Boldog 12. Születésnapot Riot Games - Lássuk milyenek voltak a kezdetek

Boldog 12. Születésnapot Riot Games - Lássuk milyenek voltak a kezdetek

A milliók által kedvelt játékot megalkotó cég, ma lett 12 éves! Ennek megünnepléseként lessük meg, hogy milyen fontos momentumokat lehet kiemelni az elmúlt évekből.

2006. augusztus 31-e egy nagyon fontos dátum, szinte piros betűs ünnep a játékosok életében (még ha eddig nem is tudtak róla). Igaz, hogy a milliók által kedvelt League of Legends hivatalosan 2009. október 27-én látta meg a napvilágot, azonban a Riot Games, amely az egészet kifejlesztette és mondhatjuk, hogy az online játékok egyik úttörője volt, ezen a szép 2006-os dátumon vált hivatalosan céggé. 12 éves évfordulójuk alkalmából pedig megpróbáltuk nektek összefoglalni, hogy mennyi minden történt ez alatt az idő alatt.

A mesébe illő kezdetek

Nem viccelünk, tényleg minden úgy indult, mint ahogyan a mesékben szokott. A céget alapító Brandon "Ryze" Beck és Marc "Tryndamere" Merill az egyetemen találkoztak és először szobatársakká, majd később barátokká váltak. Közös témájuk pedig nem lehetett más, mint a videojátékok. Mindkettőjüket frusztrálta a tény, hogy a legtöbb cég kiad egy játékot, amelyet emberek millió szeretnek meg, majd ahelyett, hogy az adott játékot építenék és fejlesztenék, inkább egy teljesen eltérővel kezdenek el foglalkozni. Ekkor azonban jött az isteni szikra: alapítanak közösen egy céget, aki meghallgatja majd a rajongók kifogásait, panaszait és aszerint próbálja meg fejleszteni a kiadott játékot.

A két alapító így lépett át a tervezéses szakaszba. Ázsiai videojáték tervezőktől merítették fő inspirációjukat. Nomeg azt is igen hamar eldöntötték, hogy az általuk megalkotott játék nem pay-to-win lesz, azaz pénzzel nem lehet majd olyan fejlesztéseket vásárolni hozzá, amelyek a játékosokat jobb helyzetbe juttatnák. Végül a család, barátok és néhány befektető segítségével sikerült 1,5 millió dollárt összeszedniük, amellyel 2006. augusztus 31-én az angyalok városában (Los Angeles) hivatalosan is megalapíthatták a Riot Gamest.

Az elmúlt évek fontos dátumai

De hosszú és rögös utat kellett átvészelniük a fejlesztőknek a League of Legends hivatalos megjelenéséig. Az első embert (Steve "Guinsoo" Feak) a DotA Allstars csapatából sikerült átcsábítaniuk az alapítóknak, ez után pedig még több támogatót kellett szerezniük. Ebben az időszakban kötöttek szerződést a Tencent-el, ami később a játék kínai elosztójává vállt. Most pedig amire már mindenki várt: 2009. október 27-én hivatalosan is felkerült az elő szerverekre a League of Legends. A fejlesztők ettől a naptól kezdve folyamatosan monitorozták a játékosok visszajelzéseit és fejlesztették a játékot.

2010. május 10-én a Riot Games hivatalosan is bejelentette, hogy Európát is célba veszi, ezért egy központi irodát alapítottak Brighton-ban (Anglia), majd egy kisebb hivatalt Dublin-ban (Írország). 2011 februárjában a Tencent 400 millió dollárért cserébe megvette a Riot Games 93%-át, később 2015. december 16-án a fennmaradó 7%-t. Ez az év még amiatt is fontos a játék történetében, ugyanis ekkor rendezték meg az első hivatalos világbajnokságot (amelyet egy szoba nagyságú helyről közvetítettek). 2012-ben a játékosok rossz (toxikus) viselkedésének ugrásszerű növekedése miatt a Riot megalapított egy "játékos figyelő (pszichológus) csapatot", annak érdekében, hogy megelőzzék esetleg csírájukban elfojtsák a nagy mértékű zaklatásokat. 

Mindeközben 2014-2016 között az aktív League of Legends játékosok száma 67 millióról 100 millióra növekedett. 

A játék alapja: hősök

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a játék lényege a széles karakterbázis és ezen "személyek" történet köré épül fel. Talán nem is lenne annyira érdekes nap mint nap leülni elé, ha nem szerepeltetnének benne ennyi elértő képességgel, személyiséggel rendelkező hőst. A League of Legends 2009-es megjelenésekor 17 alapkaraktert tudhattunk a játékban, amelynek száma az elkövetkező egy évben 25-el nőtt. Volt olyan is, hogy egy napon akár kettő-három új hőst ismerhettek meg az emberek. Ez a tendencia egészen 2012-ig folytatódott, 2010-ben és 2011-ben 24-24 új karaktert mutattak be a nagyérdeműnek, majd 2012-ben 19-et. Ebből is az vehető ki, hogy a fejlesztők már az elejétől fogva széles hősbázist szerettek volna kínálni a játékosoknak, ezzel is megadva a játék egyediségét, esszenciáját. 2013-tól az egy évben bemutatásra kerülő karakterek száma folyamatosan csökkent: először 8 darabot (2013), majd 6-ot (2014) végül 5-öt (2015-) vezettek be a játékba minden évben.

Az a bizonyos plusz: skinek

A Riot Games alapítói már a League of Legends tervezési folyamatának kezdetén leszögezték, hogy nem pay-to-win játékot szeretnének az emberek kezébe adni. Ennek ellenére is szerettek volna olyan plusz tartalommal ellátni bennünket, amit ugyan meg kell vásárolni, azonban a játékélményt sokban növeli (mindeközben természetesen a teljesítményt, rangot nem befolyásolja). Így merülhetett fel bennünk a skinek (azaz a hőskinézetek) gondolata, amelyeknek kategóriájuktól függően változik az áruk. A játék indulásakor a legdrágább az 1350 RP-s hőskinézet volt. Azóta viszont már két plusz kategóriát (Legendary, Ultimate) adtak hozzá a játékhoz. Érdemes azt is megemlíteni, hogy míg sokáig a 975 RP-s kinézett számított átlagosnak, szinte csak azt vásárolták az emberek, mára ez léc már eggyel feljebb került és az Epic kinézetekről mondható el ugyanez. 

A játék fejlődése

Természetesen a League of Legends rengeteget fejlődött az évek során. A különböző játékmódoktól kezdve, a térképen és a pályán keresztül, még a karakterek grafikája, ábrázolása is változott. A játék egyik rajongóija pedig megpróbálta ezt a folyamatos fejlődést ábrázolni, méghozzá egy videó formájában. Vigyázzatok vele, mert igen erős nosztalgia faktorral rendelkezik!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések