Kevesebb dzsungel XP, szétnerfelt Guinsoo, valamint új tornyok: itt a preseason és a 8.23!

Kevesebb dzsungel XP, szétnerfelt Guinsoo, valamint új tornyok: itt a preseason és a 8.23!

Itt van a preseason, itt van újra, s szép, mint mindig én nekem.

November 12-én véget ért a rangsorolt szezon, és vele együtt a 8. szezon is. Bő egy hetet kellett várni ugyan, de megérkezett az előszezon, vagyis a 8.23-as frissítés. Rengeteg mindenről kell beszámolnunk, szóval vágjunk is bele!

Hősök


Minden erősségét ugyan nem oldja meg a karakternek, de nerfelték az ultiját, 12 helyett csak 10 másodpercig marad aktív, az újjáéledést követő gyógyulás pedig 0,5% max HP/1% blood well töltöttség után, ez maximum 80%-ig mehet fel, ilyenkor a max HP 50%-ét kapjuk vissza, ha 80% felé jutunk.

Ezreal új W-je, az Essence Flux erősödik, az alap sebzése egyre többel nő, ahogy szinteket pakolunk rá: 75/125/175/225/275 helyett 80/135/190/245/300, illetve a 0,7-es AP ráta is szinttel nő: 0,7/0,75/0,8/0,85/0,9. Mivel még mindig ezt maxoljuk utoljára, így leginkább a late game fog erősödni nála. Az ultija (Trueshot Barrage) is változik, nem csökken már a sebzése az eltalált ellenfelek után, viszont a szörnyek és minionok csak a sebzés felét szenvedik el. Ez csapatharcokban jobb lehet, viszont nehezebb lesz ösvényeket tolni a pálya másik felén, vagy éppen Baront, esetleg sárkányt belopni. 

Lissandra jeges háza táján sok változás történt, hiszen megérkezett az új passzívja is, de nem ez az egyetlen. Az első szinten kap 5% bónusz támadási sebességet, illetve a manaregeneráció növekedése is 0,4-ről 0,8-ra nő szintenként. Az alaptámadásai is gyorsabbak lesznek, a lövedék hamarabb ér a célponthoz.

Az új passzívja az Iceborn Subjugation, ezzel fogja feltámasztani a ellenségeit és jogszobrokká változtatni őt. A sebzése 120-520 lesz szinttől függően, az AP ráta 0,3 és 25%-os lassítás mellett. A régi passzív teljesen eltűnik.

Q képessége, az Ice Shard manaköltsége 75 manáról 60/63/66/69/72-re csökken. W-je a Ring of Frost 50 manáról 40-re csökken, az alap sebzése viszont csökken magasabb szinteken 70/110/150/190/230-ról 70/100/130/160/190-re, az AP ráta 0,4-ről 0,3-ra csökkent. A Glacial Path, vagyis az E pedig működésében változik, 1200-ról indul a sebessége a mostani 850 helyett, viszont a végére 640-re csökken, azaz rövidebb távokat hamarabb teszünk meg, de a teljes útvonal ugyanúgy 1,25 mp marad. Végezetül a végső képességet, a Frozen Tomb 0,7-ről 0,6-ra csökken AP ráta terén.

Taliyah visszatérhetne a dzsungelbe újfent, azonban erre is gondoltak a fejlesztők, hogy ne legyen túl OP. A CD-je drasztikusan csökken eleinte, 11/9/7/5/3 mp-ről 7/6/5/4/3-ra, a manaköltség is kevesebb lesz: 60/70/80/90/100 helyett 50/60/70/80/90, viszont ami megfogja majd kissé, hogy újfent mindenre 50%-os sebzése van az első követ leszámítva, nem csak hősökre. A használt föld CD-je 120-ról 45 másodpercre csökken, azonban nem csökkenti tovább a CDR.

Tárgyak

A Doran's Shield működése módosul. Miután sebzést kaptunk, nem 20 HP-t gyógyulunk 10 mp alatt, hanem 30-at 10 másodperc alatt, attól függően, hogy mennyi HP-nk hiányzik, a maximális 30-at 25%-tól kapjuk meg.

A legfontosabb frissítés talán a Guinsoo-t érinti, mely elég sokat veszít erejéből. 3100 aranyba kerül majd 3300 helyett viszont a találati sebzése fixen 15 mágikus sebzésre változik, míg a stack-ek már nem AP-t és AD-t, hanem varázstörést és páncéltörést biztosítanak, valamint támadási sebességet.

Eltávolították a Mosnter Hunter jelzőt, mivel változnak a tornyok. Ez volt a Riot ideiglenes megoldás a gold funneling stratégiára, mivel csökkentette bizonyos esetekben a minionoikból kapott aranyat.

A támogatóknak is meg kell szokni pár újdonságot, a Relic Shield fejlesztései könnyebben végzik ki a minionokat: a Targon's Brace 10-180 helyett 15-270 HP-ról ölik le őket automatikusan, szinttől függően, míg a teljesen kifejlesztett Remnant of the Aspect 30-540-ről.

Szintén fontos újítás még, hogy mostantól 3 helyett csak 2 control ward lehet nálunk, a ward trinkeket pedig kevesebb ideig maradnak aktívak: 90-180 helyett csak 90-120 mp-ig, a szintnél pedig nem a használót veszik figyelembe, hanem az egész játékban lévők átlagszintjét.

