Az Aram-Arama keretein belül a fejlesztők megosztottan velünk 10 érdekességet az Ordító szakadékról és történetéről.
Az Aram-Arama keretein belül a fejlesztők szeretnék, hogy ha a játékosok közelebbről megismernék a League of Legends különleges, sokak által kedvelt játékmódját. Lehet nem gondoltátok volna, de az Ordító szakadékban rengeteg húsvéti tojást rejtettek el, amelyeket csak akkor találhat meg az érdeklődő, hogy ha nagyon keres. Azonban a kutatásoknak egyelőre vége: a készítők saját maguk osztottak meg tíz tényt a móddal kapcsolatban.
1. A játékmód egyedi buffokkal és nerfekkel rendelkezik
Tudtátok például, hogy a idézői varázslatok az Aram pályán 40%-os töltési idő csökkentést kaptak? Az pedig azt jelenti, hogy sokkal több helyzetet lehet könnyedén megoldani, így nem kell évezredekig tartogatni azt az átvillanást! A másik igen egyértelmű buff a melee (azaz közelharcos) hősöket érinti: ők +10% varázsellenállással rendelkeznek. Ez a változtatás arra szolgál, hogy a poke-al rendelkező ellenfeleknek ne egy pillanat műve alatt rombolják le a csapatod. A nerf (azaz a gyengítések) tekintetében meg kell említenünk például, hogy a másokra is ható gyógyítások értétek 50%-al kisebb. Ez a gyógyítással rendelkező karaktereket érinti a legrosszabbul, ugyanis így nem tudják folyamatosan életben tartani csapattársaikat.
2. Skin boost
Az Aram egyedisége, hogy ha a kedved (és pénztárcád) úgy tartja, akkor vehetsz egy egyszer használatos boost-ot a meccs választási fázisában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy más fog helyetted játszani. 95 RP-ért a következőket kapod meg: 200 bónusz kék esszencia magadnak, 100 bónusz kék esszencia a csapattársaidnak és egy random hőskinézet mindenkinek (természetesen csak arra a mérkőzésre). Ezt a növelőt csak egy ember veheti meg a csapatodból, így a pozitív hatásokat nem lehet növelni. Ha esetleg újra sorsoltad a karakteredet is él a random kinézet, ezen sem kell aggódnod.
3. "Erzsike" a nem túl kedves kasszás
Az Ordító szakadék boltosai Gregor és Lyte (mindkét oldalon 1-1) különleges beszédükkel szinte az összes hőshöz tudnak mondani egy-két keresetlen dolgot. Természetesen a hősök személyére szabva így érdekes a betöltést követően picit elidőzni a boltba és hallgatni a karattyolásukat.
4. Etesd a porót vagy tűnj el
Ha egy porót tízszer megetették (azaz az összes játékos egyszer), akkor az adott lény szétrobban és nyolc pici poró keletkezik belőle. A játékosok a meccs indulásakor egy poró nasival vágnak bele a csatába, sőt ha az első tornyot betörtétek akkor még egyet kaptok ajándékba. Braumként azonban van még egy érdekesség, amit meg kell említenünk: amikor megeteted a porót bajszot növeszt magának. Pont olyat, mint a tied, csak miniben (a Dragonslayer Braumnál az előbb emlegetett poró-bajusz narancs színben pompázik).
5. Kövesd a hógolyót!
Az Aram különleges idézői képessége a Jel (más néven hógolyó), amit ha ellősz és megjelölsz vele egy ellenfelet, akkor nem csak sebez, de újraaktiválásra oda tudod magad teleportálni a játékoshoz. Ezen kívül, ha eltalálsz egy egységet, akkor a töltési idő 25%-al csökken, így ha csak miniont is találsz el, érdemes elgondolkodni azon, hogy odateleportálj-e hozzá (már ha biztonságos a környezete).
6. A gyógyító relikviák scale-je
Az Aram gyógyító relikviái (azok az életerő csomagok amiket a pályán helyeztek el) akkor érnek valamit, hogy ha sok életereje hiányzik az adott hősnek. Így érdemes meghagyni az olyan csapattagok számára, akik szinte már halál közeli élményben léteznek, ugyanis így profitálhat belőle legtöbbet a csapatod.
7. Butcher's Bridge
A Butcher's Bridge egy különleges Aram "kinézet", amelyet a Bilgewater események alatt vezettek be (eddig kétszer). Először Gangplank rework-je miatt, majd Pyke megjelenésének tiszteletére kerülhetett fel a pályára. A legújabb esemény alkalmával rövid időre még addig soha nem látott tárgyakat is lehet vásárolni a hídon (Ghostwalkers), azonban sajnos ezek nem maradtak bent végérvényesen.
8. A Poro király legendája
Valószínűleg az Aram történelmében az egyik legemlékezetesebb pillanatnak a Poro király legendája "játékmód" bevezetése számít. Ugyanis ekkor került be a Jel, mint idézői képesség. A Jel előtt néhány karakter teljesen használhatatlan volt a módban, mivel nem tudtak rendesen közel kerülni az ellenfeleikhez. A poro dobás (amelyből később kialakult a ma is ismeretes Jel) pedig tökéletes megoldás volt erre a problémára.
9. Testvéri rivalizálás
Amikor a három Freljord-i testvérből (Lissandra, Ashe, Sejuani) valamelyik csapattagod megkapja az egyiket, míg az ellenfél csapatban ott lapul egy másik, akkor a játékmódban automatikusan megjelenik egy ehhez kapcsolódó küldetés. Ez pedig igen egyszerű: a Freljord-i csata keretein belül meg kell ölni az ellenséges csapatban részt vevő "testvért" természetesen még az előtt, hogy a tietekben lévő meghalna.
10. Meseidő Lissandra-val
A meccs végén is érdemes picit elidőzni a szurdokban, attól függetlenül, hogy csapatod nyert-e esetleg veszített. Egy-két perc után ugyanis Lissandra tolmácsolásában kaphatod meg Freljord és az Ordító szakadék történetét, –ezzel is jobban megismerve azt a környezetet, amiben játszol.