Hirdetés

LP, vagy divíziós büntetés kellene a toxikusságra és rossz viselkedésre!

Jelenleg is érvényben van egy büntető rendszer, –ám egyelőre ez nem tűnik túl hatékonynak. Egy másik büntetési formát javasolnánk.

Hirdetés

A League of Legends egy remek játék, azonban a játékosközösség néha hagy némi kívánnivalót maga után. Szerencsére erre is van elméletileg válasza a Riot Games-nek, hiszen jelenleg is érvényben van egy büntetőrendszer. Mindannyian találkoztunk már vele, akár mással, vagy magunkkal szemben.

Quickshot: "Akik nem érintettek az LCS-ben nem fogják fel ennek az egésznek a méretét"

Az EU LCS ikonikus kommentátora prádés interjút adott stábunknak!

A lényege az lenne, hogy valahogyan kordában tartsa a játékosok viselkedését és arra ösztönözze őket, hogy jól viselkedjenek. Hasonló funkciót tölt be, mint a valós életben a törvények és a rendőrség. A valóság azonban az, hogy sokszor kevésnek érezzük ezt a rendszert arra, hogy valóban érdemi változást érjen el. Ennek egyik oka, hogy egyrészt lassúnak tűnhet, illetve, amikor érvénybe is lép, nem tűnik annyira komolynak a büntetés.

Eleve el kell jutni először ahhoz, hogy valaki büntetést kapjon; de tegyük fel, hogy valaki elég meccsen volt toxic, vagy afk, esetleg trollkodott és emiatt kap büntetést. Mire számíthatunk mostanság? Bekerülhetünk egy úgynevezett low priority que-ba, és van hogy 20 percet kell várni arra, hogy egyáltalán elkezdődjön a meccskeresés. Soknak tűnik ugyan, de addig, amíg pörög a számláló bármivel elüthetjük az időt: megnézhetünk egy rövidebb sorozatot, esetleg játszunk mással.

Kaphatunk chat restrictiont, ami azt jelenti, hogy egy adott meccsszámig korlátozottan tudjuk használni a játékon belüli chatet, ez viszont nem korlátoz minket abban, hogy ugyanúgy játsszunk tovább, mintha mi sem történt volna, maximum kevesebb lehetőségünk lesz flame-elni. Igaz, ilyenkor amúgy is érdemes inkább odafigyelni, hogy nehogy megint beleessünk ugyanabba a hibába, mint amiért eleve a büntetést kaptuk.

Aztán vannak az eltiltások, ehhez már elég komoly kihágások kellenek, ráadásul több alkalommal kell elcsípjenek. Először két hetes eltiltást kaphatunk, –ilyenkor be sem tudunk lépni a fiókunkba, amíg az idő le nem jár–, illetve van permaban, ami azt jelenti, hogy abba a fiókba már sosem tudunk bejelentkezni. Nagyon extrém büntetés és nincs is hivatalosan feltüntetve, illetve elég ritkán osztják az ID bant. Ilyenkor nem csak egy adott fiókot, hanem minden egyéb fiókot is tiltanak, ami egyértelműen egy adott személyhez köthető. Ilyet kapott anno például Tyler1, mielőtt idén feloldották volna. Ez tényleg nagyon ritka büntetésforma, idehaza is mindössze egy játékosról tudunk, aki ilyet kapott eddig.

Mi a probléma ezekkel a büntetésekkel szerintünk? Nem igazán érik el a céljukat, mert a permabannt leszámítva egyiknek sincs tényleges hatása ránk nézve, főleg hosszú távon. A chatbant ki lehet várni, ugyanúgy játszunk tovább, a két hetes eltiltás meg szívás, de utána ugyanúgy megy minden tovább, mintha mi sem történt volna. A legtöbb büntetés amúgy is inkább a rangsorolt meccseken történik, elvégre itt érzékenyebbek az emberek a meccs eredményét illetően, hiszen nem babra megy a játék, hanem LP-re.

Innen is fakad az ötlet, hogy mire a legérzékenyebbek az emberek? Természetesen a divíziójukra és az LP-re. Ha valóban azt szeretnénk, hogy "tartsanak" a szabályoktól és betartsák azt, akkor olyan büntetési eszközök kellenek, amik miatt az emberek kétszer is meggondolják, hogy megéri-e elküldeni a másikat melegebb égtájakra, vagy sem. A képlet nagyon egyszerű, a csevegés korlátozását továbbra is megtartanánk, illetve a többi részét is, de a második és a harmadik szabálysértés közé, illetve esetlegesen a harmadik és a negyedik közé berakhatnának LP-t támadó büntetéseket. 

Első szinten csak X mennyiségű LP-t buknának, ilyenkor szerintem az emberek 95%-a elgondolkozna azon, hogy megéri-e ez nekik, hogy tovább veszítsenek LP-t még akkor is, ha mondjuk győzelmi sorozatuk van. A második, ennél durvább megoldás, pedig nem is LP, hanem egész egyszerűen divízió elvétele lenne, mondjuk plat 2-ból visszarántani mondjuk platinum 4-re. Ez kerülne a harmadik és negyedik szint közé. Persze felmerülhet az emberekben, hogy na de mi a helyzet akkor az alacsonyabb divíziójú emberekkel, akikkel egy ligába kerülnének?

Nos, semmi. A rendszert úgy kellene megtervezni, hogy a büntetésből származó levonás, vagy visszaesés ne befolyásolja az MMR-t, ami alapján a rendszer összerakja a játékosokat. Magyarul az MMR-je lehet, hogy valakinek ugyanúgy D5, de mindeközben a rangja meg csak P4. Ez azt jelentené, hogy az ellenfelei ugyanolyan szintűek maradnának és nem veszélyeztetnék az alacsonyabban állókat. Akár még azt is meg lehetne csinálni, mint korábban volt erre példa a csalók terén a Titanfall sorozatban, hogy a toxic játékosokat összerakni egymás ellen, hadd érezzék milyen a viselkedésük.

Ez utóbbi már lehet problémásabb lenne, –de ha tényleg MMR módosítás nélkül meg lehetne ezt valósítani, az egy elég jó elrettentő lépés lenne a Riot részéről.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?