Gyakoribb sárkányok és Baronok, pajzsokkal védett tornyok és új rúnák; jön a preseason!

Gyakoribb sárkányok és Baronok, pajzsokkal védett tornyok és új rúnák; jön a preseason!

Új tornyok, új rúnák, megint átalakul sok minden a játékban, lesz mit tanulni.

Tegnapelőtt jelent meg az alábbi frissítés, ám a tornyok és a rúnák önmagukban is akkor újítást hoznak, hogy úgy gondoltam megér egy külön anyagot. Az első részét a PBE frissítésnek a hősökkel és tárgyakkal alább olvashatjátok.

Új szezonhoz új Guinsoo is érkezik, viszlát Kai'sa és Varus?

Újabb változások érkeztek a PBE-re, érdekes preseason elébe nézünk, az alsó ösvénye különösen izgalmas lehet.

Tornyok

Ne is húzzuk tovább a szót, térjünk egyből a lényegre, vagyis a tornyokra. A mostani toronyrendszert úgy ahogy van, elfelejthetjük. Először is érkeznek a toronypajzsok, minden egyes pajzs 1000 Hp-t  fog reprezentálni. A páncél és az MR szintén a pajzsok tekintetében módosul, 40+30-at jelent minden elpusztított pajzsért. Az arany mennyisége szintén módosul, ugyanis a pajzsok egyenként 160 aranyat érnek majd helyileg, amit a közelben álló hősök osztanak el maguk között, de a pálya többi részén a többiek nem kapnak belőle. Ezen kívül érkezik egy Bulwark nevű jelző, ami további 25 páncélt és MR-t pakol a toronyra az elsőt leszámítva, ha elpusztul egy pajzs.

Már ezekből a változtatásokból látszik egyértelműen, hogy a Riot Games szeretné lassítani a játékmenetet az ösvényfázis szakaszában. Ezek a pajzsok maguktól leesnek 14:00 után, addig viszont kétséges, hogy komoly kárt tudnánk tenni bennük. A páncélokat pedig, ha még nem láttuk, így kell elképzelni, 5 darab lesz belőlük a külső tornyokon.


Maguk a tornyok is erősödnek, nem csak pajzsokat kapnak. 3800-ról 5000-ig viszik fel a HP mennyiségét, tehát egy külső torony gyakorlatilag 10000 HP-val indul a meccs elején, a pajzsokat is beleszámítva és minden leütött pajzs után csak nehezebb a dolgunk. A pajzsok miatt viszont a torony beépített páncélja és MR-je 55-ről 0-ra csökken, vagyis 14 perc után könnyen elszabadulhat a pokol. Ugyanígy idővel sem növekszik ez az érték, marad a 0.

A sebzésük viszont jobban fog fájni, percenként 4 helyett 9-cel növekszik majd, illetve a külső tornyok 152-ről 278-ra növekszik a maximális AD. Belső és inhib tornyoknál ez 250-ről 305-re emelkedik, míg a Nexus tornyok 230-ról 285-re. Mivel külön pénzt kapunk a leütött pajzsokért, ezért az első torony értéke 300-ról 150 aranyra esik le.

Egy dolog biztos, így nehezebb lesz jóval lerusholni a tornyokat az első 14 percben, vagyis itt minden a farmolásról és az esetleges killekről szól. 14 perc eltelte után azonban felgyorsulhatnak az események, a dzsungelesek jelenléte nagyon fontos lehet ez idő tájt, mert ott azonnal védtelenné válnak 0 páncél és MR mellett. Akinek nagyobb az előnye az ösvényen, aki jobban farmolt és/vagy több killt szerzett, az ezt követően hamar megindulhat.

Minionok

A minionok hatalmas hatással vannak a játékra, hiszen ők az elsődleges aranyforrásunk a meccs elején. Több szempontból is változnak. Minden minion 60% helyett 50% sebzést okoz a tornyokra, illetve a mozgási sebességük is 10 perctől változik, 25 + 100 (10-30 perc között).

A közelharci minionok 1200-ról 1500 max HP-ra nőnek, ezt 37:00-nál érik el. A maximális páncél 0-ról 16-ra nő, szintén 37 percnél, illetve a max AD is 12-ről 80-ra emelkedik, ez is 37 percnél.

A távolsági minionok változásai a következők: 425-ről 485-re nő, 37 percnél, a maximális AD pedig a 120,5-re nő 37 percnél.

Az ágyús minionok: eddig 20 perc után minden második hullámban megjelentek, ez most már 15 perc után lesz így, illetve 35 helyett már 25 perc után minden hullámmal érkeznek. A max HP 3200-ra módosult 37 percnél, korábban a végtelenségig nőtt. A tornyoktól kapott sebzés mértéke is változott, minél belsőbb tornyot támadunk, annál jobban bírják. A külső tornyok 8, a belső 10, míg az inhib és Nexus tornyok 12 lövésből végzik ki őket.

A super minionok kevesebbet sebeznek, 306 helyett 225-öt, a támadási sebesség növekedésük pedig 0,694-ről 0,85-re nő, illetve nem adnak már a minionoknak + 70% sebzést.

