A Normál meccsek és a tryharderek kéz a kézben járnak - De miért?

A Normál meccsek és a tryharderek kéz a kézben járnak - De miért?

Túl komolyan vett Normál meccsek? Csak a 7-es szintű hősök és a győzelmek számítanak? Mi lehet az oka a tryhardnak? Ezt vizsgáltuk meg közelebbről!

Többféle játékmódból választhatunk, ha épp LoL-ozni támad kedvünk. Ha csak a küldetéseket akarjuk teljesíteni, vagy most kezdünk bele a játékba, –érdemes a MI elleni küzdelmekben elmélyülni. A gyors és pörgős izgalmakhoz az ARAM az ajánlott formátum, rankedezésbe soloban, duóban, vagy csapatban is belevághatunk, emellett pedig ott van a váltakozó játékmód, ami több alkalommal is változatosságot hoz a kliensbe. A végére maradt a Normál mód, ahol Vak és Draft altípusok között dönthetünk, ha az Idézők Szurdokában szeretnénk 5v5-ös harcot vívni, de a kompetitív pontok gyűjtögetéséhez nincs kedvünk. A kérdés, hogy miért „tryhardolnak” többen is a Normálban, amíg mások teljesen véletlenszerű pickekkel csatlakoznak be a harcokba. Ennek jártunk utána!

Mid, mid, mid, top, top

A Normál játékokban általában az dönti el a pozíciókat, hogy kinek van gyorsabb számítógépe és internete. Aki a lobby-ba hamarabb be tudja írni, hogy „Mid or feed”, az mehet is a középső ösvényre, vagy jön trollpistike, aki ennek ellenére azonnal beválasztja a Katarinát és nem érdekli a társának a kommentje. Akik gyakorolni akarnak egy hőst vagy ösvényt, esetleg duóban vagy csapatban játszanak, általában megkérik a többieket, hogy hadd mehessenek oda és azzal, amivel szeretnének játszani. Alacsonyabb MMR-es normál játékokban ez ritkán fellelhető, de egy bizonyos szint felett azért működik az összhang az idézők között.

Thresh + Lucian vs. Teemo + Karthus

Aki komolyan veszi a Normál meccseket, az behozza a 7-es mastery szinttel rendelkező main hősét és Madlife-ot megszégyenítő Halálos ítéletekkel bomlasztja az ellenfelet. Ezzel szemben, vannak akik simán csak trollkodnak és teljesen értelmezhetetlen választásokkal mennek a térkép bármelyik pontjára. Az arany középút, mikor nem teljesen meta választások mellett dönt valaki, de komolyan veszi a mérkőzést és nem eteti meg az ellenfelet felesleges halálokkal. Ők általában azok, akik csak szórakozni szeretnének, de fontos, hogy mindent megtegyenek a győzelemért. Talán belőlük van a legkevesebb, hiába csak egy Normál mérkőzésről van szó.

Győzelem, vagy szórakozás?

Többen is úgy tartják, hogy a Normál játékmódot nem kell komolyan venni, mert ott csak a vérpistikék tryhardolnak, amíg a többiek elengedik az egészet és teljesen véletlenszerű tárgyakkal és hősökkel rohangálnak a térképen. Ezek a szélsőségek természetesen jelen vannak, de elhanyagolható a számuk. Ugyanúgy vannak ügyesebbek és kevésbé gyakorlottak a Normálban is, ahogy a Ranked mérkőzéseken is megfigyelhetjük ezt a trendet. Ha valaki bemegy Normálra a számára legjobban kitapasztalt hőssel és elér egy Pentakillt, az nem ér kevesebbet, mintha Rankeden tette volna ugyanezt. A hús-vér ellenfelek felkoncolása játékmódtól függetlenül szép teljesítmény, hiába van általános ellenszenv a Normál meccses kiemelkedő megmozdulásokkal szemben a többség szemében. Van, aki komolyabban veszi a meccseket, van aki mindent megtesz a csapat és saját sikeréért. Ez Rankeden sincs másképp, hiába számítanak a pontok és a rangok.

Farmolás

A Riot Games küldetésrendszere már jó ideje velünk van, –és a játékosok kitapasztalták melyik feladatot, hol érdemes teljesíteni. Van, amire az ARAM a legjobb, de van olyan is, amit botok bedarálásával könnyedén abszolválhatunk. Külön kell kezelni azokat, amiket kizárólag az Idézők Szurdokában 5v5-ös meccskereséses módban teljesíthetünk. Ezek azok a különleges feladatok, amikért a csapatnak össze kell dolgoznia, és ezért mindent meg kell tenniük. Rankeden nagyjából adja magát, hogy fókuszáljunk arra, hogy tornyokat döntsünk és sárkányokat öljünk, de Normálban elfeledkezhetnek ezekről a többiek. A meccs elején ajánlott ezért szólni nekik, hogy a küldetésről se feledkezzünk meg, miközben „csak” egy sima Normál meccset vívunk. A másik ok, ami készteti a játékosokat arra, hogy minél komolyabban vegyék a Normál küzdelmeket, az S-, S és S+ után gyűjthető hősismereti tokenek és az egyéb teljesítményalapú jutalmak, mint most a VB-tokenek. Ezek a kis plusz adalékok segíthetik abban az idézőket, hogy mindent megtegyenek a győzelemért, –de ne legyenek teljesen padlón, ha mégsem jön össze a siker.

Nincs mit veszíteni

A Normál játékok egyik legnagyobb előnye, hogy nem számít, hogy győzelemmel, vagy vereséggel zárul a mérkőzés. Nincs egy pontszám, ami csökkenne, ha esetleg a mi Nexus-unk dől be hamarabb, a lényeg, hogy jól szórakozzunk. Ebben segíthet, ha jó teljesítményt tettünk le az asztalra és mindent megtettünk a győzelemért, ha sikerült egy ismeretlen hőssel helyt állnunk a tapasztaltabb ellenféllel szemben, vagy egyszerűen csak sikerült egy-két szép mozdulattal meglepni a szembenálló csapatot. Érthető, ha ez sokaknak nem elég és foggal-körömmel ragaszkodnak ahhoz, hogy csak a győzelem számít, de pont a Normál meccseken nem kéne ezt ennyire előtérbe helyezni.

Ti mindig komolyan veszitek a Normál meccseket is?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!