A Steam végre Kínába is megérkezik!

A Steam végre Kínába is megérkezik!

Bár a játékosok annyira nem örülnek neki. 

A veterán játékosok még emlékezhetnek arra a pillanatra, amikor először találkozhattunk a Valve által fejlesztett Steam platformmal, hiszen a Counter-Strike 1.6 bétáját már ezen keresztül érhettük el. Azóta igazi sikertörténet elevenedett meg előttünk, hiszen a Steam lett a legnagyobb, tartalomterjesztéssel foglalkozó platform, ami 2013-ban már a piac 75%-át uralta és három éve több mint 125 millió felhasználóval rendelkezett. Ám ez még csak a kezdet, hiszen most úgy néz ki, hogy Kínát is meg fogja hódítani a Valve Software gyermeke. 


A cég ugyanis hivatalosan is bejelentette, hogy a Steam végre Kínában is elérhető lesz, viszont a játékosok annyira nem örülnek neki, hiszen attól tartanak, hogy rengeteg korlátozással érhetik majd el a méltán népszerű platformot. Iparági számítások szerint nem is kevés gamerről beszélünk ebben az esetben, mivel körülbelül 30 millió játékos használja rendszeresen a Valve megoldását, viszont eddig ez a globális változat volt, ahol olyan játékokkal is tudtak játszani, amik hivatalosan nem érhetőek el Kínában. 

Ezért jogosan aggódhatnak a kínai felhasználók, hogy az igencsak erős cenzúra miatt lényegesen kevesebb alkotást érhetnek majd el és ez a bevezetés azt is magával hozhatja, hogy az ottani kormány elérhetetlenné teszi a Steam nagyobb kínálattal rendelkező, globális verzióját. Utóbbi amúgy is érdekes szituációban van az országban, ugyanis olyan szolgáltatásokkal szemben, mint a Twitch, a Google és a Facebook megtűrt helyzetben van, de kérdés, hogy ez még meddig fog tartani. 


Tovább árnyalja viszont a képet, hogy Kínában már bizonyos szinten cenzúrázva van a Valve szolgáltatása, ugyanis például a Community szekció egyáltalán nem elérhető a játékosok számára. Ebben közrejátszhat az is, hogy a kínai kormány meg akarja állítani az egyre szélesebb körben elterjedt videójáték-függőséget és az ezzel összeköthető látásproblémák kialakulását - többek közt ezért március óta új játékokat nem lehet teljesen hivatalos úton elérni az országból, bár a játékosok eddig ezt megkerülték a Steam globális verziójával. 

Erre egyébként nagyon jó példa a PUBG, ami világszerte hatalmas népszerűségnek örvendett, de hivatalosan nem volt elérhető Kínában, csak a Steam-en keresztül, amiből így 15 millió (!) darabot vásároltak az ottani játékosok. Kíváncsiak leszünk, hogy hogyan fog alakulni a kínai játékosok és a Steam sorsa, ugyanakkor csak bízni tudunk abban, hogy a közeljövőben olyan kompromisszumos megoldás fog születni, amit az ottani kormány is támogatni tud.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!



Üzlet - „Az orvostudomány is lehet kreatív!” – Miért érdemes TDK-zni? (X)

Trenka Andrea Petra számára a tudományos diákköri (TDK) munka nemcsak kutatás, hanem alkotás is. A viselkedéselemző és dietetikus végzettségű fiatal ma már a “themicrobiomegirl” néven ismert tudománykommunikátor: tízezrek követik az Instagramon és a TikTokon, ahol közérthetően magyarázza el, hogyan befolyásolják a bélben élő mikroorganizmusok az egészséget és a mindennapokat.

Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Közvetítések