Hatalmas Kai'Sa nerf érkezett PBE-re, –vajon ez maradni fog?

Hatalmas Kai'Sa nerf érkezett PBE-re, –vajon ez maradni fog?

Kai'Sa többször megúszta a nerfeket, egészen eddig; bár ki tudja meddig maradnak.

Kai'Sa továbbra is az egyik legjátszottabb karakter az idei világbajnokságon –nem véletlenül–, és solo queue-ban is elég sokat használják. Jelenleg a legjobban skálázódó ADC a játékban: senki nem ér a nyomába. A profik is állandóan bizalmat szavaznak neki, és hát nem egyszer láttunk olyat, hogy late game-ben nincs párja.

Ezért is próbálkozik már egy ideje a megfelelő nerf kitalálásával, de eddig mindig visszavonták őket.

Még mindig a passzív a legnagyobb kérdés, mivel ez adja az igazi erejét. Eddig 15% + 3,75%/100AP-t sebzett, hiányzó HP alapján. Ez most változik olyan szempontból, hogy lesz egy fix mértéke a passzív sebzésnek, ez 20-80 és 80-250 között mozog szinttől, illetve hiányzó HP alapján. Minél több HP hiányzik, annál jobban közelítünk például első szinten a 80-hoz. Ez azonban elég nagy gyengítése lenne: ehhez jön még hozzá 22,5-90% AP, szintén hiányzó HP alapján. Minél több HP hiányzik, annál inkább veszi figyelembe az AP-t a passzív. 

Hogy ez mit is jelent pontosan? Tegyük fel, hogy Kai'Sa éppen 11-es szintű, 200 AP-val rendelkezik és a 3000 max HP-ja van, aminek a fele hiányzik. Azaz 1500 A régi rendszerben ez azt jelentette, hogy 200 AP mellett, a passzívot aktiválva 337,5-et sebzett a hiányzó HP miatt. Az új rendszerben 50% hiányzó HP-nál 117,385 (kis kerekítéssel) + 56,25% AP-t, ami 200 AP-nál 112,5, összesen tehát 229,9,kerekítve 230-at sebez. Egyértelműen látszik, hogy a sebzés kisebb, –igaz az AP-vel és hiányzó HP-val növekedve ez jobb lehet, de a sebzése kezelhetőbb lesz ezáltal.

Pyke minden passzívját érintő változtatását visszavonták, így egyelőre marad minden a régiban.

Az orvgyilkosok egyik kevésbé használt eszköze az Edge of Night. Bár több karakter él a lethality-vel, ez általában kimerül egy Youmuu's Ghostblade-ben és Duskblade of Draktharrban, az Edge of Night ritkán készül el, (csak ha nagyon nagy szükség van arra a plusz pajzsra...), és még akkor is lehet előbb döntenek egy Hexdrinker, vagy QSS mellett. 100 arannyal lesz olcsóbb, 3100 helyett 3000, ezt az összeállítási költségnél spórolják meg, ami 725-ről 625-re csökken. Nem valószínű, hogy ettől nagyot ugranak a tárgy népszerűsége, –de egy próbát mindenképp megér.

A másik AD tárgy, amit erősíteni szeretnének, az az Essence Reaver. Itt már 200 arannyal csökken az ár, 3200-ról 3000-re, melyet az összerakásnál spórolnak meg, 450 helyett 250-ért jutunk hozzá. Az alapvető probléma azonban továbbra sem az ár, hanem a hasznosság. Az egyetlen karakter, aki tényleg sokat nyer belőle, az Lucian, –máson nem is nagyon látjuk a nerfek óta. Inkább működésével kellene valamit kezdeni: amikor megjelent, majd minden ADC használta (annyira erős volt), amióta pedig kiegyensúlyozták, szinte senkinek nem jó már.

A Time Warp Tonicot érintő változásokat visszavonták.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!