Kilóra veszik a gamer monitorokat a PUBG miatt

Kilóra veszik a gamer monitorokat a PUBG miatt

Megduplázódtak az eladásai a gamer monitoroknak. A PUBG lehet az egyik oka a növekedésenk!

A legfrissebb statisztikák alapján a gamer monitorok piacán beköszöntött az aranykor. A 2018-as évben megduplázódtak az eladások a WitsView jelentése alapján. A megugró számok legfőbb okának a PUBG-t jelölték meg, de nézzük a részleteket!

Először is definiálni kell, hogy mit sorolnak a piackutatók és statisztikusok a "gamer monitorok" csoportjába. A határ a 100 Hz-es képfrissítésnél található. Minden efölötti monitor eladása szerepel a számokban. Ezen paraméterek alapján a 2017-es évhez képest 100 százalékos növekedés figyelhető meg, ami azt jelenti, hogy összesen 5.1 millió darabot értékesítettek világszerte.

De mi köze a PUBG-nek az egészhez? A Bluehole battle royale játéka 2017-ben kvázi kényszerítette a kínai internetkávézókat arra, hogy lecseréljék az összes monitorukat 144 Hz-es típusokra, mivel a PUBG javasolta, hogy az optimális játékélményhez minél nagyobb képfrissítéssel rendelkező monitort használjunk. Ez tavaly történt, azóta már a gamer monitorok nem csak az internet kávézókban jelentek meg, hanem az egyszerű otthoni játékosoknál is, akik rájöttek, hogy érdemes befektetni egy drágább képernyőre a jobb élményért. További előremozdító folyamat volt a PUBG és más battle royale játékok népszerűségének folyamatos növekedése, amik igénylik a 100 Hz feletti monitorokat. Egy-egy nagyobb expóra és eseményre több száz, akár több ezer darabot is berendelnek a szervezők, amin a játékosok élvezhetik a legújabb címeket. Miután kipróbálták, otthonra is akarnak majd ilyet, –és a folyamat halad tovább előre. A legnagyobb nyertesek –a játékosok mellett– természetesen a monitorokat gyártó és forgalmazó cégek.

2017-ben legnagyobb számban értékesített monitorok márka alapján 2018-ban legnagyobb számban értékesített monitorok márka alapján
1. ASUS 1. ASUS
2. acer 2. acer
3. BenQ 3. AOC / Philips
4. AOC / Philips 4. Samsung
Összesen: 2.5 millió darab Összesen: 5.1 millió darab

Meglepő lehet, hogy a hajlított monitorok részesedése az összes értékesített gamer típus között, már átlépte az 50 százalékot. Mindenki maga dönti el, hogy szükség van-e neki erre a plusz tulajdonságra, ami biztos, hogy a 24-27 colos kategóriában nem igazán van értelme a hajlított képernyőknek.

Nektek milyen monitor pihen az asztalotokon?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!