Az újdonság varázsa elég ahhoz, hogy pozitívan értékeljük az új játékmódot, –vagy ennél többre van szükség hozzá?
A Riotnak egyszerűen pokolian nehéz dolga van, ha a rajongókat kell kiszolgálnia. Nem elég, hogy újabb és újabb hősöket követelnek a játékosok, az egészséges egyensúlyt sem könnyű megtalálni a hősök és tárgyak között. Ezeket egyelőre félre is tették és fejlesztettek egy teljesen új játékmódot, ami a Battle Royale stílus népszerűségét lovagolja meg, így született meg a Nexus Blitz! Foglaljuk össze röviden, hogy mit kaptunk az elmúlt napokban ettől a különleges eseménytől.
Új pálya, eltérő szerepek
Az első szembetűnő dolog, hogy két role-t lehet csak betölteni, ha ebben a módban szeretnénk elmerülni. Dzsungel és ösvény között választhatunk, ami érdemben csak annyit jelent, hogy sújtást kell választanunk a játék elején és egy kevés időt a szörnyek között kell eltölteni, ha nem szeretnénk a két ösvény valamelyikére menni a meccsek elején. A dzsungeles szörnyek erősebbek, de különösebben nem igényel nagy erőforrást az elpusztítások, a két erősítés megszerzése azonban nehéz feladat. A pálya közepén található buffok általában az első akciókat jelentik a pályán, ezért érdemes a csapattársak segítségét kérni. A szűk részek és rövid ösvények kedveznek a folyamatos harcoknak, ezért az átlagosan 13-18 perc végig pörgősen telik. Nincs lehetőség szusszanni egyet, és nyugodtan farmolni perceken keresztül.
Force of Nature és a haverok
A régi és ikonikus tárgyak újra feltűnnek kedvenc karaktereinken, így ismét lecsaphatunk egy bokorból a Deathfire Grasp segítségével, vagy hirtelen megnövelhetjük a sebzésünket –pusztán az életerőnk felhasználásával–, elég csak egy Atma’s Reckoninget vásárolni a boltban. Ezek az itemek a legszebb pillanatokat idézhetik fel a veterán játékosokban, már csak ezért is megéri kipróbálni ezt a kísérleti játékmódot.
Bardle Royale
Az események és a jutalmak különleges színt visznek a folyamatos harcokba, ezért érdemes odafigyelni rájuk, amikor megjelennek a képernyőn. Természetesen semmi sem tökéletes és némelyik reward annyira gyenge (Blitzcrank behúzása a tornyokon), hogy egyszerűen nem éri meg az energiát és az áldozatot. Cseles a játék, mert előre nem tudod, hogy mi lesz a jutalom, teljesen random módon kapja meg a nyertes csapat, így minden eventen érdemes küzdeni a győzelemért. A többségük igaz már ismerős lehet más játékokból, de mégis jó végre a League of Legends-en belül is átélni ezt az élményt. Nem kell csodát várni tőlük, de arra a negyedórára, ameddig tart a mérkőzés mindenképp érdemes fókuszálni a 2-3 eventre.
Összegezzünk: Jó a Nexus Blitz?
Nem határozottan, de kijelenthető, hogy igen, a Nexus Blitz megéri az időt, amit rászán a játékos. Teljesen egyedi térképen csatázhat, újra megvásárolhatja a rég elfeledett kedvenc tárgyait és még néhány esemény is feldobja a meccseket. Hosszútávon azért repetitívvé válnak az eventek és a mérkőzések, de néhány óra kikapcsolódásra mindenképp erőteljesen javasolt kipróbálni.
Az általam preferált role a jungle volt és ezért Wukongot játszottam a legtöbbet. Viszonylag könnyű vele érvényesülni a kicsi pályán, ezért javaslom bárkinek, aki egy erős hőssel szeretne belevágni a kalandba.
Nektek mi a véleményetek erről a kísérleti játékmódról? Több ilyet kéne a Riotnak fejlesztenie, vagy fókuszáljanak inkább az állandó formátumokra?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!