Bár a játékosok annyira nem örülnek neki.
A veterán játékosok még emlékezhetnek arra a pillanatra, amikor először találkozhattunk a Valve által fejlesztett Steam platformmal, hiszen a Counter-Strike 1.6 bétáját már ezen keresztül érhettük el. Azóta igazi sikertörténet elevenedett meg előttünk, hiszen a Steam lett a legnagyobb, tartalomterjesztéssel foglalkozó platform, ami 2013-ban már a piac 75%-át uralta és három éve több mint 125 millió felhasználóval rendelkezett. Ám ez még csak a kezdet, hiszen most úgy néz ki, hogy Kínát is meg fogja hódítani a Valve Software gyermeke.
A cég ugyanis hivatalosan is bejelentette, hogy a Steam végre Kínában is elérhető lesz, viszont a játékosok annyira nem örülnek neki, hiszen attól tartanak, hogy rengeteg korlátozással érhetik majd el a méltán népszerű platformot. Iparági számítások szerint nem is kevés gamerről beszélünk ebben az esetben, mivel körülbelül 30 millió játékos használja rendszeresen a Valve megoldását, viszont eddig ez a globális változat volt, ahol olyan játékokkal is tudtak játszani, amik hivatalosan nem érhetőek el Kínában.
Ezért jogosan aggódhatnak a kínai felhasználók, hogy az igencsak erős cenzúra miatt lényegesen kevesebb alkotást érhetnek majd el és ez a bevezetés azt is magával hozhatja, hogy az ottani kormány elérhetetlenné teszi a Steam nagyobb kínálattal rendelkező, globális verzióját. Utóbbi amúgy is érdekes szituációban van az országban, ugyanis olyan szolgáltatásokkal szemben, mint a Twitch, a Google és a Facebook megtűrt helyzetben van, de kérdés, hogy ez még meddig fog tartani.
Tovább árnyalja viszont a képet, hogy Kínában már bizonyos szinten cenzúrázva van a Valve szolgáltatása, ugyanis például a Community szekció egyáltalán nem elérhető a játékosok számára. Ebben közrejátszhat az is, hogy a kínai kormány meg akarja állítani az egyre szélesebb körben elterjedt videójáték-függőséget és az ezzel összeköthető látásproblémák kialakulását - többek közt ezért március óta új játékokat nem lehet teljesen hivatalos úton elérni az országból, bár a játékosok eddig ezt megkerülték a Steam globális verziójával.
Erre egyébként nagyon jó példa a PUBG, ami világszerte hatalmas népszerűségnek örvendett, de hivatalosan nem volt elérhető Kínában, csak a Steam-en keresztül, amiből így 15 millió (!) darabot vásároltak az ottani játékosok. Kíváncsiak leszünk, hogy hogyan fog alakulni a kínai játékosok és a Steam sorsa, ugyanakkor csak bízni tudunk abban, hogy a közeljövőben olyan kompromisszumos megoldás fog születni, amit az ottani kormány is támogatni tud.