Három koreai challenger pick, amiért idehaza reportolnának

Három koreai challenger pick, amiért idehaza reportolnának

Mindenki szembetalálkozott már olyan pickekkel, amiért legszívesebben már a lobbyban reportolt volna. Koreában ez kicsit máshogy megy...

Manapság az ember igyekszik előre kitalálni, ki ellen fog játszani, kit érdemes bannolni és ő maga mit hozzon. Ez sűrűn okoz kellemetlenséget és gyakran láthatunk olyan pickeket, amiktől legszívesebben egyszerűen kilépnénk a lobbyból. Nos, Koreában ez máshogy meg, –főleg Master és Challenger szinten, ahonnan is elhoztunk nektek három furcsa, már ha nem egyenesen értelmetlennek tűnő picket.chat

Orianna Bot AP Carry

Heimerdinger után Orianna is kipróbálta magát az alsó ösvényen, méghozzá kiemelkedő sikereket érve el. A választás nem igényel se speciális buildet, rúnát, vagy support kombót, Orianna sajátos adottságaiból kifolyólag működik jól. Egyik legfontosabb tulajdonsága, ami az off-bot carry pickeknél fontos, hogy labdánk minden létező adc-t kizónáz, így nem esünk el farmtól, nem maradunk le és válunk hasztalanná. A választás az első hazatérés után lesz igazán bosszantó az ellenfél számára. A labda wave clearje túltesz minden adc-n, így könnyedén tudjuk rájuk tolni az ösvényt, majd igazi bully módjára torony alatt tartani őket. Ehhez hozzájön, hogy remek poke potenciál van a karakterben, ide értve az alaptámadásokat is. Ismételten a range jóvoltából, a labda torony alatt is le tudja csipegetni az ellenfél életerejét, vagy éppen ki is tudja végezni egy ultival. Ami az egyedüli problémát jelentheti az Ori mobilitása, de hála a duo ösvénynek egy taktikus support pick ezt könnyen ki tudja küszöbölni.lol orianna buildA push taktikát alkalmazva egy kisebb trükköt is bevethetünk. Amint elérjük a hatos szintet, kiprovokálunk egy trade szituációt. Ez a korai szintből és esetlegesen abból kifolyólag, hogy nem vásároltunk másodjára, nem valószínű, hogy megöli az ellenfelünket. Azonban ha biztonságosan le tudjuk bonyolítani az akciót, legalább életerejük felére lehúzhatjuk az ellenséget. A lényeg, hogy innen szinte lehetetlen kijönni. Folyamatosan rájuk toljuk az ösvényt, biztonságosan kell játszaniuk, vagy hazamenniük, farmot, tapasztalati pontot vesztenek és a jungler segítsége sem lesz elég, hisz egy szinte halott adc-re nehéz építeni. Amíg le nem jön a mid, lényegében nyert ösvényünk van.

A játék későbbi felében lényegében alap Oriannaként fogunk funkcionálni. Szükség esetén meg tudjuk védeni a csapattagokat, továbbra is poke-olunk vagy éppen kezdeményezni is kitűnően tudunk. Tárgyak tekintetében semmi extrára nem kell számítani. Megvesszük a kötelező Ludent, majd lényegében egy standard Orianna builddel csak sebzésre építünk, mint a Morello, Zhonya, Void staff és Rabadon.

Dupla Jungle Pyke

Igen, jól olvastátok. Egyre elterjedtebb Pyke-ot második junglerként vinni. A dolog egészében arra épül, hogy Pyke nem üt campeket, mint egy normális jungler, Smite vitele sem szükséges. Ehelyett mobilitis cipővel és Predator rúnával másodpercek alatt cikázik bot és mid között, vagy éppen counter junglézik, sok esetben az eredeti junglerrel karöltve. Ha összetesszük a kettőt, majd hozzáadjuk, az Ingenious hunter rúnát a Domination ágból, ami csökkenti a Predator töltési idejét, –hisz technikailag a cipő aktiválása szükséges a hatás eléréshez–, megkapjuk az egyik valaha élt leggyorsabban roamoló Pyke-ot.lol dupla píke junglePersze a választásnak hátrányai vannak. Az adc lényegében a laning phase jó részében egyedül kell helyt álljon. Míg tény, hogy a farmért járó tapasztalati pont nem oszlik el, kérdés mennyire tud valaki egy ilyen helyzetben biztonságosan játszani. Kooperációt igényel nem csak az adc, de az eredeti jungler részéről is, reakciót a gankelt midtől és azt, hogy snowballozni tudjuk a meccset. Ha az elején sikertelenül vállaljuk túl magunkat, lehet, hogy az egész játékot eladjuk. Ezt egyébként az EU-W szerveren is használják páran, a taktika –a nem túl sportszerűen– az all chatbe spamelt "river pyke" után minden bizonnyal erre a névre hallgat. Tárgyak tekintetében korai mobilitis cipő, ward item, Frozen Heart és Knigths Vow szükséges. Ez a build és játékstílus nem vesz el sokat Pyke sebzéséből, tankosságából, –így nem kell aggódnunk.

AD LeBlanc Mid

Hihető vagy sem, a használója rendszerint megnyeri az ösvényét és 160 játék után is 60%-os győzelmi arányt tart fent, ami borzasztóan magasnak számít. A dolog szépsége, hogy LeBlanc képességeinek alapsebzése önmagukban is kiemelkedően magasak. Nem szükséges sok ap-t felhalmozni ahhoz, hogy a játék korai szakaszában is fájjanak,  erre pedig csak hab a tortán az alaptámadás.lol ad leblancBuildnek szinte mindig ugyan az dukál, elsőnek egy BotRK, majd Statikk, majd a végső core item a Trinity Force. Erre jön rá általában egy Infinity, végül pedig a Guardian Angel. Első képességnek a W-t maxoljuk ki a wave clear miatt, míg az E root jelen esetben jó szolgálatot tesz amíg beviszünk pár alaptámadást.

Ti milyen furcsa, de akár működő választásokat ismertek? Írjátok meg nekünk hozzászólásban!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések