Nem csak az erőviszonyok fontosak a játékba, az is szempont, hogy az adott karaktertípus, jelen esetben a lövészek játék élvezetes is legyen, ezen dolgozik a Riot Games.
Hosszú hetek óta dolgozik a Riot Games a lövész helyzet megoldásán, ami egyáltalán nem egyszerű történet. Folyamatosan alakítják a tárgyakat és az egyes lövészeket is a PBE-n, de tényleg jól meg kell minden lépést fontolni, mivel ezek a hősök a kritikus találatra (is) építenek erőteljesen. Ha túl sok erőt kapnak, akkor tudjuk milyen lesz a helyzet, hiszen évekig ezt láttuk, a játék későbbi szakaszában nincs senki, aki megállítja őket, elég ha csak az elmúlt szezon végére emlékszünk vissza. Ha viszont túl sokat vesznek el tőlük, akkor olyan lesz a helyzet, mint mostanság, és Rekkles szomorúságában kispadra küldi magát, mivel senkivel nem tudják felvenni a versenyt.
Erőt adnak az Infinity Edge számára! Talán van fény az alagút végén?
A lövészek helyzeténél talán egy dolog kritikusabb, az ő tárgyaik jelenlegi helyzete, ám bár úgy néz ki, ezen most változtatni szeretne a Riot Games.
Két ilyen eltérő véglet között nehéz megtalálni az arany középutat, vagy akár egy másik utat találni. A történetet ismerjük, a 8.11 óta felborult minden és átvették a helyüket mások. Olyanokra kell gondolni, mint Lucian, vagy Miss Fortune, akik korábban nem sok játékidőt láttak, illetve mágusok is feltűntek boton. Azóta folyamatosan erősítik a kritikus találatot adó tárgyakat, de azért nem esztelenül, nem szeretnék túltolni a dolgot. Nem szeretnék újra olyan lövészeket, akik 3-4 lövésből takarítanak el bárkit a pályáról, bizonyos esetekben akár még a tankokat is. A probléma ezzel csak annyi, hogy amíg a Riot óvatosan közelíti meg a témát, addig nem túl élvezetes velük a játék. Kicsit olyan, mintha egy törött lábbal próbálnánk meg 100 méteres sprinten részt venni, jó eséllyel lemaradunk és sikerélményünk sem lesz.
Ezt a látszólag lehetetlen feladatot próbálja abszolválni a Riot és újragondolják a kritikus találat szerepét a játékban. Elsősorban a lövészeken belül is a kritikus találatra építő hősöket vizsgálják át, hogy nem csak hasznosak, de szórakoztatóak legyenek. Maple Nectar posztja alapján ezt úgy szeretnék elérni, hogy sokkal tudatosabban alakítják majd a lövészek erővonalát, vagyis hogy mikor mennyire hasznosak. A cél persze a gyorsabb életképesség, ezért is láthatunk a PBE-n olyan változásokat, ahol bár a tárgyaik látszólag gyengülnek, de cserébe olcsóbbak is lesznek. Ez azt jelenti, hogy a late game-ben valamivel gyengébbek lesznek, bár ezzel eddig sem volt gond, ha eljutottak odáig, viszont hamarabb jutnak majd hozzá kulcsfontosságú tárgyakhoz. A játék korai szakaszában persze továbbra sem fognak one shotolni, de a középső szakaszban már hasznosnak érezhetjük magunkat, ahogy szép lassan haladunk a late game fele.
A két elsődleges célpont Tristana és Caitlyn lenne, mindketten egy időben dominálták a bot lane metát, de mára szinte teljesen eltűntek. Az alapvető elképzelés továbbra sem változik nagyon esetükben, még mindig a late game lenne az, ahol ők ténylegesen carryzni tudnak, amiért cserébe elfogadott lenne, hogy eleinte inkább koloncok legyenek, de a játék mostani ütemét nézve ez a "haszontalan" időszak túl hosszú. Ha bejönnek a változások, akkor ez az erőgörbe jobban fog alkalmazkodni a mostani ütemezéshez és nem érezhetjük magunkat végig egy tehernek. Hogy ez mikor kerül megvalósításra, jó kérdés, Maple Nectar ugyanis nem adott pontos határidőt erre, illetve a pontos részleteket sem osztotta meg, de a PBE-n már most látni ezeknek jeleit, kezdve az olcsóbb krit tárgyaktól, vagy akár az olcsóbb Infinity Edge is erről árulkodik.
Egy felmerülő kérdés azonban ezek láttára is ott lehet a fejünkben. Visszahozzák a lövészeket, elvileg nem annyira elnyomó erővel, mint korábban, hogy mindenkit kiszorítanak. Ez így rendben van, de mi lesz azokkal a karakterekkel, akik átvették a helyüket? Újfent nem lesz értelme őket botra vinni, vagy békés együttélésben megmaradnak a lövészek mellett? Eddig sem volt egyszerű az alsó ösvény kezelése, de készen áll a Riot egy sokkal változatosabb alsó ösvényen is "rendet tartani", ahol lövészeket, mágusokat és harcosokat kell egymáshoz és a pálya többi részéhez képest kiegyensúlyozni.