Ilyen még nem volt, a LoL új

Ilyen még nem volt, a LoL új "BR" játékmódja akár végleges is lehet!

Az ARAM óta nem érkezett új állandó játékmód a LoL-ba, ám a Nexus Blitz lehet a következő, -ha minden jól alakul.

Azt már megszokhattuk, hogy időközönként jönnek új -úgynevezett RGM (Rotating Game Mode) játékmódok-, ám ezek jellemzője az volt, hogy mindig csak egy limitált időre jelentek meg, azt követően hosszabb időre eltűntek. Ilyen például a One For All, az ARURF és az ehhez hasonló módok.

Megjelent a LoL Battle Royale módja! - videó

Tegnap már írtunk a Nexus Blitz módról, ahol szó volt egy esetleges Battle Royale módról. Most már videó is készült róla, amit Vandiril mutatott be.

A Riot Games azonban új projektjével új vizekre is szeretne evezni, ez nem a megszokott RGM lesz, hanem egy úgynevezett Experimental Mode, vagy tesztfázis. Ennek célja, hogy egy teljesen más élményt nyújtson, mint amiket a már megszokott pályákon kaphatunk -legyen az az Idézők szurdoka, vagy az Ordító szakadék, esetleg a Kanyaró Rengeteg-, ugyanakkor a fentebb már említett RGM-hez sem hasonlítható, mint az ARURF. A cél ugyanis nem egy ideiglenes játékmód elkészítése, sokkal inkább egy olyan, ami akár véglegesen bekerülhet a kliensbe, mint anno az ARAM pálya. Sokan nem tudják, de azelőtt ez leginkább egy közösség által kitalált játékmód volt és custom meccsekben lehetett csak elérni azzal, hogy mindenki a véletlenszerű választásra ment rá.

Tehát az éppen bemutatott Nexus Blitz mód nem egy-egy eseményhez lenne kötve, annál hosszabb távú dolog lenne, -és ahogy már említettem, akár a véglegesség is benne van a pakliban. Ehhez azonban olyat kell alkotni, amihez a játékosok szívesen nyúlnak újra és újra, nem unnak rá pár héten belül. Ebbe nem is nagyon gondolunk bele, mert a legtöbb RGM alatt időnk sincs megunni, mivel 1-2 hét alatt kikerülnek. Mivel ezek teszt jelleggel kerülnek, nem csak azt nézik, hogy mennyire játsszák őket, hanem hogy milyen visszajelzések érkeznek. Ha egy játékmód nem válik be a közösség számára, akkor félrerakják és nem raknak bele feleslegesen sok időt. Ez egyben azt is sugallja, hogy nem feltétlenül a mostani Nexus Blitz lehet az egyetlen ilyen opció.

A hangsúly tehát a közösségen van, hogy nekünk, játékosoknak mi tetszik. Ezáltal csiszolják őket majd folyamatosan, amíg ennek értelmét látják, hogy akár hosszabb távon is játszható és élvezhető legyen. Ez különbözteti meg leginkább az RGM-től, ahol ez nem is cél, hiszen csak rövid időre szolgálják ki a játékosok igényeit. Ezek közül egyesek, mint a Star Guardian (Invasion), vagy a PROJECT (Overdrive) azt a cél szolgálták, hogy kicsit jobban elmerüljünk a játék világában, hátterében. De szó nincs arról, hogy egy maradandó élményt alkossanak, elvégre ugyanazt a PVE pályát például elég unalmas lett volna folyamatosan játszani a Star Guardian esemény alatt.

Másrészt az RGM-ek már teljesen kész állapotban érkeznek. Alapos tesztelésen vannak túl, minden grafikai elem és működés a helyén van, míg a tesztmódok sokszor félkész állapotban fognak bekerülni, amikor már épp játszható állapotba kerülnek. Így hiányozhatnak bizonyos grafikai és mechanikai elemek. Mivel egy-egy ilyen projekt elég nagy munka és mindezek mellett a "rendes" játékkal is foglalkozni kell, arra nem érdemes számítani, hogy ezek túl gyakori alkalmak lesznek. A nulláról valamit felépíteni egyáltalán nem kevés idő: nincsenek kész elemek, amikből nagyon építkezni lehetne, -maximum maguk a hősök és egyes pályaelemek. 

