Szeretnéd elsajátítani az új Akalit? Adunk pár kezdő tippet!

Szeretnéd elsajátítani az új Akalit? Adunk pár kezdő tippet!

A 8.15-tel együtt megérkezett Akali, akivel bizonyára sokan szeretnének szerencsét próbálni. Hogy ne mindent a saját bőrötökön kelljen megtanulni, adunk pár hasznos tippet.

A régi Akaliról leginkább két dolgot lehetett elmondani. Egyrészt nagyon halálos tudott lenni -főleg pár korai gyilkosság után-, viszont a kitje, valamint a képességei nem voltak túl kreatívak. Ezen egy picit javított az átdolgozott W-je, de nem sokat, viszont át tudott vele menni falakon.

Ezt a füstfelhőt most is megtartották, hiszen ez volt a legismertebb képessége a karakternek: ez határozta meg, hogy melyik helyzetben mit tudott csinálni. Az új Akali ennél már sokkal több lehetőséget rejt -igaz a szerepe is változott minimálisan; a legnagyobb különbség, hogy semmilyen reset mechanika nincs a kitjében, mint amilyen az ultija volt korábban. Ettől függetlenül igazán mozgékony karakter és az első számú erőssége is egyben, amit nem árt maximálisan kihasználni. Nézzük melyik képessége mit tud, és miként tudjuk ezt a hasznunkra fordítani.

Kezdjük a passzívval, vagyis az Assassin's Markkal. Erre nagyon sokat fogunk építeni, ugyanis, ha eltalálunk egy ellenfelet egy képességgel, akkor egy kör jelenik meg alattuk. Ha átlépünk a körön, akkor felerősítjük a fegyverünket, megduplázzuk a támadási hatótávunkat és több sebzést okozunk, valamint 10 energiát visszatöltünk. Amikor a kör kialakul és felé mozgunk, mozgási sebességet kapunk, és ha átlépünk rajta, és ezt követően ellenségek fele megyünk, akkor is. Tehát már a passzív rengeteg mozgékonyságot ad, ez a harcokban nagyon fontos lehet a pozicionálás során és kombózható a W-vel is, -de arról majd később.

Q képessége a Five Point Strike, ezt érdemes először kifejleszteni és elsőként maxolni. Ahogy a passzívnál leírtuk: ha eltalálunk egy ellenfelet, megjelenik a kör és jön a sebességbónusz. A képesség 5 tőrt dob maga elé, aminek a vége még lassít is, és ha sok energiánk van, akkor gyógyít is minket. Ötös szinten pedig többet sebez a minionokba és szörnyekbe, meggyorsítva a takarítást. A legtöbb orgyilkosnak van ehhez hasonló sima skillshotja, ám figyelni kell rá, mert lassít és egész sokat sebez, akár mozgás közben is. Egyetlen hátránya, hogy sok energiába kerül még ötös szinten is.

A W-je (Twilight Shroud) az egyik, ha nem a legfontosabb képessége. Ezt érdemes harmadik képességként kiválasztani, viszont a Q után ezt maxoljuk másodikként. Körként dobja le a füstöt, de abból gyűrű lesz később és egyre több területet fed le. Amíg Akali ebben tartózkodik, semmi nem láthatja őt és célozni sem igazán lehet. Bónusz mozgási sebességet is kap, amit tökéletesen lehet kombinálni a passzívval, mint azt már írtam. A passzív kör és a füstgyűrű mentén mozogva nagyon gyorsan lehetünk, a plusz sebzésről nem is beszélve. Tornyok elől is elrejt, tehát dive-olni is tudunk vele. Apropó, nem kevés energiát is visszatölt, a használata ingyenes és minden képességszint után egyre tovább marad a pályán. Van egy másik használata is, erről a következő képességnél írunk.

Az E-je (Shuriken Flip) talán a legérdekesebb képesség. Ezt fejlesszük ki másodikként az elején, viszont utoljára maxoljuk. Egy shuriken dobunk előre, miközben egy kicsit hátraugrunk. Ha eltalálunk egy ellenfelet vele, akkor egy rövid ideig vissza tudunk ugrani hozzá és ugyanazt a sebzést még egyszer bevisszük neki, ráadásul ennek hatótávja sincs, akárhonnan visszaugorhatunk. Itt is a mozgékonyság a kulcs, mint a füstfelhőnél és a passzívnál. Folyamatosan figyelünk kell az ellenfelek mozgását és az alapján megválasztani a támadásunkat. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mint a Lee Sin Q, csak több mozgással. Kezdeményezésre is használhatjuk, de ez inkább a lekövetésre jó. Ugyanúgy aktiválja a passzív körét, tehát nagyon kreatívan lehet használni. 

Külön érdekesség, hogy ellenfelek nélkül is használhatjuk a füstfelhővel. Ha a füstbe dobjuk, úgy veszi, mintha megjelelöltünk valakit, tehát oda is tudunk ugrani. Mivel a füst már nem dob át a falakon, a kettőt együtt használva már megoldhatjuk és akár menekülésre is használható.

Végezetül az ultija (Perfect Execution) kicsit hajaz a régi képességre, de működésében teljesen más. Két ugrást kapunk, az első okoz némi sebzést és kábít is, míg a második hiányzó életerő alapján is sebez, tehát kivégző képesség. Azt fontos megjegyezni, hogy a két használat között el kell telnie egy kis időnek, nem tudunk azonnal kétszer ugorni. Nem is ez a cél, inkább más képességek közé kell beékelni, mint az Ahri ultit. A kábítás meglepheti ellenfeleinket és jobb helyzetet idézhet elő, a második ugrás pedig jó kivégzésre, követésre meg amúgy is van bőven lehetőségünk. Ha jól haladunk, jó eséllyel már az első ugrás kivégzi a célpontot, így a második megtarthatjuk másra, igaz nincs túl sok időnk rá.

Ami a rúnákat illeti, nincs nagy ördöngösség; hasonló, mint a legtöbb orvgyilkosnál.

Sok magyarázni való nincs ezen, a Domination ág a burstre van, a Resolve pedig a korai ösvényfázis túlélésére.

Tárgyak terén pedig  -ha bátrak vagyunk- kezdhetünk egy Amplyfing Tome-mal és potival, ha nehezebb ösvény vár ránk, akkor a Doran's Shield is jó. Cipő terén a Sorcerer's Boots-ot válasszuk. Fő tárgyaink lesznek majd a Hextech Gunblade, bár enélkül is lehet létezni, A Zhonya kötelező, a Morellonomicon is fontos a penetration és a gyógyításcsökkentés miatt egyes ellenfelekkel szemben. A Lich Bane manáját ugyan nem tudjuk kihasználni, de a passzívval együtt az alaptámadásaink hatalmasat ütnek majd. 

Ha létezik olyan hős, akinél fontos a mechanikai képesség, akkor Akali pontosan az. A képességei viszonylag egyszerűek, azonban használatukhoz és elsajátításukhoz sok gyakorlás kell, hogy tényleg maximális hatékonysággal használjuk őket. Csak attól, hogy elolvassuk még nem leszünk profik, talán Rivenhez lehetne kicsit hasonlítani. Eleinte jó esély van arra, hogy lesz pár gyengébb meccsetek vele, de ha elég kitartóak vagytok, egy idő után már az ellenfelek fognak meglepődni a teljesítményünkön.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések