Jó hír a dzsungeleseknek, a 8.15 már nem bünteti őket akaratlanul

Jó hír a dzsungeleseknek, a 8.15 már nem bünteti őket akaratlanul

Az aranytölcsér taktika mér eltűnőben van, agresszív megoldást talált a Riot, de elsőre nem találták teljesen fején a szöget.

Több témát is érintett Meddler a tegnapi posztjában; egyrészt felhozta a "túl sok sebzés van a játékban" témát, valamint a gold funnelinget is. Nézzük mi várható a közeljövőben, illetve mit változtattak most a 8.15 során.

Úgy látszik, hogy a Riot is érzi, hogy néha bizony tényleg sok a sebzés a játékban, sok az all-in szituáció, kisebb harcok szinte ki se alakulnak, ha valaki bemegy, akkor ott valaki meghal. Ezt a részét fogják átgondolni, pontosabb azt, hogy honnan is származzon a sebzés. Még nem fejtette ki teljesen a témát, de pár fontos pontot felhozott, hogy miről is lesz szó.

  • megnézik a sebzés forrását, legyen szó az egyes karakterek kitjéről, a tárgyakról valamint a rúnákról
  • külön foglalkoznak majd a kiten kívülről származó sebzéssel és azok típusáról, itt elsősorban a burstre és a sustainre kell gondolni, hogy ez a két jellemző miként küzd egymással
  • mely sebzésforrásoknak nem kellene összeadódnia, itt például a tárgyak egyedi passzívjára kell gondolni, valamint a nem passzívokra is, amiket lehet gyűjteni

Korábban azt is felhozták valamelyest okként, hogy egyre kevesebb defenzív tankot látunk a játékban, így ösztönösen többnek érezzük a sebzést, mivel mindenki hamar elolvad.

Térjünk is át akkor az aranytölcsérre, vagyis gold funnelingre. Már a 8.14-ben erőteljes megálljt parancsoltak ennek, mivel nem volt jó hatással a játékmenetre, sokkal kevesebb interakciót eredményezett például miden, illetve egy jól játszott funnel kompozíció szinte verhetetlennek minősült sok esetben. Először úgy oldották meg a dolgot, hogy az ösvényminionok kevesebb aranyat értek, -szám szerint 10-el kevesebbet azon játékos számára, akinek a legtöbb aranya volt a játékban-, és mindemellett egy első szintű dzsungeles tárggyal rendelkezett, vagyis egy macsétával, vagy talizmánnal.

Az elképzelés nem volt rossz, ám egy dolgot nem nagyon vett figyelembe. Egyes dzsungelesek -főleg a mostani snowball játékkörnyezetben- akár farmolás nélkül is megszerezhették a legtöbb aranyat, mondjuk gyilkosságokkal, így passzívan is büntetve voltak. Ezen most a 8.15 során finomítottak, miután felismerték ezt a problémát és már nem az arany számít, hanem a farmszám, mivel a funnel karakterek ebből is messze vezetni szoktak. Így nem kell attól tartanunk, hogy ha 5-0-ban indítunk mondjuk egy Kha'Zix-szal, akkor passzívan büntetni fog minket a rendszer. Jó eséllyel nem nekünk lesz a legtöbb farmunk a játékban, ha mégis, akkor a csapattársaink valamit nagyon rosszul csinálnak az ösvényeken, vagy csak több segítségre lenne szükségük tőlünk.

Mint látható, a sok panaszkodás után ezt a mechanikát a Kanyargó Rengetegre (3 v 3) is kiterjesztették, mivel ott is komoly problémákat okozott a jelenség. Továbbra sem 100%-ig biztosak a megoldásban, -így ha van meglátásotok, vagy esetleg ötletetek, hogy mivel lehetne még jobban megoldani a helyzetet, a Riot nyitott rá. Az biztos, hogy így már a legtöbb esetet meg tudják fogni, nem is nagyon látunk már ilyet, bár Talonon még mindig életképes lehet, igaz az nem hagyományos gold funnel, inkább csak mellékesen szedi a dzsungelt is.

Szerintetek ez már elég lesz?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések