A Teleport nerf semmit nem ért, továbbra is 6-8-at látunk profi meccseken

A Teleport nerf semmit nem ért, továbbra is 6-8-at látunk profi meccseken

Hiába az elsőre erőteljesnek tűnő nerfek a Teleportra, a profikat nem nagyon hatotta meg. Mi lehet a megoldás?

Mi már múlt hét óta a 8.15-ön játszunk, a múlt heti LCS meccsek azonban még a 8.14-en zajlottak. Ez volt az a patch, ahol a Riot szerette volna megoldani a túl sok Teleport problémáját. Nagyon egyszerűen nerfelték le, a töltési idejéhez egy egész percet tettek hozzá, így 5 helyett kerek 6 percet kell várni az újbóli használatához, –ha pedig megszakítjuk, akkor is 200 helyett 240 mp-ig töltődik újra. 

Ettől a nerftől várta a Riot Games, hogy majd megoldódik a TP probléma, –ugyanis jelenleg túlzottan közkedvelt, és a dzsungeleseken kívül konkrétan mindenkin látni ezt az idézői képességet. És hogy ez miért akkora probléma? Csökkenti az interakciók számát az ösvényen, ami sokkal unalmasabbá teszi azt a nézők számára, illetve a játékosok is kevesebb helyzetben tudják megmutatni önállóan tudásokat. Egy részről érthető, hogy a csapatok minden adott pillanatban inkább az emberfölényben hisznek, elvégre egy 3 v 3 helyzet helyett, aki azt 4 v 3-má tudja alakítani, az az esetek nagyon részében jobban fog kijönni a cseréből. Ugyanakkor ez azt is eredményezi, hogy amíg a Teleportok nem elérhetőek, a csapatok sokkal passzívabban játszanak.

Elég volt a túl sok sebzésből, gyengülnek a rúnák!

A Riot közzétette a következő, rúnákat érintő változtatások terveit, nerfek várhatóak.

A Teleport alapvetően nem egy rossz eszköz, de amikor profi meccseken átlagosan hatot látunk belőle –szélsőségesebb  esetekben pedig akár nyolcat is–, akkor ott érezhetjük, hogy valami nincs rendben. Az ösvényen mutatott harci képességek teljesen háttérbe szorulnak és minden a makró szintű megmozdulásokról szól. Ezeknek is megvan a szépsége, de magát az ösvényfázist sokkal statikusabbá teszi. Az alsó ösvényt felhozva példaként, egyik lövész-támogató duó sem arra fog menni, hogy megölje ellenfelét, hacsak nem kap gank-et, sokkal inkább arra, hogy minél hamarabb véget érjen az ösvényfázis, vagy bedöntsék állandó ösvénytolással a másik tornyát, majd ugyanezt a felső ösvényen folytassák. A kevesebb rálátásnak köszönhetően, amit még anno elvettek a dzsungelesektől (Tracker's Knife), sokkal kiszámíthatatlanabbá válnak az ilyen helyzetek, hogy ki mikor hova megy, –és néha elég nagy káoszba fullad az egész. 

A 8.14-es nerf megmutatta, hogy a megoldás nem feltétlenül a Teleport képesség nerfelésében keresendő, a hat perc már így is sok, ennél tovább növelni ezt már tényleg nem lenne túl logikus. Talán inkább azon kellene elgondolkozni, hogy miként lehetne a többi idézői képességet kívánatosabbá tenni. Az alsó ösvényen maradva tehát felmerülhet a Heal és az Exhaust erősítése –esetleges akár a Barrier is–, bár azt régóta nem látjuk itt, mióta jó pár szezonnal ezelőtt a Healt erősebbé tették. Hiába a nagy CD, a mostani metát tekintve egyszerűen túl sokat ad a Teleport a többi képességgel szemben, biztosítja, hogy ne nagyon maradjunk le farmról, illetve ha egy ösvény rosszul alakul, akkor is van lehetőségünk egyszer "ingyen" hazamenni, felgyógyulni, bevásárolni és az új tárgyakkal felvértezve visszaérkezni az ösvényre. Ha ezt a másik páros nem teszi meg, hátrányba kerülnek, ha pedig megteszi, akkor nagyjából ugyanott vagyunk, mint előtte, ezért is ilyen kényszerített helyzet mindkét részről. Nyilvánvalóan a match upok ezt befolyásolják, hogy melyik karakter mikor lesz erősebb, de a problémát értitek.

A múlt heti 8.14-en játszott Misfits vs Schalke04 meccsén is 7 teleportot figyelhettünk meg, ráadásul úgy, hogy egyik támogató sem hozott Unsealed Spellbookot.

Ezért kellene valahogy úgy alakítani a Healt és az Exhaustot elsősorban, hogy azok újra nagyobb értéket jelentsenek az alsó párosoknak. Az Ignite direkt nincs a listán, annak tovább buffolása eléggé felborítani az egyensúlyt, sokkal több orgyilkost látnánk újra, akiknél ezt a sebzést már gyakorlatilag a sebzésmennyiségük részeként kell kezelni, illetve a korai all in helyzetek is elfajulhatnának akor egy agresszívabb támogatóval. A Heal viszont elsősorban a lövészek sajátja volt, illetve miden is feltűnt alkalomadtán. Ha esetleg növelnék ennek mértékét, vagy csökkentenék a CD-jét, talán újra inkább ezt preferálnák az ADC-k. Ugyanígy az Exhaust erősítése; akár hatékonyságot tekintve, vagy alacsonyabb CD-t adva neki, a támogatók lehet, hogy visszaszoknának rá.

Bárhogy is dönt a Riot Games, ha szeretné megszüntetni ezt a túlzott TP metát, akkor inkább a többi képesség hasznosságán kellene javítania. A Teleport a maga hat perces CD-jével legalább annyit elért, hogy solo queue-ban már nem annyira éri meg, pusztán azért, mert ott nincs olyan szervezett játék és összhang, mint a profiknál. Az igazi erejét a TP-nek a szervezett csapatkommunikáció adja és az időzítés a csapattagok részéről, amivel sok helyzetet lehet megfordítani. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!