Tornyok

Erőteljes változáson esnek át a tornyok, a külsők ugyanis pajzsokat kapnak, melyek bizonyos ideig maradnak rajtuk. Összesen 5 pajzsdarab védi majd őket, minden egyes pajzsdarab 1000 HP-val rendelkezik, igaz ezt nem látjuk, csak leesik egy, ha 1000 sebzést okoztunk a toronynak. A páncélok 40 MR-rel és páncéllal rendelkeznek. Ha sikerül 1000-et sebezni rájuk, akkor leesik egy páncéldarab és kapunk 160 aranyat összesen, ami megoszlik a közelben lévők között, viszont tovább növeljük a torony véldelmeit 30-cal, amíg leesik az összes páncél. Ha leszedtünk egy páncéldarabot, akkor a következő 20 mp-ben egy Bulwark jelzőt kap és tovább 25 páncélt és MR-t kap minden közelben lévő hős után, az elsőt leszámítva, így esélyünk sem lesz azonnal lerombolni azt. A páncélok maguktól is leesnek 14 perc után és minden bónusz páncélt, illetve mágikus ellenállást elveszítenek, ezzel az aranyértékük is eltűnik.

A fenti változások csak a külső tornyokra érvényesek, de ez még mindig nem minden. A külső tornyok 3800-ról 5000 HP-ra "híznak" (a páncélok miatt), percenként nem 4, hanem 9 AD-t kapnak, aminek a maximuma nem 180 lesz 7:30-nál, hanem 278 15:00-nál. Alapból nincs páncéljuk és MR-jük, ezt a páncélok adják és nem is növekszik időben. Emellett az első torony ledöntése 300 helyett csak 150 plusz aranyat ér, de ha hozzávesszük a páncélokat is, akkor több pénzt kapunk összesen.

A belső tornyok szintén 4 helyett 9-cel erősödnek AD terén, a maximális szintje pedig 250 helyett 305 lesz 18 percnél, 100 helyett 50 aranyat ér.

Az inhibitor tornyok is 9 AD-t kapnak percenként, 285-re nő a sebzésük 18 percnél és szintén 50 aranyat érnek.

A következő oldalon a minionokkal, szörnyekkel és a dzsungellel foglalkozunk.

Minionok

Az általános változások közé tartozik, hogy 37 percnél érik el maximális erejüket a minionok, hacsak nincs más feltüntetve. A tornyoknak okozott sebzésük 60-ról 50%-ra csökken, hősökre úgyszintén, a mozgási sebesség bónuszuk pedig több lesz. Eddig + 25 volt 20 percnél, most viszont  +25/50/75/100 lesz 10/15/20/25 percnél.


A közelharci minionok élete 1300-ra nő, maximum 16 páncéljuk lesz 0 helyett és a maximális sebzésük 80-ra nő 12-ről. A sebzéscsökkentésük 70%-ra csökken a hősöktől és 0%-ra a tornyoktól, ha Baron erősíti őket.. A távolságiak 485 HP-val rendelkezhetnek maximum, ezt 37 percnél érik el, míg a maximum AD mértéke 120,5 lesz, már nem növekszik végtelenül. A Baron erősítés ugyanúgy működik, mint a közelharciaknál.

Az ágyús minionok maximális HP-ja továbbra is végtelenül nő, 37 percnél 2900-nál fognak járni, ugyanígy az AD-juk is, ami 77 37 percnél. Most már 15 perc után is minden második hullámmal érkeznek, 25 perc után pedig minden alkalommal. A tornyok az életerejük 14/11/8/8%-át sebzi minden egyes alkalommal.

Végezetül a Super minionok érkeznek, ők is a végtelenségig erősödnek idővel, 37 percnél 4000 életerejük lesz, az alap sebzésük viszont 225-re csökken 306-ról, a maximális sebzésük 350 lesz 37 percnél, viszont nem növeli a többi minion sebzését, csak az ellenállásukat. Nagy változás még, hogy a super minionok feltűnnek a térképen akkor is, ha nem látjuk őket, hasonlóan a Rift Heraldhoz.

Szörnyek és dzsungel

A szörnyek megjelenése is módosul, az alap sárkányok 6 perc helyett 5 percenként, az ősi sárkány 8 helyett 6 percenként, a Baron pedig 7 helyett 6 percenként jelenik meg a pályán. Külön változás még, hogy az első sárkány 2:30 helyett csak 5:00-kor jelenik meg a pályán, így egy nagy korai előnnyel sem tudjuk leszedni az első percekben a megfelelő karakterrel. A megöléséért 100 aranyat is kapunk, illetve több XP-t is ér: 150-330-at a szinttől függően. Változnak a sárkányoktól kapott buffok is.

A pokoli sárkány 10/17/24% AD és AP-t ad, a hegysárkány 16/23/30% sebzést ad épületek és nagy szörnyek ellen. Az óceán sárkány 6/9/12%-os regenerációt ad hiányzó HP és a mana alapján, ha harcon kívül vagyunk, míg a felhősárkány 3/4,5/6% mozgási sebességet ad harcban, és ennek a háromszorosát harcon kívül.

Ha nem lenne elég a szörnyekből, minden tábor XP értéke is változik, a szörnyek 1-7 szintje között:

  • Gromp: 115-190  115-172,5
  • Nagy farkas: 65-107  65-97,5
  • Kis farkasok: 25-41.5  25-37,5
  • Nagy raptor: 20-33  20-30
  • Kis raptorok: 20-33  20-30
  • Nagy krug: 100-165  100-150 (továbbra is 30%-kal kevesebb XP-t ad az első alkalommal)
  • Kis krugok: 35-58  35-52,5
  • Legkisebb krugok: 7-12  7-10,5

Összességében tehát mindenhol kevesebb XP-t kapunk majd eleinte.

A rúnákkal egy külön cikkben foglalkozunk, mert ott is hatalmas változások érkeztek: több rúna frissült, egyesek pedig egész egyszerűen eltűntek.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések