Sokakat megosztott, hogy akkor most erősebb vagy gyengébb lett-e Lee Sin a Q változások után. Megnéztük mi is történt pontosan.
A 8.15-ös patch-ben Lee Sin Q-ját megváltoztatták. A Riot Games ezt buffként közölte és a közösség nagy része így is kezelte ezt. Azóta kiderült, hogy ez még sincsen pont így. Nem arról van szó, hogy a Riot hazudott volna, bizonyos helyzetekben valóban erősebb az új Q, de a helyzet nem ennyire egyszerű.
Röviden annyi történt, hogy a Q mindkét részének csökkent az alap sebzése, növelték az AD rátát. A korábbi hiányzó életerő alapján növekedő 8%-os sebzést kicserélték azzal, hogy a képesség sebzését növeli százalékosan, szintén hiányzó HP alapján, maximum a duplájára. De mit is jelent ez valójában? Ehhez meg kell nézni a pontos sebzéseket különféle célpontokkal szemben, különböző buildek mellett.
Nézzük előbb az alap sebzés részét, ami csökkent, de cserébe kapott AD rátát. Ez így szép és jó, de Lee Sin mindig is egy early game hős volt, aki nagyjából a játék középső szakaszának végéig tudott igazán releváns maradni. Ezzel viszont pont ezt gyengítették, mert hiába a nagyobb AD ráta, eleinte nem fogunk sok AD-val rendelkezni, ergo kevesebbet sebzünk mindkét részével. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a második felének változásait sem, mivel ezek is jelentősek. Bizonyos esetekben egyébként lehet jobb, csak nem mindig.
Hármas szinten, ami a karakter egyik legfontosabb életciklusa, minden egyes célponttal szemben kevesebbet sebez, mint eddig.
Sajnos még hatos szinten is csak akkor számít buffnak, ha egyrészt már van némi AD-nk és a célpontnak legalább 75% HP-ja már amúgy is hiányzik, ekkor fordul át a mutató pozitívra. A különbség még ekkor sem eget rengető, cserébe eleinte sok mindenről kell lemondanunk.
Ha már elértük a mid game-et, akkor kezd érződni a pozitív hatása a változásnak, de persze ott sem minden esetben. Ez leginkább az agresszív és egyébként is snowballozó Lee Sineknek kedvez, akik korábban tudják megvenni AD tárgyaikat, úgy mint az AD kiegészítőt a dzsungeles tárgyra, és egy Black Cleavert. Azonban még ilyenkor is kevesebbet sebzünk olyanokra, akiknek majdnem 100%-os az életerő csíkja. Akkor leszünk igazán hatékonyak, ha már fogyott belőle valamennyi.
9-es szinten már 50% hiányzó életerőnél is többet sebez és minél több hiányzik, ez a sebzés annál feljebb kúszik. Ez azért már jó hír, hogy itt minden célponttal szemben többet sebez, még a tankokba is. Ahhoz, hogy ezt a plusz bónuszt megtartsuk a korábbi Lee Sinnel szemben, agresszívan és rizikósan kell játszani, ami megint a szakavatott Lee Sineknek kedvez. Ha a kezdő tárgyaink után előnyünk van és megengedhetjük magunknak, hogy továbbra is AD-t vegyünk, úgy mint egy Youmuu's Ghostblade-et, akkor ez a sebzés egyre jobb lesz.
Ha lemaradunk és csak az AD dzsungeles tárgy, valamint egy Black Cleaver van nálunk, azt követően pedig tankosodnunk kell, még akkor is többet sebzünk, ám ilyenkor már csak a törékenyebb karakterekbe. Leginkább az ADC-kre, vagy olyan mágusokra kell gondolni, akik nem vesznek plusz életerőt. A tankok viszont kifoghatnak rajtunk.
A legfájóbb pont azonban nem ez, hanem még mindig a 8%-os, hiányzó életerő alapján számolt sebzés. Miért? Lee Sin azért is volt annyira népszerű választás a profik között, mert ez a %-os sebzés a Smite-tal kiegészülve nagyon jó lehetőséget adott a Baronok és sárkányok biztosítására, vagy ellopására. Ennek hiányában viszont ez is drasztikusan csökkent.
A korábbi Lee Sin egy 20 perces Baronnál, aminek 12900 HP-ja van, 500-at tudott sebezni a Q-jával, ha annak 90% HP-ja hiányzott. Az "új" változat viszont már csak 223-at, vagyis kevesebb, mint a felét. Ez a 273 HP nagyon sokat számíthat egy 50-50 Baronnál, ahol a jobb Smite-olóé lesz a Baron, Lee Sin pedig elvesztette egyik nagy előnyét ilyen helyzetekben.
Több dzsungelszörnynek is viszonylag sok életereje van, úgy mint a kék és piros erősítések, valamint a Gromp. A %-os sebzés nélkül ezek kitakarítása is több időt, energiát és persze feláldozott HP-t jelent Lee Sin részéről. Magyarul lassabban fog haladni, több HP-t áldoz, ahogy támadják a szörnyek és kevesebb idő jut gankelni.
Röviden, Lee Sin mid game része erősítve lett, különösen akkor, ha agresszív, AD fókuszú builddel játsszuk, de cserébe az early game-et feláldozták valamelyest, ezt a rizikót pedig látszólag kevesen akarják vállalni. A célpontok biztosítása is problémásabb lett, ami kulcsfontosságú lehet tétmeccseken, elvégre nem mindegy, hogy kihez kerül egy Baron, vagy mondjuk egy ősi sárkány. Ha minden igaz, a 8.17 során kapni fog valamilyen erősítést, de ennek részleteiről egyelőre nem sokat tudni.
Nektek hogy tetszik az "új" Lee Sin?