A fejlesztők megosztottak velünk minden érdekes folyamatot, ami az Odüsszeia fejlesztése mögött futott le!
Az Odüsszeia játékmód biztos, hogy sok játékos szívébe lopta be magát szinte egy szempillantás alatt. Mi pedig nem igazán tudunk ezen csodálkozni, ugyanis az eseménnyel új, borzasztó menő kinézeteket, cinematic-okat, rengeteg küldetést és természetesen lootot kaptunk. De mi már csak a teljesen kész termékkel találkoztunk, nem láthattuk a tesztelési, fejlődési folyamatot, –legalábbis eddig. A Riot egyik munkatársa (Riot_Mort) osztotta meg velünk egy rövidke bejegyzésben azt, hogy hogyan lett a sokszor vad és szinte elképzelhetetlen ötletekből maga a valóság, az Odüsszeia!
Beszélgessünk egy picit a PvE módról
Miután elkezdték borzasztóan félelmetes terveiket szövögetni a fejlesztők az Odüsszeiával kapcsolatban, szinte egyből rájöttek, hogy első körben a PvE módot kell közelebbről megvizsgálniuk és eldönteni, hogy a rendszer maga jó lesz-e az eseményre. Nos, a válasz egy egyértelmű 'nem' lett, ugyanis hiányzott belőle az a plusz, amit a játékosok értékeltek volna –gondolunk itt például a különböző nehézségi fokozatokra, illetve egy játékos fejlődésének lejegyzésére, és rendszerbe szedésére.
. Így hát kezdődhetett is a fejlesztés, azonban, mivel már előre meghatározták, hogy mit akarnak elérni a PvE módban, így nem kellett sokat "kutakodni" a sötétben. Megvoltak a pontos tervek és gőzerővel indulhatott is a munka. A fejlesztők elképzelése az volt, hogy ezt az egész eseményt négy különböző nehézségi fokozaton lehet majd játszani, amit minden játékos véghez tud vinni a folyamatos fejlődésnek, erősítésnek köszönhetően. Meg amúgy még belepakoltak egy extra nehéz verziót is, amit kifejezetten őrülteknek hoztak létre!A többi döntés, pedig ahogyan azt mondani szokás, már csak úgy jött magától. Például az eredeti Odüsszeia csapatban öt új kinézethez juthattak volna a játékosok úgy, hogy Yasuo, Sona, Jinx és Malphite már ismerős lehet nektek is, azonban Ziggs helyett, a főgonosz Kayn kapott volna egy újabb kinézetet. Ez egyet jelentett volna azzal is, hogy egy mérkőzésben csak négy játékost vehet részt, de a fejlesztők jobbnak gondolták ezt a számot eggyel megemelni, –így kerülhetett be a bombamániás kis-mókus is a csapatba.
"Legyenek a játékosok a Végzetes Botok"
A Végzet Végzetes Botjai egy igen népszerű mód volt a múltban (rengetegszer került elő újra és újra valahonnan egy sötét sarokból), a legemlékezetesebb verzióját talán 2016-ban (a Teemo-s esemény alatt) próbálhatták ki a játékosok. A játékmódban a botok borzasztóan erősek voltak és olyan varázslatokat, képességeket nyomtak el az összecsapások során, hogy az embereknek szinte tényleg csak pislogni volt ideje. Mivel nagyon mókás volt, és sokan is szerették, –ezért gondolták azt a fejlesztők, hogy egy ahhoz hasonlót készítenek el a számunkra idén. Azzal a pici csavarral, hogy most nem az ellenfél, hanem mi leszünk "edzettek". Erre az erősítésre szolgálnak az esemény alatt megszerezhető erősítések, amelyek lényegében plusz adottságokkal (buffokkal) látják el a karaktereket anélkül, hogy megváltoztatnák az alapkoncepciójukat.
De természetesen itt sem ment minden olyan simán, mint ahogyan azt elképzeljük. Voltak olyan erősítések, amiket szinte a legelső körben sikerült kikísérletezni, de olyanok is akadtak bőven, amik rengeteg fejtörést okoztak a fejlesztőknek. Hiba, hiba hátán, –de azért a móka és kacagás nem maradt el két tesztelés között!
Na és voltak olyanok is, amelyek egyszerűen csak túl erősre sikeredtek. Például a tömegirányító képességek lekötötték az ellenséges lényeket akik ez által nem tudtak mozogni. Ezt a fajta csalást/könnyítést pedig nem szerette volna a fejlesztő csapat megadni a játékosoknak, –így az ötletet elvetették.
A nehézségek sokszínűsége
Miközben négy folyamatosan nehezedő móddal tűzdelték meg a játékmódot, a fejlesztők azért azokra is gondoltak, akik szeretik az extrémebb kihívásokat. Így születhetett hát meg a Roham változat. Mit is takar ez a rövid szócska? Nos, két életveszélyes elemet minden szobában, a kamionként becsapódó minionokról már nem is beszélve! Igen, mindenki tudja azt, hogy az ilyen játékmódokat direkt csinálják ennyire nehézre, néha már úgy tűnik, hogy szinte nem is lehet bennük nyerni, csak egy helyben állni és röhögni a különböző becsapódó dolgokon. De a fejlesztők azért itt is megpróbálták elérni a lehetetlent, méghozzá egyensúlyt hozni a káoszba.
Gondoljatok csak bele: a Roham verzióban nem öt, nem is három, hanem csak kettő erősítést lehet használni! Mennyire őrült dolog ez? Nos, a fejlesztők szerint ebben az esetben is csupán egy félig bonyolult kihívásról beszélünk, semmi másról.
Kayn: a félelmetes főellenség
Végül, de nem utolsó sorban, a játék mindent eldöntő csatáját a versenyzőknek a sötét nagyúrral –ja nem, ez nem az– akarom mondani Kaynnel kell megvívniuk. Miközben a fejlesztők megpróbálták összepakolni Kaynt erre a végső összecsapásra, megpróbálták picit jobban kitolni a PvE mód határait. A Star Guardian esemény végső főellensége ugyanis olyan feladatok elé állította a játékosokat, amiket egyedül is meg lehetett oldani.
Mi az amin változtatnátok az Odüsszeia játékmódban?