Rengeteg buff érkezett a 8.19-ben, ezen a frissítésen játsszák majd a teljes idei világbajnokságot!
Hónapok óta tudjuk, hogy a 8.19 lesz az idei világbajnokság frissítése, az éjszaka folyamán pedig már meg is jött az élő szerverekre. Ahogy a Riot ígérte, nem ez lett az idei év legterjedelmesebb frissítése, de azért buffokból fért bele bőven!
Az egyik legmeglepőbb dolog, hogy karakterek terén végül egyedül Tahm Kench kapott egy kisebb gyengítést, de az sem annyira számot tevő.
A kezdő HP-ját 610-ről 540-re csökkentették, míg a szintenként kapott HP mennyiségét 95-ről 102-re vitték fel. Végigszámolva a szinteket ez azt jelenti, hogy 11-es szinten a lassabban tankosodó, de hosszú távon több HP-t kapó Tahm Kench a 11. szinten éri utól HP-ban az előzőt. Onnantól pedig már több HP-val rendelkezik, de a különbség nem túl számottevő, a korai gyengülést jobban fogjuk érezni, mint a későbbi többlet HP-t.
2015-ben még Balls is pentázott vele a C9 színeiben, de azóta nem sokat láttuk, maximum idén, amikor minden felborult a 8.11 során. A W (Crippling Strike) teljes AD rátáját emelik fel, minden szinten 10%-kal, vagyis 50/55/60/65/70%-ra, míg az E (Apprehend) beépített páncéltörését 5%-kal emelik, 15/20/25/30/35%-ra. Cseréknél mind a kettő fájdalmas lehet, előbbi az early game során, míg utóbbi a tankoknak kellemetlenebb később.
Nagyon kevés az igazán AP jellegű dzsungeles mostanság, Taliyah és Gragas tűnik fel leginkább, Elise pedig régen állandó választás volt. Hogy felvegye a versenyt a többiekkel a W (Skittering Frenzy) CD-je csökken 12-ről 10 másodpercre, így a kis pókjaink, illetve mi magunk gyakrabban tudunk kettesbe kapcsolni táboroknál. Mivel elég törékeny, E (Rappel) képessége életmentő lehet sokszor, de túl ritkán elérhető, ezért a CD-t 22/21/20/19/18 mp-re csökkentik, ez első szinten 4 másodperccel kevesebb, mint eddig.
A felső ösvény másik rémálma Darius mellett, akit idén még profi meccseken is láthattunk, az öt nagy régióban összesen 57 alkalommal. A Riot azonban úgy érezte, hogy nem elég jutalmazó eltalálni a gyenge pontokat, így az abból kapott gyógyulás mértékét az alacsonyabb szinteken javították: 25-110 helyett 35-110 HP-t nyerünk vissza. Emellett a Q (Lunge) kapott egy bugfixet, a gyenge pontokat fogja előtérbe helyezni és nem a megölhető minionokat.
A korábban ígért buffot végül elhozták, a passzívból (Tailwind) származó plusz sebzés a bónusz mozgási sebesség alapján nem 15/25/35% lesz, hanem 25/35%, 1. és 10. szinten. Világmegváltó változásokat ettől még nem várunk, hiszen pajzsok továbbra is általánosságban kevesebbet érnek, mint a mostani supportok.
Jarvan IV is egy kisebb ráncfelvarrást kap. A passzívja (Martial Cadence) gyakrabban, egész pontosan minden szinten 6 másodpercenként fog aktiválódni a plusz sebzéssel és jobban látható is lesz. Mondanunk sem kell, hogy ez gyorsabb dzsungeltakarítást és jobb párharcot adhat Demacia eszményének.
Kha'zix nem csak új kinézetet, de buffokat is kap. Egyrészt a passzívján (Unseen Threat) a bónusz AD ráta 0,2-ről 0,4-re emelkedik, míg a tüskéi (Void Spikes) nem izolált célponttal szemben 40 helyett 60%-ban lassítanak, fejlesztve pedig 80 helyett 90%-kal. Ez már majdnem egy erőteljes CC-nek nevezhető, ami alatt az ellenfél elég nehezen tud bárhova is mozogni előlünk, nekünk pedig ugrásunk is van. Solo queue-ban szinte biztos, hogy megnőnek majd a számai, hogy a profik is bizalmat szavaznak-e neki az már más kérdés.
Kog'Maw a Guinsoo nerfek óta igencsak eltűnt, a korai játékszakaszát erősítik annyival, hogy 325 helyett 330-as sebességgel fut, illetve az ulti (Living Artillery) hatótávja 1300/1550/1800 lesz 1200/1500/1800 helyett. Megint csak egy apróbb buff, de lehet pont erre van szüksége.
Nunut nem láthattuk még a profik kezei között, de solo queue-ban elég jól darál. A Q (Consume) nagyobbat harap majd az ellenfelekből, 0,5 helyett 0,7-es AP rátát kap. Az E (Snowball Barrage) maximális találatszám mellett 45% helyett 54% AP rátát kap, míg a második része 50%-ról 80%-ra növekszik. Mivel amúgy is sokszor AP-ként játsszák, ez érezhető sebzésnövekedés lesz.
Megnövelik a maximális HP mennyiségét, amiről kivégzi áldozatait végső képességével (Death from Below). Ez főleg az alacsony szinteken lép érvénybe, maximális szinten továbbra 605 HP-ről végez ki bárkit. Az új értékek pontosan: 250 / 290 / 330 / 370 / 410 / 450 / 475 / 500 / 525 / 550 / 575 / 590 / 605.
A támogatók sztárja újfent buffokat kap, a Q (Death Sentence) manaköltsége 80-ról 60-ra csökken és gyakrabban is próbálkozhatunk mivel a CD-t is csökkentik 20/18/16/14/12-ról 16/15/14/13/12-re, nem beszélve arról, hogy találatnál a CD egyébként is alacsonyabbá válik. Bármikor is a metában van Thresh, ott szinte biztos hogy látványos meccsek lesznek.
A Liandry's Tormentet is erősítik, hogy jobban működjön sok HP-s tankok ellen. Az AP ugyan 75-re csökken 80-ról, azonban a folyamatos sebzés a célpont maximális életerejének nem 1, hanem 1,5%-át égeti le másodpercenként, ha pedig még CC is van a célponton, akkor 2 helyett 2,5%-os éget másodpercenként.
Fontos még megjegyezni, hogy a jövőre ígért pozíciók szerinti rangsorolt meccskeresést bevezetik a normál draftokra már most, ettől a meccskeresés javulását várják, így igazságosabb lesz a rendszer!