Amikor kapunk egy új karaktert, vagy egy frissítést, eleinte nehéz rájönni minden egyes apróságra. A Riot azonban most megkönnyítette a dolgunkat.
Megjelenésekor az újradolgozott Aatrox elég nagy port kavart, mivel az új képességei teljesen megváltoztatták a játékstílusát, továbbá eleinte elég gyengén is muzsikált. Néhány erősítéssel később most már egy teljesen elfogadható, és erős választás -mind a középső és a felső ösvényre is.
Profi szcénában Nukeduck kezei között szuperált a legjobban, aki 2-0-s győzelemre vezette vele a csapatát. A Riot összeállított vele egy részletes eligazítást, azoknak a játékosoknak, akiknek megjött a kedvük, hogy jobban megismerjék a karaktert.
Rúnák
Ezt tisztázzuk le elsőként. Két fő opció közül választhatunk. Az elsőben Misztikus üstököst választjuk, az erős ösvény fázishoz. Ezt kiegészítjük a Zivatarpalásttal, a Tökéletes Összpontosítással, valamint a Perzselő Tűzzel. Másodlagos ágba az Uralomból a Hirtelen Csapás és a Mohó Vadász lesz az optimális választás a plusz sebzésért, valamint életlopásért.
A második lehetőség egy sokkal összpontosítottam sebzésre kihegyezett Rúna oldal. Itt az Áramütés után az előző Uralom rúnák megmaradnak, kiegészítve a Szemgolyógyűjteménnyel, illetve az Elszántság alá tartozó Csontpácéllal és a Gubóval.
Idézői Varázslatok
Felső ösvényre néhány esetben működhet a Teleport, azonban a gyengítése óta itt is inkább az Égetés Villanással párosítva a leghatékonyabb. A Villanás plusz mobilitással lát el, mivel ezzel át lehet helyezni a Q-t, az Égetés pedig a még hatékonyabb ösvényes gyilkosságok miatt fontos.
Aatrox Képességei
Passzív: Halálhozó Alak
Néhány másodpercenként Aatrox következő alaptámadása erősebb lesz, nagyobb hatótávot kap, illetve csökkenti a célpontra érkező gyógyításokat. Ez hatékony fegyver lehet gyors cserékhez olyan karakterek ellen, akik életerőt töltenek vissza, mint például Vladimir.
Q: A Darkin Penge
A képesség háromszor aktiválható, ilyenkor Aatrox a kardjával csap egyet, különböző területeken egyre nagyobb sebzést okozva. A Q-knak van egy fókuszterülete, ahol több sebzést okoznak, valamint fellökik a célpontokat. A képesség használata közben tudsz helyezkedni az E vagy Villanás használatával, -ezzel is könnyebbé téve a találatot.
W: Pokoli Béklyó
Aatrox a földre sújt, és leláncolja az első eltalált ellenfelet. Ha annak nem sikerül adott időn belül elhagynia a csapáskor létrehozott területet, akkor a lánc visszahúzza a zóna közepére, és ismét megsebzi.
E: Árnyékroham
Ez a képesség egy egyszerű csúszás, ami kis időre megnöveli Aatrox sebzését. Passzívan pedig életerőt tölt vissza a kiosztott fizikai sebzésből. Ezt lehet a Q-val kombózni.
R: Végítélet
Aktiváláskor Aatroxnak megnő a mérete, a sebzése, a mozgási sebessége és megrémíti az összes közeli miniont, ezzel is megkönnyítve a W-vel való találatot. Ha a képesség ideje alatt megölik, rövid idő után újraéled, annál több életerővel, minél több ideig volt aktív az ulti. Épp emiatt hatékonyabb ez a képesség, ha a harc elején aktiválják, nem pedig úgy, mint egy Zilean vagy Tryndamere ultit.
Képességek Sorrendje
A Darkin penge a fős forrása a sebzésünknek, ezért azt maxoljuk először, utána az E-t majd végül a W-t. Ugyanebben a sorrendben fejlesszük ki a képességeket az első 3 szinten.
Kombók
A legfontosabb egyértelműen a Q-E-Q-E-Q, ha az első Q betalál, akkor utána az E-vel már csak helyezkednünk kell, hogy a következő Q-khoz is elég közel kerüljünk. Ha valakire kezdeményezünk, és tiszta a terep, akkor kezdjük az egész kombót egy W-vel, hogy biztosan helyben tartsuk az ellenfelet. Ilyenkor azonban fontos, hogy a W visszahúzása ne rontsa el a Q találatát.
Tárgyak
Kezdésnek választhatunk az ellenféltől függően, hogy Doran Pengéjével vagy Pajzsával szeretnénk kezdeni. Ha lehetőségünk van agresszívebben játszani a korai szakaszban, akkor megéri Doran Pengéjét választani.
Amint lehet meg kell szerezni a Kalapácsot, ez később épülhet Fekete Hasítóbárdba vagy akár a Háromság Hatalmába is. Cipők tekintetében valamelyik defenzív választás lesz a megfelelő, ismét csak az ellenféltől függően. Ha sok az alaptámadás, akkor Tolvajsurranó, ha sok a CC és a varázssebzés, akkor Higanyléptek.
A teljes választékot pedig láthatjátok a képen is. A Haláltánc és az Őrangyal fontos, mivel növelik a sebzést és a túlélő képességet is. Ezek után egy Szellemarc és egy Sterak tökéletes lezárása a buildnek.
Játékstílus
Mint korábban is említettük, a fő sebzés a Q-ból származik, ez már az egyes szinten, távolsági harcosok ellen pedig a második szinten jelentős. Az ösvényen igazán csak az olyan karakterektől kell tartani, akiknek erős az All-in-jük (pl: Talon). Ilyenkor óvatosan kell használni a képességeket, nehogy egy adott harc idejére pont ne legyenek elérhetőek.
A portyázás nagy erőssége Aatroxnak, hiszen hatos szint után hiába menekül az ellenfél torony alá, van lehetőségünk ott is kiszedni őket.
A Split Push azonban már nem olyan hatékony az új Aatrox-szal mint régen volt. Habár elég masszív sebzést tud tornyokba tolni, ha egyedül hagyják, azonban a legtöbb Split Push karakter képes egy az egy elleni harcban legyőzni őt. Általában jobban megéri a csapathoz tapadni, és várni egy jó harc kitörésére.
Csapatharcokban az ulti aktiválása után könnyen elkaphatóak az ellenfél sebző karakterei. A W-vel eléggé meg lehet zavarni az ellent, valamint a Q sokkal nehezebben kerülhető ki harcokban, emiatt könnyű káoszt teremteni az ellenfél sorai közt.
Összegezve
Aatrox egy ösvényes fenevad, sok sebzéssel, és jó túlélő potenciállal. Első sorban a Felső illetve a Középső ösvényen teljesít jól és különösebb problémát kevés ösvény ellenfél okoz neki. Nehéz ellenfél ellen pedig nagy előny lehet a jó portyázási készség, amivel elszórt gyilkosságokat zsebelhetünk be szerte a térképen.
Reméljük segítettünk ezzel a kis útmutatóval, nektek mi a véleményetek Nukeduck tippjeiről?