Betoppant az új Akali, és átrendeződhet a dzsungel is - 8.15

Betoppant az új Akali, és átrendeződhet a dzsungel is - 8.15

Végre visszatértünk kicsit a normális kerékvágásba és nem egy kisebb regénnyel ér fel a mostani frissítés. Hősök terén ettől függetlenül lesz újdonság bőven.

A 8.15 érkezésével együtt megjelent végre az új Akali is, akiről már több ízben is írtunk. A LoL legújabb orgyilkosát tehát már az élő szervereken is bárki kipróbálhatja!

Akalin kívül azonban számos újdonság érkezett például a hősök terén. A dzsungel meta talán újra átrendeződik és egy régi koronázatlan királya térhet vissza, de ne rohanjunk előre.

Fiddlesticks az egyik leggyakrabban látott támogató az alsó ösvényen, ez különösen igaz, ha egy másik mágus is párosul mellé, de ugyanúgy megfigyelhettük már például Lucian mellett is. Túl sok nyomást gyakorol az ösvényre E (Dark Wind) képessége, amivel még csak célozni sem kell. Emiatt a költségét növelik 50/60/70/80/90 manáról 70/75/80/85/90-re, és a sebzéséből is visszavesznek, találatonként 65/85/105/125/145 helyett 60/80/100/120/140-et fog sebezni. Ez az 5 sebzés persze nem a világvége, de a magasabb manaköltség talán gondoskodik arról, hogy ne lehessen állandóan ezzel piszkálni az ellenfeleket.

Továbbra sincs vége a Fizz buffoknak, ki tudja hol lesz a vége. A W (Seastone Trident) egyébként is átalakult egy kicsit, de még ez sem volt elég, növelték az alap sebzést 40/50/60/70/80-ról 50/70/90/110/130-ra. Ez plusz 50 sebzés az ötödik szinten, ami elég vaskos, erre még rájön az aktív rész AP rátája, ami szintén nőtt 0,4-ről 0,6-ra, valamint a találati sebzés is 0,3 helyett 0,4-es AP rátát kap, amennyiben nem végezzük ki az ellenfelet az első felével .

A végső képessége (Chum the Waters) is minden szinten AP ráta bónuszt kapott. A legkisebb halnál 0,6-ról 0,9-re nő, vagyis közelről is megéri betalálni, meg könnyebb is. A közepes halnál 0,9-ről 1,1-re növelték, míg a legnagyobbnál 1,2-ről 1,3-ra.

Fizzel szemben Ireliával már nem voltak ennyire kegyesek az alkotók. Több frissítés is érkezett, konkrétan minden képességéhez hozzányúltak. A passzív stackelődő sebzését emelték 1-12-ről 4-17-re, ez legalább buff. A Q (Bladesurge) azonban rövidebb távig ér el, 625 helyett csak 600-ra, a sebzése is minden szinte csökkent öttel, így most szinttől függően 5/25/45/65/85-öt üt. A teljes AD rátát is levitték 0,7-ről 0,6-ra.

A W (Defiant Dance) frissítése felemás, de a late game-ben mindenképp nerf. Eddig szinttől függően nőtt a levédett sebzés mértéke, mostantól azonban minden szinten 50%-ot véd le, korábban ez 45-ről indult és 65 volt a vége.

Az E (Flawless Duet) hatótávja is csökken 900-ól 850-re, az alap sebzése pedig csökken minden szinten 10-zel, 80/120/160/200/240-ről 70/110/150/190/230-ra. Cserébe nem okoz csak 50% sebzést a szörnyekkel szemben, bár kétséges hogy így is megállná a helyét a dzsungelben.

Végezetül az ulti (Vanguard's Edge) hatótávja 1050-ről 1000-re csökkent, ez talán annyira nem fájó pont.

Ahogy már említettem, a dzsungelben több karakter kapcsán is jöttek újdonságok. Kindred nagyon átvette a mostani meta irányítását, nem véletlenül. Nagyon gyorsan halad, jó a csapatharcokban, és ha nem figyelnek oda rá, akkor könnyen kezelhetetlenné válhat a jelzőkkel. Hogy kicsit lelassítsák, a W (Wolf's Frenzy) az eddigi 50%-kal szemben "csak" 25%-os bónusz támadási sebességet ad, míg az ulti (Lamb's Respite) CD-je megnőtt, minden szinten 20 másodperccel, vagyis 180/150/120 mp-et kell várni rá.

A másik fontos változás Lee Sinnél látható. A vak szerzetest már így is sokan erősnek tartják, amolyan megbúvó OP karakternek. A wardot adó Tracker's Knife kivételével sokan elkönyvelték, hogy így már nem jó, pedig ez koránt sincs így, főleg mostantól. A Q (Sonic Wave/Resonating Strike) alap sebzése ugyan csökken 55/85/115/145/175-ről 50/75/100/125/150-re, de az AD rátát 0,9-ről 1,0-ra viszik fel és ez nem minden. Nem okoz a célpont hiáynzó HP-ja alapján 8% sebzést, viszont mostantól akár 100% bónusz sebzést okoz a célpont hiányzó HP-ja alapján, ez inkább a törékenyebb célpontokkal szemben lesz erős.

Enyhe érdekesség, hogy az angol és a magyar verzió valamiért itt eltér, de mi inkább az angolt vettük alapul.

Morgana esetében az E (Black Shield) manaköltségét növelték 50-ről 80-ra, hasonló az elképzelés, mint Fiddlesticks-nél, csak itt a védelmet drágítják.


Egy időben Olaf is uralta a metát, de a mostani rohanós időkben kissé lemaradt. Ezt elősegítendő a W (Vicious Strikes) több támadási sebességet ad, 40/50/60/70/80% helyett 55/65/75/85/95%-ot, kérdés, hogy ez mire lesz elég. Ez önmagában még nem biztos, hogy vissza fogja őt hozni a metába.

Ahogy a Star Wars-ban is mondta az öreg Kenobi, nem ezeket a nerfeket kerestük Quinn-re. A páncélját 32-ről 28-ra csökkentették, illetve a passzívjából (Harrier) származó sebzést minden szinten 5-tel csökkentették. És ennyi. A jelenleg legdominánsabb karakternek a sebzése is szép, de nem ez okozza a legnagyobb gondot. Sokkal inkább a mozgékonysága, jó "CC"-je, ráadásul 16-os szint után már ingyen repked bárhova.

Syndra is vár egy ideje a visszatérésre és míg a Q-ra (Dark Sphere) kapott sebzés szép és jó, valószínűleg nem ettől fog visszajönni. Mindenesetre a Q sebzése 50/95/140/185/230 helyett 70/110/150/190/230 lett.

Végezetül pedig Thresh is felkerült a listára. Az egyik legsokoldalúbb támogató kisebb CD-t kap a W-re (Dark Passage) a későbbi szakaszokban, így 22/20.5/19/17.5/16 helyett 22/19.5/17/14.5/12 másodpercet kell várni, az E (Flay) pedig több sebzést ad eleinte a lelkekből gyűjtve, ez utóbbi túl sokat nem fog számítani.

Rúnák terén csak a Perfect Timing változott, amiből a Stopwatch-ot/Stopperórát kapjuk, 8 helyett újra 10 percet kell várni a használatára.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések