Spin to win, avagy a top lane új királya

Spin to win, avagy a top lane új királya

Míg mindenki az alsó ösvény változásai miatt panaszkodott, a felső ösvényen csendben egy új királyt koronáztak.

A nagy változások kora már leköszönőben van, a Riot is rájött, hogy ezt így nem lehet tovább csinálni. Azóta nagyjából rendet raktak az alsó ösvényen, legutóbb pedig a burst sebzéssel is foglalkoztak. Egy valamivel viszont nem igazán, ez pedig nem más, mint a felső ösvény egyik karaktere, Garen. A nagy káosz közepette róla valahogy mindenki megfeledkezett, ő pedig kihasználta az alkalmat és csendben felmászott a csúcsra.

Ezzel szerezz LP-t: Predatoros Gragas!

Aioween | 18/08/21 16:13 Egy ideig megpihent, az utóbbi időben azonban visszatérni látszik Gragas. Egyébként is egyre gyakrabban tűnt fel a profi meccseken, erre azonban még rátett egy lapáttal Spirit, az Afreeca Freecs dzsungelese, aki korábban a Fnatic-ot is megjárta. Egy viszonylag egyszerűnek tűnő változtatást eszközölt, a már megszokott Aftershock/Utórengés, vagy Electrocute/Áramütés rúnák helyett a Predatort/Ragadozó-t választotta.

Ez a jelenség nem most kezdődött, de kellett egy kis idő, amíg az emberek rájöttek, hogy Garen elég broken mostanság. Nem viccelünk, bár mi sem gondoltuk volna, hogy ez az idő is eljön. A mostani 8. szezonban úgy tűnik minden lehetséges. Olyannyira erős, hogy egy nerf is simán elférne rajta. Jelenleg a statisztikai oldalakon nem csak a győzelmi arányt, de a választási arányt is ő uralja a felső ösvényen.

De mi is teszi őt hirtelen ennyire erőssé. Első és legnagyobb előnye, hogy faék egyszerűséggel rendelkezik, még egy majom is képes lenne eljátszani vele egy kis oktatás után. Viccet félretéve, tényleg nem kell nagy tudás ahhoz, hogy hatékonyak legyünk vele. Nincsenek összetett kombók, vagy billentyűkombinációk, amiket betéve kell tudni, mint például egy Ryze-znál és célozható skillshotjai sincsenek. A képességrepertoárja elég egyszerű, ráadásul jó érzés vele játszani, mert a sikerélmények is hamar jönnek. Ezt kevés ennyire "idős" karakter mondhatja el magáról.

Mivel nem igényel nagy tudást a játéka, bárki elsajátíthatja, ami megmagyarázza a magas választási arányát. Emellett minden őt ért apró buffot azonnal érezni fogunk rajta, nem kellenek hosszú hetek, amíg valamit megszokunk rajta, a játékstílusa jó eséllyel utána is ugyanaz marad. A sebzése két point and click képességből származik leginkább. Ezek egyike a Q, amivel ráadásul minden lassító hatást ledobunk magunkról, mozgási sebességet kapunk és az első ütésünk jó nagyot csap, sőt még némít is. A másikkal még ennyire sem kell célozni, hiszen az E folyamatosan sebez körülöttünk egy területre, elég csak az ellenfél mellett állnunk. A végső képessége teszi fel a pontot az i-re, mivel hiányzó életerő alapján sebez, és ha még jelölés is van a célpontunkon, akkor tényleges sebzést okoz.

Ha őszinték akarunk lenni, ez túl sok erő egy ennyire egyszerű hősnek. Nem tűnik túl igazságosnak, hogy semmi extrát nem kell tennünk, csak pár gombot megnyomni célzás nélkül és máris nyertük az ösvényt a végtelen gyógyulásának köszönhetően.

Build terén többen elmozdultak a tank tárgyaktól, sőt, a Black Cleaver helyett is sokan inkább Trinity Force-ot vesznek rá. Igen, a mana részét nem tudjuk kihasználni, de azon kívül minden mást, hatalmas burst sebzést kapva.

A legnagyobb "nehézséget" talán a W használata jelenti, amit ha jól időzítünk, drasztikusan lecsökkenthetjük a minket eltaláló CC-k időtartamát, valamint rengeteg sebzést véd le %-osan. És hogy mivel lehetne helyrebillenteni az egyensúlyt? Elsőre bizonyára mindenkinek a sebzés csökkentése jutna eszébe, ezzel azonban lehet, hogy ismét használhatatlanná tennénk a karaktert. Inkább a védelmi részét kellene csökkenteni, vagyis a W-t. Hatalmas sebzéscsökkentést ad a kitartás mellett, így sokszor veszély nélkül pöröghetünk az ellenfél arcába. Tény, hogy időzíteni kell vele, de ehhez elég mindössze egy-két mérkőzés és rá lehet érezni.

Ha esetleg nőne a CD-je, vagy csökkentenék a levédett sebzés mértékét, akkor talán több mindent lehetne kezdene vele az ösvényen. Ha rossz időben használja el védelmét, akkor onnantól büntethetővé válik. Singed egyébként egy egész jó választásnak tűnik vele szemben, hiszen ha megindul ránk, akkor a füstfelhővel csak a másik irányba kell szaladni. Az sem utolsó, hogy a lassításunk területet érint, tehát hiába szedi azt le magáról Garen Q-val, utána ugyanúgy megkapja megint, amíg benne áll. 

Röviden tömören, Garennek kell valamilyen nerf. Nem azért mert nem szeretjük, pusztán sokat árul el a státuszáról, hogy mind a győzelmi, mind a választási arányt ő uralja jelenleg, miközben vannak nála érdekesebb, összetettebb karakterek. Ha Garennel ilyen egyszerű sikereket elérni, akkor hülyék lennénk valami nehezebbet választani, ahol hibalehetőség is van, hiszen solo queue-ban a legtöbb ember nyerni akar. Ki választaná a nehezebb utat?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések