Csipetnyi információk a Nexus Blitz jövőjéről

Csipetnyi információk a Nexus Blitz jövőjéről

Vége az idegőrlő várakozásoknak: ma minden kiderül a Nexus Blitz jövőjéről!

Körülbelül egy hónapja hallottunk utoljára bármit is a Nexus Blitzről (gondolom még ti is emlékeztek a híres-neves Sutyifutamra, ami a feje tetejére állította a Szurdokot). Így már éppen itt volt az ideje egy újabb információlöketnek. Az elmúlt hetekben pedig tényleg sok minden történt a Blitz háza táján, amiről érdemes beszámolnunk. A fejlesztők ugyanis megpróbálták analizálni az eddig megismert adatokat, és ezek alapján alakítgatni a rendszert. De ne is húzzuk tovább  az időt, lessük meg az eddigi újdonságokat!

Hol az állandó Nexus Blitz?

Nos igen, eleinte mindenki erről beszélt! Egy új játékmódról (a Nexus Blitz-ről), ami igaz, hogy később tette tiszteletét a League of Legends mezején, azonban elsőre állandó móddá válhat. Egyenlőre azonban úgy tűnik, hogy az utolsó állítás igazzá válására várnunk kell. A Blitz megjelenése ugyanis nagyon sok játékos figyelmét keltette fel egyszerre, de a tesztelések során kiderült néhány olyan hiányosság is, amelyek miatt most még nem lenne jó ötlet folyamatosan bent tartani választható módként. Voltak olyan játékosok akiket teljesen hidegen hagyott az új mód, esetleg kipróbálták, de egy-két meccs után már nem csigázta fel őket, –így a fejlesztők most az ő kedvükért szeretnék picit átformálni a játékmódot. 

Sokan mondták, hogy pocsékul néz ki a térkép

Az első –és mondhatjuk, hogy legnagyobb– probléma (amellyel mi is egyet tudunk érteni) az az új térkép kinézete volt. Ne kerülgessük hát a forró kását: a map ronda volt. De azzal is számolnunk kell egy ilyen esetben, hogy a Nexus Blitz-nek ez csak egy próba köre volt, ami azt jelenti, hogy nem a végleges felépítéssel találkozhattunk. A fejlesztők maguk is beismerték, hogy nem a szépségre és a kidolgozottságra mentek, –inkább arra, hogy minél előbb egy működőképes modellt tudjanak az érdeklődők kezébe adni. Éppen ezért nincsen annyira kidolgozva a térkép mint ahogyan azt már tőlük megszokhattuk. Azonban most már nem kell ezek miatt az "apróságok" miatt aggódnunk, ugyanis a fejlesztők meghallgatták kritikáinkat. 

  • Kicsinosították nekünk a legkisebb részleteket is.
  • Átláthatóbbá tették azokat a területeket, ahol a legtöbb időt fogjuk eltölteni a játék során.

Mégis mi a franc történik?

A Blitz egyik előnyeként írható fel az, hogy egy pörgős módról beszélhetünk. Nincsenek olyan hosszú mérkőzések mint mondjuk egy-egy ranked összecsapás alkalmával. Viszont a játékmód első próbaköre alkalmával sok játékosnak borzasztóan zavaróvá vállt az az átláthatatlanság, amelyet néha a játékmód során tapasztalni lehetett. A fejlesztők ezért az érthetőség jegyében megpróbálták kicsit átdolgozni a folyamatot (természetesen úgy, hogy megmaradjon a pörgős ritmus).

  • Lesznek nyugodt időszakok (kisebb szünetek, amelyek alatt például át lehet tekerni a meccs állását).
  • Átláthatóbbak lesznek az események.
  • Átláthatóbb lesz a térkép.

Vannak olyan részek, amik inkább idegesítőek!

Sok játékos kritikája az volt, hogy gyakran a játékmód inkább idegesítő, mintsem szórakoztató! A fejlesztők pedig ebben is megpróbáltak meghallgatni minket (és természetesen megtalálni a megoldásokat).

  • Új eseményeket és új jutalmakat a népnek! 
  • Az olyan eseményeket vagy jutalmakat, amik idegesítőek esetleg unalmasak változtassák meg (végső esetben távolítsák el)! 
  • Merre is van itt az egyensúly? - A Nexus Blitz már a megjelenést követően is meglepően jó egyensúllyal rendelkezett, azonban az első négy hete során többször is adtak ki rá gyorsjavítást. A fejlesztők most éppen azon dolgoznak, hogy a második körös nyílt próba alkalmával ez az egyensúly még pontosabb legyen.
  • A meccskeresések fejlesztése (főleg az első néhány meccs során). - A rendszer megpróbálja majd felmérni a játékosok MKP-jét és ezek alapján beosztani őket. Így elkerülhetőek lesznek majd a kiegyenlítetlen mérkőzések.

Kitiltást kérünk!

Voltak olyan játékosok is, akik szerették volna, hogy ha néhány hőst ki lehet tiltani a választási fázis során. Az első és legfontosabb azt megjegyeznünk, hogy ez a játékmód csupán szórakozásra szolgál, nem terveznek belőle versenymódot csinálni. Azonban az teljesen érthető, hogy egy idő után unalmassá válik, ha mindig ugyanazokba a karakterekbe botlik az ember. Nos, úgy tűnik, hogy egyelőre sem pozitív, sem pedig negatív hírrel nem tudunk szolgálni: a fejlesztők még nem döntöttek a kitiltás bevezetésének ügyében.

Merre vannak a célok?

Sokan szeretnének egy ranglétrához hasonló rendszert a Nexus Blitz-ben, ami teljesen szembe menne a fejlesztők eddigi elképzeléseivel. Így az biztos, hogy ezt nem fogják bevezetni. A Blitz lényege ugyanis első sorban még mindig az, hogy szórakoztató legyen és egy pillanat alatt kikapcsolja a játékosokat. Ezért egy teljesen eltérő, egyedi jutalmazási rendszeren kell elkezdeni a fejlesztőknek gondolkodnia, ami biztos, hogy egy időigényes folyamat lesz (reméljük a második próbakörre már a játékmód ezen szegmensében is történnek majd kisebb-nagyobb változások). 

Egy azonban még most is biztos! A Nexus Blitz második próbaköre még év végén tiszteletét teszi az otthonotokban! Csupán a 8.24-es frissítést kell megvárnotok.

Ti kipróbáljátok majd a felújított verziót?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!