Ben Malka, a HyperXközösségi menedzsere adott interjút magazinunknak. Szóba kerültek a jövőbeli tervek, a battle royale játékok és a kelet-európai gamer piac!
A HyperX közösségi menedzsere válaszolt kérdéseinkre. Ben Malka beszélt a battle royale játékokról, az üzleti stratégiákról és a jövőbeli tervekről!
A HyperX az egyik legnagyobb e-sport hardver kiegészítőket gyártó cég, de máig nem készítették el a saját gamer monitorjukat. Miért van ez? Esetleg a jövőben számíthatunk rá?
Ben Malka: Nem akarunk beszállni a gamer monitorok piacára. Inkább a perifériákba fektetjük minden erőforrásunkat.
Több véleményt fogalmaztak már meg a gamer házak negatív hatásairól, ahogy a munkát és a privát szférát összemossák. A HyperX ettől függetlenül támogatja ezeket a házakat. Mi a véleményed erről a kritikáról?
Ben Malka: Nem hiszünk abban, hogy következményei lennének annak, hogy együttműködünk olyan csapatokkal, amik gamer házakat használnak. Minden csapat a saját játékosainak építi fel azt a környezetet, ahol a legjobb feltételek mellett képesek dolgozni. A csapatok határozzák meg a napi menetrendet is, így juthat idő a munka mellett a privát dolgokra is.
Hogyan látod az e-sport jövőjét? Mikor érheti el az e-sport ipar azt a szintet, ahonnan már nem lehet tovább fejlődni?
Ben Malka: Az e-sport ipar ugyanakkora mértékben növekszik, mint ahogy ez más hasonló területeken megszokott. Nem beszélhetünk felső korlátról, ha folyamatosan sikerül bevonni a fiatalabb játékosokat. Rengetegen játszanak a világban és a gamer szektor már most ér önmagában 150 milliárd dollárt, ebből az e-sport 700 milliót. Ez a szám 30 százalékkal nő évről évre.
Az elmúlt két évben minden a battle royale műfajról szólt, először a PUBG, majd a Fortnite tarolta le a piacot. Kiváló casual játékok, de e-sportként megkérdőjelezhető a létjogosultságuk. A hatalmas játékos bázison túl, milyen más potenciált lát bennük a HyperX?
Ben Malka: Mi úgy gondoljuk, hogy érdemes a közösségre bízni, hogy e-sportként tekintenek-e a játékra. A kiadók mindig e-sportként próbálják eladni a terméküket, de minden a játékosok hozzáállásán múlik. A battle royale játékok alapjait könnyű megérteni és a "last man standing" faktor mindig egy izgalmas eleme lesz a játékoknak. A játékosok álma, hogy ők legyenek az utolsó túlélők minden meccsen, ezért a kompetitív elemek mindig jelen lesznek a battle royale játékoknál.
Miért vegyek HyperX egeret, billentyűzetet és fejhallgatót más cégek termékei helyett?
Ben Malka: A döntést rád bízom, olyat perifériákat vegyél, amik a legjobban beleillenek az összeállításodba. Mindig a hitelességre törekszünk, és a minőséget és az árat tartjuk a legfontosabbnak.
A Pulsefire FPS és az Alloy FPS is egyszerű vörös LED-del jelent meg a piacon és utána jött csak ki az RGB változat. Ez tudatos stratégia volt a részetekről?
Ben Malka: Igen. Minden megjelenés előtt kidolgozzuk a stratégiát, amivel érdemes a piacra lépni. Minden vásárlónak különböző elvárásai vannak, amiknek a minél egyszerűbb dizájnnal is megfelelhetünk.
Milyen jövőt látsz marketing szempontból Magyarországon és a környező régióban? Budapesten nem rég megrendezték a V4 Future Sports Festivalt 1 millió eurós összedíjazással. Ebbe az irányba kéne Kelet-Európának tovább haladnia?
Ben Malka: Mindig érdemes különböző régiókkal együtt dolgozni és Kelet-Európa az e-sport tekintetében nagyon erős bázissal rendelkezik.
Az elmúlt évben a HyperX azt közölte, hogy jobban fognak fókuszálni a konzolos játékoskra. Ebbe az irányba a HyperX Cloud Stinger Core volt az első lépés. Milyen jövőbeli terveitek vannak a konzolpiacon?
Ben Malka: A Stinger Core sikerrel vette be a Playstation 4 piacát, de a Nintendo Switchre és utcai használatra fejlesztett fülhallgatónk is szép számokat hozott. Szeretnénk a jövőben is minőségi termékekkel ellátni a alkalmi konzolos és PC-s játékosokat.