahol már sokkal inkább szólt a játék a gyors ösvénytolásról és toronydöntésről, semmint az egyéni képességek megmutatásáról, és a komolyabb 2 v 2 harcokról; ezek leginkább akkor alakultak ki, ha egyik páros nagyon ellépte magát, vagy ha megérkezett a dzsungeles. A teleportot hozó lövészek leginkább csak farmolni és skálázódni szerettek volna, lehetőleg elkerülve mind konfliktust, amit csak lehet, ez pedig nem túl élvezetes –sem az amatőr játékosok számára, sem pedig a profi meccseket követő nézők számára.

Az idei Mid Season Invitational versenyén először a Kingzone hozott Teleportot Ezreal-re, nagyjából ezzel indult el a mostani Teleport őrület.

Nos, ezeknek az időknek vége lehet, ugyanis erőteljesen nerfelték a CD-t rajta. Sima használatnál 360 másodpercet kell várni a következő alkalomra, ami rengeteg. Az eddigi 5 perc sem volt semmi, de a 6 az már tényleg egy örökkévalóság lehet, így az értéke is növekszik olyan szempontból, hogy már nem biztosan ösvényre való visszatérésre akarjuk majd használni, például topon, mert akkor a csapatunknak esélyünk nincs segíteni mondjuk egy alsó ösvényes harcban. Ha megszakítjuk a teleportot, akkor is rosszabbul járunk, mint eddig: 200 helyett 240 másodperc CD-re kerül, vagyis négy teljes percre. 

Nagy szükség volt már erre a változásra, egyes meccseken a megszokott 2-4 Teleport helyett volt, hogy akár 7-8-at is láthattunk a két csapatnál összesen. Ha egy adott idézői képesség ennyire a háttérbe szorít minden mást, –hogy még a lövészek is inkább lemondanak egy Gyógyításról–, akkor ott már sejteni lehet, hogy valami nincs rendben.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!