A Baron buff által erősített közelharci minionok eddig 75%-ban, a távolságiak 50%-ban védve voltak a hősöktől, most ez 65%-ra változik mindkettőnél és nem véd a tornyok ellen már.

Az Epic szörnyek újjáéledése is gyakoribb lesz, sárkányok 6 helyett 5 percenként jelennek meg, az ősi sárkány pedig 8 helyett 6 percenként. A Baron szintén 7 helyett 6 percenként jelenik meg.

Rálátás

3 helyett már csak 2 control wardot vihetünk magunkkal, a sima trinket wardok pedig 90-180 helyett csak 90-120 mp-ig maradnak a pályán, ez solo queue-ban elég fájdalmas lesz.

A következő oldalon a rúnákkal és a hősújdonságokkal folytatjuk.

Rúnák

Mint már említettük, a rúnarendszer változik, mi magunk választhatjuk ki, hogy milyen statokat szeretnénk, nem a rúnaág párosok határozzák ezt meg.

Az első sorban a következőkből választhatunk: 10 adaptív (6 AD vagy 10 AP), 8% támadási sebesség, 1-10% CDR (szintfüggő). A második sor: 10 adaptív , 5 páncél, 6 MR, és még gondolkoznak egy negyediken. A harmadik sor pedig 15-90 HP (szintfüggő), 5 páncél, 6 MR. Minden sorból egyet választhatunk kedvünkre.

Celerity - Új hatás: a mozgási sebesség bónuszok 8%-kal hatékonyabbak rajtad, nem lép érvénybe a sima cipő által nyújtott bónuszokra (T1 és T2), viszont a Swiftness és a Mobility bónuszaira igen.

Dark Harvest - Új hatás: 50% HP alatti hőst támadva adaptív sebzést kapunk és elszívjük a lelkét, véglegesen megnövelve a Dark Harvest sebzését 10-zel. Az alap sebzés 40-80 + 10/lélek + 0,25 bónusz AD + 0,15 AP. A CD-je 40 másodperc, ez azonban nullázódik kiiktatásnál.

Demolish - még tovább erősítik, 4 helyett 3 másodperc alatt aktiválódik a plusz sebzés tornyokon. A CD továbbra is 45 másodperc.

Shield Bash - ez lesz az egyik új rúna, ha pajzs van körülöttünk, akkor 1-10 bónusz páncélt és MR-t kapunk szinttől függően. Akárhányszor kapunk pajzsot, a következő alaptámadásunk 4-22 + 1,5% bónusz HP + 8,5% pajzs mérték bónusz adaptív sebzést okoz. Két másodpercünk lesz ezt elsütni a pajzs megkapása után.

A Bone Plating átveszi a Chrysalis helyét, de a hatás itt is változik. Ha megsebzett minket egy ellenséges hős, a következő három támadás vagy képesség 20-50-el kevesebb sebzést jelent, illetve van még egy + 0 bónusz HP, de ebből nem tudni, hogy ez hány százalék akar lenni. A hatóidő 1,5 másodperc a CD pedig 45.

Overgrowth - Új hatást kap a rúna: elszívjuk a meghalt minionok és szörnyek életesszenciáját, 3-mal növelve maximális életünket minden 8. után. Ha már magunkba szívtunk 120 szörnyet, vagy miniont, akkor kapunk további 2,5% maximális HP-t. 

Fleet Footwork - Itt annyi változott hogy 0,5-ről 0,3-ra csökkent az AP ráta.

Hősök

Tegnap érkeztek hősváltozások is, többek közt Ezrealre és Sejuanira.

Ezreal W AP rátája 70%-ról 70/75/80/85/90%-ra nőtt, míg az ulti már nem okoz csökkentett sebzést minden eltalált célpont után, a hősök ugyanannyit sebez, viszont a minionokbaa és nem epic szörnyekbe 50%-ot sebez.

Galio korábban is kapott frissítéseket a napokban, most még tovább erősödik, és 80-ról 90%-ra emelik a Q AP rátáját, míg a folyamatos sebzés részénél is 6 + 3%/100 AP-ról 6 + 4%/100AP-ra módosul a sebzés.

Sejuani alap páncélja 31-ről 34-re nő, a szintenként kapott HP 88 helyett 100 lesz, a szintenként kapott támadási sebességnél 3 helyett 4-et írnak, de ez nem túl reális, valószínűleg elírás, a páncél pedig 3 helyett 4-et kap szintenként. A Q sebzése 60/90/120/150/180-ról 80/120/160/200/240-re nő. A W második ütése már nem lassít, viszont a második csapás a későbbiekben többet sebez, 30/65/100/135/170 helyett 30/70/110/140/185. Az E-je is változik, itt viszont gyengülésről van szó. 0,8 mp-ről indul a kábítás időtartama a maximum pedig 1,2 mp lesz, ez 0,2-vel kevesebb minden szinten, mint eddig. A sebzése jócskán megnő 20/35/50/65/80-ról 40/100/160/220/280-ra, de a hatótáv 850-ről 600-ra csökken.

Taliyah további frissítéseket kap Q-ja révén, manaköltsége 45/55/65/75/85-ről 50/60/70/80/90-re nő, ez még mindig 10-zel kevesebb, mint az élő szerveren. Viszont a felhasznált föld CD-je 80-ról 35-re csökken.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.