Minden ciklusnak megvannak a maga szörnyetegei, jelenleg pedig Quinn az egyikük, aki egyszerre három ösvényen tartja fenn uralmát.
Quinn igen jól érzi magát a jelenlegi meta alkotta közegben. Még régen a lethality hozta őt újra előtérbe, majd a Hail of Blades Quinn ígérete okozott pánikot és azóta sem veszett el újra a süllyesztőbe, sőt, szerepe egyre csak jelentősebb az AD tárgyak módosulásaival. És ha valamit mindhárom szerepre vonatkozóan leszűrhetünk, hogy a népszerűsége, azaz választottsága és győzelmi aránya a frissítések kiadásának tekintetében legalább öt patch óta egyaránt konstans növekedést mutatnak.
Quinn jelenleg három ösvényen tart fent nevetségesen magas győzelmi rátát, ez a top, jungle és ADC trió. Nézzük hát, mit is hoz az egyes ösvényekre.
ADC Quinn
A legmagasabb győzelmi arányú ösvény a háromból, 54,97%-al, de korábban meghaladta az 56%-ot is. Bár pick aránya nem veri az egeket, a teljesítmény figyelemre méltó.
Alapok
Képességeit Q > E > W sorrendben éri meg húzni, a legnépszerűbb rúna választás pedig döntő arányban a Domination & Sorcery kombó.
A preferált tárgyak a Storm razor, ATK speed cipők, Statikk, Határtalan penge, Őrangyal és végül egy szituációtól függő befejező tárgy.
Ez a build hagyományos ADC buildnek mondható, a Storm razor jelenleg nagyon erős és szinte kötelező tárgy akárki ADC-nek, hasonlóan a Határtalan pengéhez. A Statikk kritikus csapása és mozgási sebessége illik Quinn stílusához, míg az Őrangyal kiemelkedően hasznos tud lenni, mivel Quinn szó szerint beleugrik a csatába és ezzel ellenfelei képébe, ami ha rosszul sül el, jól jön a második esély.
Miért működik
Quinn burstje méltó ellenfele akármelyik ADC-nek, passzívját kihasználva pedig kis szinttől jól tudunk trade-elni. Supportja távollétében is túl tud élni, jó partner duó harcok megindításában és mindig időben a helyszínen terem. Egyetlen gyengéje, ha egy jobb catcher support földhöz szögezi, megfosztva őt mobilitásától.
Top lane Quinn
A második ösvény, nem sokkal elmaradva, 54,17%-os arányt mutat. 2,67%-os választottsága középszerű, láthatóan Quinn régóta belakta már magát.
Alapok
Képességei közül ismét a Q élvez prioritást, míg W és E képességei közül ki mit preferál. Jelen esetben azért nem egyértelmű a másodlagos választás, mert Quinn ellenfelei sem a megszokott ADC-k. Legeredményesebb rúnái, szinte teljesen megegyeznek ADC verziójával.
Közkedvelt tárgyai is megoszlanak. A felső ösvényre inkább kedvelt választás a lethality, ezért népszerű a Duskblade, de itt sem maradhat el a Storm razor, a szokásos cipők. Ezen felül megmarad core itemnek a Statikk és az Őrangyal, míg a Határtalan penge olykor lecserélődik egy kis extra lethality-re, ez segít egy inkább assasin Quinn kiépítésében.
Miért működik
Hősünk azon kevés ADC-k egyike, akik egyedül is megállják helyüket. Ilyen még Ezreal és egyre sűrűbben Lucian is. Természetéből adódóan könnyen használható a bruiserek ellen, az ellökés heavy cc és a Q többfunkciós, olykor poke, vagy használhatjuk disengage-re, de a legfontosabb, segít távolságot tartani, ami létfontosságú, ugyanis ha ellenfelének egyszer sikerül közel kerülnie hozzá, nincs rá garancia, hogy megnyerjük az előnytelenül kialakult párbajt. W aktívjával konstansan ellenőrzésünk alatt tudjuk tartani a környezetünk, elkerülve a solo ösvényeken gyakori gankeket, ami valószínűbbé válhat, ha egy sikeres ösvény esetén toljuk a minionokat. Illetve nem szabad elfelejtenünk azt amihez Quinn nagyon ért, a száguldást, a benne rejlő roam potenciált. Pár gyilkossággal a zsebünkben hamar megadhatjuk miden is a kezdő löketet, vagy ha ellenfelünk fagyasztja az ösvényt, megszerezhetjük magunknak máshol az előnyt, snowballozva a meccs hátralevő részét.
Jungle Quinn
A harmadik és egyben utolsó ösvény, amelyen madárlovasunk 53,46%-os győzelmi rátával büszkélkedhet. Választottsága arányaiban valamivel alacsonyabb, de korántsem elenyésző.
Alapok
Képességei az előzővel azonosak, továbbra is a Q élvez előnyt, majd kinek a szája íze, szerint, na meg az ellenfél csapata alapján, illetve rúnái sem okoznak különösebb meglepetést. A vicc a kedvéért olykor a Predator Quinn is felbukkan.
Népszerű tárgyai teljesen az assasin felállásra épülnek; Warrior (Harcos) red smite (Kihívó smite) jungler Szablya, Duskblade és Youmuu's. Ezeken felül gyakran kerül elő a Storm razor és Statikk, cipőnek pedig egyaránt népszerű az ATK speed, de még a Mozgékonyság cipők is.
Miért működik
A rövid válasz, gyorsaság. Tény, hogy nincs veszélyben a jungle clearek alkalmával, a cél lényegében mégis az aktív gankelés. Minél hamarabb ott lenni mindenhol, terrorizálni az összes ösvényt, kiosztani akkora burstöt amekkorára képesek vagyunk és sok arannyal távozni. A jelenlét hatalmas erő, az ellenfelek minden bokorban minket sejtenek majd, kétszer is meggondolják a harcokat, ha tudják, bármikor a nyakukon lehetünk és mint tudjuk, a jó nyomásgyakorlás farmot, objektívet, aranyat, mindent megtagad az ellenféltől. Quinn sebessége példaértékű, így könnyedén hajtja végre ezeket a feladatokat, CC-je segít a sikeres gankek kivitelezésében, felállításában és megkezdésében, de rosszul elsült harcok helyszínén is hamar ott teremhetünk, felszedni a maradékot. Ha pedig sikerül a nekünk szerepként szánt hyper carry módjára játszanunk, kevés esélye van annak, hogy az ellenfeles csapat időben lábra tud állni.
Összegzés
A legvalószínűbb, hogy Quinn sikere egyszerre múlik diverzitásán és a kedvező patch tartalmakon, főleg a tárgyakon. Hyper carry jellege és önállósága, amire a jelenlegi meta is buzdít, könnyen előnybe hozza, illetve élvezet játszani vele.
Ti szoktatok vele játszani? Mit gondoltok, feltűnik a Riotnak a kimagasló teljesítmény és tesznek valamit az ügyben?