Meglehet a megoldás az Akali problémára: így változhat a füstbomba

Meglehet a megoldás az Akali problémára: így változhat a füstbomba

Az érinthetetlen Akali végre a Riot fejlesztők asztalára került. Lehet, hogy véget vetnek a végeláthatatlan bújócskának?

Akali reworkje óta domináns szereplő, –mind a top, mind a mid lane-en. Ezt a rengeteg sebzése mellett elsősorban az új füstfelhőjének köszönheti, ami lényegében megközelíthetetlenné teszi őt javarészt. A W alkotta füstbomba felhője azonnal elkészül, Akali érintkezéskor azonnal elmerül benne, virtuálisan láthatatlanná válik, –de ami a legrosszabb: ha látjuk is, akkor sem tudjuk célba venni. Ezen készül most változtatni a Riot, aminek hírét RiotScruffy hozta el nemrég. A változtatás három ponton érinti Akali stealth mechanikáját.

Azonnali eltűnés

Jelenleg nincs késleltetés vagy átmenet a pillanat között; amikor Akali érintkezik a füsttel és aközött, hogy eltűnne benne. Az első változtatás szerint Akali egy lélegzetvételnyi ideig mégis látható maradna, vagyis a stealth nem ütne be azonnal az érintkezés pillanatában. Hogy ez miért volt eleve frusztráló a játékosoknak és miért szorul változtatásra? A stealth azonnali aktiválódása lehetetlenné tett akármilyen counterplayt. Legyen szó bronz vagy platinum ligáról, –kevés olyan ember van, aki olyan reakciókkal rendelkezne, ami elég gyors a ki-be villanó Akali célbavételéhez. Lényegében egy óraműpontos, gépi effektust kellene túlszárnyalnunk emberi reflexekkel, ami –amíg az Akalit játszó játékos bele nem bakizik– jóformán kivitelezhetetlen.

Cast idejű képességek és channel time

A második változtatás azt igyekszik kijavítani, hogy Akali erőfeszítés nélkül kerülhessen el minden merész játékért kapott büntetést. A legtöbb képesség, még maga a torony lock és az azt követő lövés is rendelkezik egy bizonyos channel time-al, –vagyis nem instant a hatás. Eddig minden ilyen képesség elkerülhető volt a ködben való elmerüléssel. Hogy ez miért volt probléma? Rengeteg végső képességet –például Nautilusét channel time alatt, Caitlynét, Kledét, olykor Nocturne-ét–egyszerűen le lehetett "cleanse-elni", de az Ahri W hatása sem érvényesült és a lista még bőven mehetne tovább. Vagyis tegyük fel, hogy mégis sikerül rányomnunk egy-egy képességet, célba vesszük, jól játszunk, azonban minden képesség aminek egy pillanatnyi channel time is szükséges, egyszerűen megszakad, olykor töltési időre téve a képességünket. Ha sikeresen le is reagáltuk a szituációt, az ellenfél minimális erőfeszítéssel levédte azt a keveset, amit tehettünk volna ellene.

A változtatás értelmében, amelyik képesség eljut egy bizonyos ideig a channel időben, az a stealth aktiváláskor sem szakad meg, helyette a hatás végbe megy. Ezzel lehetőleg kizárják az olyan trade lehetőségét, ahol az Akali elleni visszatámadás már az animáció közben megszakad; eddig nagyobb harcok alatt sem mindig igazán érte meg minden figyelmünket ráfordítani, hisz képességeink el sem sültek, amíg az övéi igen. Vagyis be kellett vállalnunk, hogy Akali kiszed egy carryt, akinek a megvédése helyett nekünk is jobb opciónak tűnt megpróbálni kiszedni valakit. Ez a kikényszerítéses játék sokszor rosszul sült el számunkra és akkor ott a tény is, hogy egy vérszomjas assassint hagyunk a hátunkban flangálni...
akali w tower lol

Mégsem stealth?

Harmadjára, Akali lényegében lekövethetetlen volt, amíg a ködben tartózkodott. Nem fedte fel a kontroll ward, egyedül a sweeping lens, a Morgana R, amit nem tudott leszedni magáról, és a Fountain lézer meg is ölte őt. Ezen felül nem sok esélyünk akadt, ha volt egy ügyes Lee Sin a csapatunkban, egy sikeres Q fel tudta fedni, azonban mivel a köd terjeng, hosszan kitart és olykor tereptárgyak közelében összecsomósodik, ez igazi lutri volt. Hogy valamelyest kompenzálják a hosszú idejű felfedhetetlenséget, a stealth aktiválódása után Akali egy rövid ideg –elmosódottan ugyan–, de látszani fog. Ez leginkább arra lesz csak jó, hogy ötletünk legyen, merre indult el, persze a pillanat lejárta után továbbra is követhetetlenül elmerül, elmosódott állapotban is célba vehetetlen lesz, de segíthet időzíteni és célozni azokkal a képességekkel, amivel megkeseríthetjük a ködben töltött idejét, –esetleg ki is kényszeríthetjük onnan.

Mennyire marad használható?

Felmerül ezután a kérdés ezek után, hogy mennyire lesz használható a füstbomba és mennyire marad használható maga Akali? A füst számára ez értelemszerűen hatalmas nerfnek bizonyul, azonban lényegi hatása továbbra is megmarad, a fent leírt nerfek gyakorlatilag a pillanat törtrészét adják az ellenfél kezébe cselekvésre. A füst aktiválás után eddig egy többszörösen használható, ingyenesen kijöhetsz a börtönből kártya volt, a szó szoros értelmében, hiszen egy Camille R sem okozott különösebb fejfájást. Tagadhatatlan, hogy nagyobb odafigyelést igényel majd a használata, azonban továbbra is hatalmas mobilitási előnyt jelent, amihez hozzátársul Akali E és kétszeres végső képessége, amelyek eddig talán a füsttel együtt túlontúl, Fizznél is sikamlósabbá tették Akalit. Vagyis az, hogy counterplayt biztosítanak a felhővel szemben, ami eleve alapja kellene legyen minden mechanikának, nem kellene teljes kivérzést jelentsen az Akali játékosok számára.

RiotScruffy azt mondta, bár még ebben a formában ez sem végeleges; szeretnék, ha még az év vége előtt elkészülnének a változtatásokkal. Emellett azonban azt is hozzátette, jó esélyt látnak arra is, hogy a végeredménytől függően más formában erősítsék Akalit, amennyiben a füst gyengítése túl sokat venne el potenciáljából.

Ti mit gondoltok, jogos a nerf? Használhatatlan lesz Akali, ha mindezt valóban meglépi a Riot?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!