117 szintre a céltól, jöhet az 500. szint? - élménybeszámoló

117 szintre a céltól, jöhet az 500. szint? - élménybeszámoló

A kezdeti élvezeti faktor nagyon hamar eltűnt a végtelen szintelés lehetőségéből.

/A cikk a szerző szubjektív véleményét tartalmazza!/

Emlékszem arra, mennyire örültem és mennyire nagy dologként volt kezelve, hogy végre szintelhetünk a végtelenségig. Epekedve gondoltunk bele abba, hogy vajon mivel fogják honorálni a kitartóakat, akik sorra lépkedik a szinteket, akár naponta ötösével. Az utóbbi időben ahogy észrevehettétek, nincsenek élménybeszámolók a szintezés világáról. A legutóbbi két cikk folyamán is megemlítettem már, azonban szükségesnek érzem, hogy harmadjára is kitérjek rá. Azért nincs beszámoló és cikk, mert nincs semmi változás.Az elején még nagyon izgalmas volt –főleg addig, míg nem rakták ki Wikire és minden egyéb portálra a jutalmakat–, persze mind tudjuk, hogy ez elkerülhetetlen volt, hogy előbb vagy utóbb napvilágot lássanak leak formájában. Főképp, mert a Riot Games az utóbbi időben nagyon szeret "véletlenül" információkat kiszivárogtatni, –lássátok példának a Nunu leaket.

A szintelés valójában 100-150-ig értelmes, utána pedig ugyan az ismétlődik újra és újra ... és újra ... és újra. 150-től ugyanis 25 szintenként ugyan annyi xp-t kell összegyűjteni. Ezt úgy tudjátok elképzelni, hogy míg 149-ről 150-re ~3600 xp szükséges, 150-ről 151-re már csak 2600 xp, ugyanis innen indul az elejétől a rosta. A példa kedvéért, nekem 375-ről 376-ra, szintén 2600 körüli xp kellett (+-100xp). Tehát 25 szintenként ugyan azt a mennyiséget kell megszereznünk, azonban az ajándékok és jutalmak 150-től állandósulnak, semmi egyedit nem tartalmaznak. Ugyebár a 100. szint elérése során kapjuk meg a szerintem legértékesebb dolgot az egész folyamat során: az őrszemkinézetet. Majd a 150. szint elérése adja az első Drágakövet, amit innentől fixen, minden 50. szint elérése után kapunk.
A szintünk körül található border sajnos még mindig nem állítható, pedig azért az is jó lenne, ha már szerkeszthető profilról beszélünk. Gondolhatnának azokra is, akiknek esetleg a jelenlegi nem tetszik és nem akarnak 25 szintet azzal a profilukon eltölteni. A szint borderből az utolsó jelenleg az, amit az 500. szint elérésével fogunk megszerezni, nekem ez a végső célom jelenleg. Viszont 500-tól felfele kötelezően viselnem kell a rám szabott bordert a profilomon, továbbá még nem is kapok semmit, csak drágaköveket 50 szintenként. AKKOR MIÉRT IS SZINTELJEK?

Semmi egyedi jutalom, se egy hőskinézet, se egy őrszemkinézet, de még egy idézői ikon se jár a 150. szint felett. Pedig ha ennyire fontos a fejlesztőknek a játékosok visszajelzése, akkor azokkal, akik szeretnek grindolni, ahogy egy MMO-nál is például, azok a játékosok miért nem fontosak?! Sokak szemét szúrja, hogy bot meccsekkel mentem a 150. szintig. Miért ott fejlődtem? Mert gyorsabb volt. Természetesen kifizetődőbb lett volna, ha normal mérkőzéseket játszok, de sokkal, és most itt tényleg nagyon sokra kell gondolni, lassabb is lett volna, mert nem mindegy, hogy egy óra alatt 7-8 meccset tolok le, vagy csak 1-2-t.

A fejlődés egyszerűen unalmassá vált. Természetesen az új hőskinézetek és tartalmak sorra érkeznek, amit fel lehet fogni pozitívumként is, főképp, hogy az események alkalmával ingyen cuccokhoz is lehet jutni, de ez nem változtat azon a tényen, hogy semmivel nem kap többet az, aki nagyobb szintű. Van több kék esszenciánk? Igen, van. De mit is kezdjünk vele, mikor már rég megvan az összes hős, rúnákra sem lehet már költeni, a kék esszencia bolt meg olyan ritkán érkezik, hogy nagyanyám gyorsabban visszaér Kukutyinból, mire az egyszer megint bejön.

Az elképzelés, hogy valami újat hozzanak ezáltal szép volt, jó volt, de túl hamar lepörgött. Kevesebb, mint egy szezon alatt már unalmassá és egyben okafogyottá vált. A fejlesztőknek tenniük kell valamit azért, hogy ez megváltozzon, mert idővel ez nem csak azoknál fogja kivágni a biztosítékot, akik már most nagyobb szintűek, hanem azoknál is, akik majd még csak akkor lesznek azok.

Az egyetlen dolog, amit szerez az ember belőle, az nem más, mint tapasztalat, főképp akkor, ha nem botok ellen játszik az ember. Ott akkor igazán lehet gyűjteni a hősismereti pontokat, eljátszani a gondolattal, hogy először mindenki level 5, majd level 6, ezt követően pedig level 7, hogy kevésbé legyen unalmas a dolog. Természetesen az ezáltal megszerzett tapasztalatot lehet kamatoztatni rangsorolt mérkőzéseken is, melynek eredményeképp egy jobb divízióba léphetünk a szebb és nyugodtabb játékok reményében. Elkeseríteni azonban nem szeretnék senkit: fentebb is vannak toxic playerek, –sőt, vannak időszakok, esetek, mikor még több is, mint azt várná az ember.

Összesítve: a szintezés gondolata már most sem hoz lázba. Az 500. szintet még szeretném elérni, hogy az utolsó elérhető border és emote is meglegyen, de azt követően, amíg ezen nem változtatnak, az sem érdekel, ha nem lépek egyetlen szintet sem. Érdekességképp megjegyzem, hogy aki kevésbé szerencsés, a szintezésből 10 Drágakövet összegyűjthet, közel 650 szint alatt. Így van, a 650. szint elérése során kapjuk meg pontosan a tizedik Drágakövünket. Már el is kezdtem előre gondolkozni rajta, hogy melyik hőskinézetre is váltsam be... ja nem.

Jelenleg nem tudunk másik 300 feletti magyar játékosról, így biztonsággal kimondhatom, hogy nincs a közelemben, rám veszélyes nagy szintű, magyar játékos. Továbbra is én vagyok a legnagyobb szintű magyar játékos. Az EUNE szerver 3. helyét ugyan már nem sokáig fogom tartani, de a top10-ből még egy ideig nem fogok kiesni.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések