Több játékmódból is választhatunk, azonban vannak egyértelmű kedvencek a közösségben!
A Riot a saját fórumain egy igencsak érdekes témát feszegetett: három régióban is megnézték, hogy vajon hol melyik játékmód a legsikeresebb a játékosok között. Sajnos Európa nem szerepel a felsorolt régiók között, de ettől függetlenül már ez a három régió is érdekes adatokat mutat.
Problémák a Hextech zsákmányok használatában
Az alsó kategóriás mód elvileg megoldja a problémát, míg a hivatalos oldal nem fixálja azt.
Ahogy a Riot is elmondta, nincs abszolút átlag a régiók között. Matematikailag persze van, de ez alatt azt kell érteni, hogy minden egyes régiónak megvan a maga specialitása. Mindig akad egy adott játékmód, amiben az aktuális régió valamiért nagyon elüt a megszokott átlagtól, –függetlenül attól, hogy az említett régió szerepel-e ezen a listán, vagy sem.
Fentebb láthatjátok a koreai, amerikai és brazil régiókat. Mint láthatjátok elég komoly eltérések vannak, így nehéz már azt is megállapítani, hogy egyáltalán melyik játékmód a legsikeresebb globális szinten. Bár minden régiót nem látunk egyszerre, elég jó eséllyel az Idézők szurdokában játszott normál vezethet átlagosan, –ugyanakkor van kivétel is. Koreában majdnem kétszer annyi rankedet játszanak, mint normált, nem véletlenül ez a legbrutálisabb szerver, és a toxikusság ellenére az összes profi csapat itt gyakorol a VB előtt.
Észak-Amerika nagyon nem szereti a flex queue-t, inkább solot nyomnak, Brazíliában pedig nem nagyon hódít az ARAM, úgy látszik nem szeretik a véletlen eseményeket. Szintén érdekes még a Nexus Blitz is, ami Amerikában aratta a legnagyobb sikereket, talán mégsem véletlen a "4fun region" meme.
A legelgondolkodtatóbb azonban a Twisted Treeline, vagyis a 3 v 3 helyzete. Egyébként sem kap túl sok figyelmet a fejlesztőktől, de így, –látva a számokat– felmerül a kérdés, hogy mekkora igény van egyáltalán a pályára. Az emberek több bot meccset tolnak le az Idézők szurdokában, mint amennyi 3 v 3 zajlik összesen, –sőt, a grafikont nézve előbb jön össze 10 ember egy customre, mint 2x3 egy Twisted Treeline-ra. Emlékezzünk vissza, a Dominion is pont ezzel a gonddal küszködött, ezért a Riot el is kaszálta végül.
Szerinted szükség van erre a pályára?