No de nézzük is meg akkor az első kísérleti játékmódot, ami nem más, mint a Nexus Blitz! Alább láthatjátok, hogy a térkép és a pálya is teljesen átalakult, egyáltalán nem a megszokott elrendezést figyelhetjük meg.

Ezt a játékot olyanoknak tervezték elsősorban, akik szeretnek a történések sűrűjében lenni és nem feltétlenül szeretnék 30, vagy akár több percet egy meccsre áldozni, esetleg kikapcsolódni szeretnének egy-egy ranked után. A belső tesztek és saját tapasztalataim alapján is a meccsek nagyjából 15 percet vesznek igénybe, ami nem sok. Sokkal több a véletlenszerű esemény a játékban, ahol folyamatosan össze kell mérnünk tudásunkat az ellenféllel, nincsenek unalmas és eseménytelen percek, valahol mindig van akció, de leginkább mindenhol. A hősök ugyanúgy működnek, ám néha a viselkedésük eltérhet bizonyos hatások miatt.

A csapatfelállás is más: itt ugyanis két dzsungeles és három "ösvényes" karakter küzd egymással szemben, tehát mindkét oldalon két Sújtás lesz. A legfontosabb elemei a térképnek az egyes események, amik kisebb küldetéseket adnak nekünk minden pár perc után. Ezek közül lesznek olyanok, amiket biztosan elsőre mindenki fel fog ismerni; ilyen a már említett Battle Royale, ahol egy egyre szűkülő körön belül kell harcolni egészen addig, amíg egyik csapat el nem tűnik. Ilyenkor a halottak fel sem támadnak addig, amíg ez a miniesemény le nem jár. Van Teemo üldözés is, ahol egy hatalmas Teemo megöléséért küzd a két csapat, máskor egy úgynevezett Payloadot kell kísérni a pályán, akinek több játékosa van a közelben, annak előnyére mozog. Ha elér egy tornyot, akkor azt azonnal elpusztítja. Hógolyó csata is van, ekkor egy csíkot kell felöltetni hógolyó találatokkal az ellenfél hőseire, ám vigyázzunk, mivel mindkét idézői képességünk vált ilyenkor. Máskor pedig két mozgó Nexus jelenik meg a pályán, szép nagy teremtések és ha egyik csapat elpusztítja a másikét, az egyben a győzelmet is jelenti, mintha a sima Nexust ütöttük volna be, tehát a meccs véget ér. A sorrend mindig véletlenszerű, így sosem tudhatjuk igazán, hogy mire számítsunk.

Mivel a játékmód még csak alfa stádiumban van, sok változás várható: új események is többek között, -tehát a már mostani színes játékmenetet még tovább szeretnék variálni. Nem a legegyszerűbb dolog nyomon követni néha, hogy mi is történik - igaz a PBE pingje sem segít ebben-, de roppant szórakoztató. Ha egy csapat megnyer egy eseményt, azért mindig más jutalom jár. Ezek is változóak, van hogy egy hatalmas pajzsot kapunk, máskor egy ingyenes Guardian Angelt,, de előfordul olyan is, hogy a minionjaink véletlenszerűen Blitzcrank Q-kat dobál az ellenfél irányába, vagy kapunk a bázisra egy hatalmas ágyút, amivel akár a pálya feléig kilőhetjük magunkat, feldobva mindenkit az érintett területen. 

A másik fontos része a játéknak, az a gyilkosság sorozatok. Ha valaki egymás után több hőst is megöl, az lángra kap, ilyenkor több sebzést kapnak, alacsonyabb CD-t, viszont több sebzést is szenvednek el és persze rengeteg aranyat érnek. 

Egy szó, mint száz, egy igazán friss és üde színfoltja lehet a játéknak, főleg azok számára, akik hajlamosak beleunni az Idézők szurdokába. PBE-n játszani egy ilyen gyors játékmódot nem a legegyszerűbb 150-200 ms ping mellett, de mindenképp érdemes kipróbálni, nem fogjátok megbánni. Unatkozni egy pillanatig sem fogtok.

Apropó, külön érdekesség, hogy egy csomó rég látott tárgy is visszatér, úgy mint a Deathfire Grasp, Force of Nature és még a Phylosopher's Stone is beköszön egy újabb formában. Sokkal több tárgyból válogathatunk, így érdemes végignézni őket ha van időnk, és a megszokottakon kívül is kedvünk támad vásárolgatni.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.