"Szeretnénk a jövőben is minőségi termékekkel ellátni a játékosokat." - Ben Malka interjú

Ben Malka, a HyperXközösségi menedzsere adott interjút magazinunknak. Szóba kerültek a jövőbeli tervek, a battle royale játékok és a kelet-európai gamer piac!

A HyperX közösségi menedzsere válaszolt kérdéseinkre. Ben Malka beszélt a battle royale játékokról, az üzleti stratégiákról és a jövőbeli tervekről!

A HyperX az egyik legnagyobb e-sport hardver kiegészítőket gyártó cég, de máig nem készítették el a saját gamer monitorjukat. Miért van ez? Esetleg a jövőben számíthatunk rá?

Ben Malka: Nem akarunk beszállni a gamer monitorok piacára. Inkább a perifériákba fektetjük minden erőforrásunkat.

Több véleményt fogalmaztak már meg a gamer házak negatív hatásairól, ahogy a munkát és a privát szférát összemossák. A HyperX ettől függetlenül támogatja ezeket a házakat. Mi a véleményed erről a kritikáról?

Ben Malka: Nem hiszünk abban, hogy következményei lennének annak, hogy együttműködünk olyan csapatokkal, amik gamer házakat használnak. Minden csapat a saját játékosainak építi fel azt a környezetet, ahol a legjobb feltételek mellett képesek dolgozni. A csapatok határozzák meg a napi menetrendet is, így juthat idő a munka mellett a privát dolgokra is.

Hogyan látod az e-sport jövőjét? Mikor érheti el az e-sport ipar azt a szintet, ahonnan már nem lehet tovább fejlődni?

Ben Malka: Az e-sport ipar ugyanakkora mértékben növekszik, mint ahogy ez más hasonló területeken megszokott. Nem beszélhetünk felső korlátról, ha folyamatosan sikerül bevonni a fiatalabb játékosokat. Rengetegen játszanak a világban és a gamer szektor már most ér önmagában 150 milliárd dollárt, ebből az e-sport 700 milliót. Ez a szám 30 százalékkal nő évről évre.

Az elmúlt két évben minden a battle royale műfajról szólt, először a PUBG, majd a Fortnite tarolta le a piacot. Kiváló casual játékok, de e-sportként megkérdőjelezhető a létjogosultságuk. A hatalmas játékos bázison túl, milyen más potenciált lát bennük a HyperX?

Ben Malka: Mi úgy gondoljuk, hogy érdemes a közösségre bízni, hogy e-sportként tekintenek-e a játékra. A kiadók mindig e-sportként próbálják eladni a terméküket, de minden a játékosok hozzáállásán múlik. A battle royale játékok alapjait könnyű megérteni és a "last man standing" faktor mindig egy izgalmas eleme lesz a játékoknak. A játékosok álma, hogy ők legyenek az utolsó túlélők minden meccsen, ezért a kompetitív elemek mindig jelen lesznek a battle royale játékoknál.

Miért vegyek HyperX egeret, billentyűzetet és fejhallgatót más cégek termékei helyett?

Ben Malka: A döntést rád bízom, olyat perifériákat vegyél, amik a legjobban beleillenek az összeállításodba. Mindig a hitelességre törekszünk, és a minőséget és az árat tartjuk a legfontosabbnak.

A Pulsefire FPS és az Alloy FPS is egyszerű vörös LED-del jelent meg a piacon és utána jött csak ki az RGB változat. Ez tudatos stratégia volt a részetekről?

Ben Malka: Igen. Minden megjelenés előtt kidolgozzuk a stratégiát, amivel érdemes a piacra lépni. Minden vásárlónak különböző elvárásai vannak, amiknek a minél egyszerűbb dizájnnal is megfelelhetünk.

Milyen jövőt látsz marketing szempontból Magyarországon és a környező régióban? Budapesten nem rég megrendezték a V4 Future Sports Festivalt 1 millió eurós összedíjazással. Ebbe az irányba kéne Kelet-Európának tovább haladnia?

Ben Malka: Mindig érdemes különböző régiókkal együtt dolgozni és Kelet-Európa az e-sport tekintetében nagyon erős bázissal rendelkezik.

Az elmúlt évben a HyperX azt közölte, hogy jobban fognak fókuszálni a konzolos játékoskra. Ebbe az irányba a HyperX Cloud Stinger Core volt az első lépés. Milyen jövőbeli terveitek vannak a konzolpiacon?

Ben Malka: A Stinger Core sikerrel vette be a Playstation 4 piacát, de a Nintendo Switchre és utcai használatra fejlesztett fülhallgatónk is szép számokat hozott. Szeretnénk a jövőben is minőségi termékekkel ellátni a alkalmi konzolos és PC-s játékosokat.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések