Karthus sokáig mides volt a játékban, azonban mostanában újra felfedezték erejét az alsó ösvényen is!
Igaz, hogy a Karthus bot lane nem számít újdonságnak, azonban a karaktert nagyon sokáig csak olyan ösvényekre vitték, ahol egyedül kellet teljesítenie egy másik játékos ellen. Ennek az első számú oka az volt, hogy a játékosok minél előbb el akarták vele érni a hatos szintet, amit úgy lehet felgyorsítani, ha egyedül játszik az ember. De most tegyük félre ezeket a régi beidegződéseket, ugyanis a 8.23-as frissítést követően sokkal mókásabb Karthussal az alsó ösvényen játszani! Mivel képességei hasonlítanak egy lövészéhez és mostani erősítései is ezt szolgálják, így nagyon jó választás lehet a kísérletezni vágyók számára.
Hogyan játszunk vele?
- Képességek sorrendje: Q, W, Q, E utána: R > Q > E > W
- Idézői varászlatok: Flash, Exhaust
- Kezdő tárgyak: Doran Ring, 2 Potion
- Legfőbb tárgyak: Luden's Echo, Sorceror's Shoes, Morello, Rabadon's Deathcap, Void Staff, Zhonya's Hourglass
Rúnák
Hogyan működik?
Meglepő módon, hogy ha például egy adc-hez hasonlítjuk Karthus meccseinek korai szakaszát, azaz az első két szinten, akkor sokkal erősebb, mint az átlagos lövészek (természetesen ez akkor igaz, hogyha betalál Q képessége). Sőt, ha W képességével sikerül falat emelnie, akkor az ellenfeleknek halál közeli élményben lehet része. Azonban a manájára nagyon kell vigyázni, ugyanis a meccs elején igen gyorsan ki tud belőle fogyni.
De azért is jó ötlet Karthust kipróbálni az alsó ösvényen, mivel ebben a helyzetben sokkal több esélye van a karakternek proc-olni a Dark Harvest-et (a két ellenséges karakternek köszönhetően). Az egész ötlet persze az új Dark Harvestre alapoz. Mivel a preseason során megváltoztatták a működését, ösvényen sokkal könnyebb aktiválni és a lategamer-re eszméletlen erőt ad. Elég mindössze 50% alatt megsebezni valakit és máris kapunk egy lelket, ami az AD és AP rátákon felül 5-tel növeli a sebzésünk. Mivel boton két karakter is van, így könnyebb dolgunk lehet, ráadásul kiiktatásnál 1,5 mp-re "resetelődik" a CD-je 45-ről, ez a plusz sebzés pedig sokszor egy dupla gyilkossághoz is elég lehet, feltéve, ha tudunk célozni. De gondoljunk csak bele, hogy Karthusra mennyi veszély leselkedne a középeső ösvényen egy Leblanc esetleg egy Talon képébe. Azonban az alsó örvényen nem kell ilyen veszélyes karakterek miatt aggódni és Karthus annyit farmolhat a játék alatt, amennyi a csövön kifér, a támogató jelenléte pedig lehet lassítja a hatos szintet, de biztonságosabbá teszi a játékot.Zárójelben azt is meg kell jegyeznünk, hogy Karthus ezen verziója kihagyja a Rod of Ages-t és az Archangels-t is. Ezek helyett inkább arra fókuszál, hogy kedvenc csontvázunk minél gyorsabban kivégezze ellenfeleit természetesen támogató játékosa segítségével. Nincs idő skálázódó tárgyakra, arra pontosan elég a Dark Harvest sebzése, illetve Karthus a meccs első szakaszában amúgy is jobban meghálálja a nyers a varázstörést, mint a nyers AP-t. Ezt korábban már többen is kiszámolták, így a Morello és a kettes cipő kulcsfontosságú, hogy meglegyen. Ettől függetlenül a Luden sokat segít a területi sebzésben, legyen szó farmolásról, vagy csapatharcokról.
A build negatívumai
Mivel mind a Rod of Ages-t, mint a Tear of the Goddess-t kihagyjuk, sokkal manaszegényebb lesz ez az összeálltás, így nem árt tényleg jól célozni és nem csak ész nélkül spammelni a Q képességeket. Később enyhül a helyzet, például a Luden segítségével könnyen megoldható lesz, azonban eleinte tényleg résen kell lennünk. Karthus rendelkezik az egyik leglassabb és ezáltal legnehezebben farmra használható alaptámadással az egész játékban, vagyis ha kimanázódunk, akkor a hasznosságunk nagyjából 0-ra esik le. Ezen kívül azt is fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a build-nek köszönhetően ugyan Karthus nagyon erős, de papír is: ami azt jelenti, hogy sokszor kell majd a támogató játékosára hagyatkozni a nehezebb helyzetekben. Nem lesz ott a plusz élet a Rod of Ages-ből, illetve szükség esetén a Seraph's Embrace pajzsára sem hagyatkozhatunk.
Nem elég csak az ultit elcsattintani, amint lehet, előtte elég konzisztensen kell betalálni nem egy Q-val, ha fel akarjuk venni a versenyt az ADC-kel. Mivel késleltetett képességről beszélünk a Q esetében, bele fog telni egy kis időbe, amíg belejövünk. Ez eddig még nem tűnik hatalmas negatívumnak azonban ez a mobilis karakterekkel szemben (például Lucian) egy kész rémálom! Végül, de nem utolsó sorban egy fontos tanács, mind farmnál, mind cseréknél: Karthus Q-ja egész megbízható sebzéssel rendelkezik, de azt tudni kell, hogy ha csak egy célpontot találunk el vele, a dupláját sebzi. Ez igaz a minionokra és persze az ellenfelekre is, érdemes tudatosan úgy takarítani a minionokat, hogy ezt minél jobban ki tudjuk használni, mert nagyon nem mindegy, hogy X manáért mennyit sebzünk.