Sok tipp létezik, amit minden kezdő játékos számára kötelezőolvasmányként kell továbbadni. Azonban a lista sohasem ér véget és akad köztük olyan is, amit olykor a veteránok sem tartanak be...
Ezek közül hoztunk el nektek hatot, amit –rangtól és tapasztalattól függetlenül– sokszor felejtünk el, pedig a győzelmünkbe kerülhet.
Örökös mozgás
A folytonos mozgás már nagyon régóta a játék fontos eleme. A folytonos oda-vissza és ide-oda mozgás több célt is szolgál. Részben, fenntartjuk vele saját éberségünk és reakcióidőnk is lecsökkenhet, másrészt megzavarja az ellenfelet, így nehezebben kapunk be találatot. Vagyis nem csak a saját pozicionálásod segíted ezzel, hanem ellenfeled soron következő lépését is befolyásolhatod. Emellett nem futunk bele olyan hibákba, hogy a térkép másik felére kattintunk és nem azon az úton indulunk el, amin szeretnénk.
Töltési idők és ismeretük
A töltési idők ismerete fontos, egyes képességeké hosszabb, másoké rövidebb, –függ a töltési időt csökkentő tárgyaktól, de még a rúnáktól is. Természetesen nem csak sajátunkat kell figyelemmel kísérni, hanem ellenfeleinkét is. Vi elkap az ultijával és nem tudod lerázni. Visszamész, összefutsz vele a folyón és úgy döntesz, megpróbálod ki-kite-olni, hisz az imént ultizott ki. De mikor azt hinnéd sikerült, megállíthatatlanul célba vesz és ismét a levegőbe repít. Blitzcrank elhibázza a hookot, te viszont ezután is úgy játszol, mintha URF-on lennél és minden pillanatban magához ránthatna, pedig van legalább 20 másodperced megbüntetni a próbálkozásért, vagy kezdeményezni az ADC ellen. Legyünk tisztában az ellenfél elérhető képességeivel, ha tudjuk, baiteljük ki őket, az ultikat pedig ne felejtsük el kipingelni a chatbe se.
Mindhalálig harc
Sok esetben, főleg alacsonyabb ligákban az emberek szeretnek mindent egy lapra feltenni és úgy beugrani a harcba, mintha onnan nem lenne többé kiút. A valóságban ez máshogy működik. Egyszerű példának vegyünk alapul egy Kayle-t. Sokszor hallani, hogy noob champ és nem lehet 1v1-ben megverni az ulti miatt, hisz ha van elég sebzésünk sem durran csak úgy ki, míg ő maga elég sebzéssel rendelkezik ahhoz, hogy ott hagyjuk a fogunkat. Magasabb szinten a Kayle taktika már nem ilyen effektív. Az ulti nagy csapatharcdöntő potenciálja miatt elég kikényszeríteni a használatát. Ha Kayle nem is hasal el, a csapata jelentős előnyt veszít, Kayle sebezhető lesz, nem játszhat annyira agresszíven, amit kihasználva egy rákövetkező harcot már sokkal könnyebben zsebelhetünk be. Ismét igazzá válik a mondás, miszerint olykor nem szégyen a futás, ellenben nagyon is hasznos.
Csapatharc és taktikai helyzetfelismerés
Nézzünk ismét egy szituációs példát. Tételezzük fel, hogy Malzaharozunk, a szövetséges Miss Fortune pedig jóval erősebb az ellenfél ADC-jénél, viszont az ellenfél supportja Braum. Mit mond a nagy könyv egy Malzaharnak? Hatástalanítanunk kell a carryt, erre pedig értelemszerű megoldás az ultink. Ez pedig ebben az esetben egy hatalmas hiba lenne. Ugyanis ezzel meghagyjuk Braum számára a lehetőséget, hogy ultijával megszakítsa az MF ultit, pajzsával pedig lefogja az alaptámadások és képességek egy jelentős részét. Míg ha Malzaharkén Braumot fogjuk le, MF egyedül is kiszedi az ellenfeles ADC-t és jóval több sebzést fog kiosztani a csapatharc alatt, mintha Braum akcióképes lenne.
Ez egy remek példa arra, hogy egy csapatharc nem csak arról szól, hogy megüljük az ellenfelet, hanem arról is, hogy helyzetet teremtsünk a csapattársainknak. Hasonló példa –Malzaharnál maradva–, hogy egy harc alatt olykor jobban megéri a Q-t négy ellenfélen használni, mint összeszedni vele egy darab gyilkosságot. Egyszerűen nem éri meg a kockázatot. Képzeljük magunkat mások helyébe és számoljunk azzal, hogy mi számukra a legkézenfekvőbb lépés.
Nem vagy az ösvényedhez láncolva
Hát roamolj! Semmi sem szabja meg, hogy ne vedd az irányt egy másik ösvény felé egy shopping után. Például, főleg top-lane párosításoknál fordul elő, ha egy nagyot sebző assasint játszunk egy tank ellen, jó eséllyel nem fogjuk csak úgy megölni. Csak toljuk be az ösvényt és látogassunk meg egy olyat, ahol sokkal könnyebben zsebelhetjük be a gyilkosságért járó aranyat. A másik ösvény is hálás lesz, hisz neki is jut valami, talán maga a gyilkosság és még a tornyon is tolhattok közösen. Ez most különösen megéri a pajzstöredékek miatt.
Általános hiba, hogy jó játékosok megnyerik az ösvényük és egész játék alatt el sem mozdulnak róla. Nem gyakorolnak nyomást a térkép más területeire. Óvakodjunk be az ellenséges dzsungelbe és vadásszuk le a junglert, vagy legalábbis kényszerítsük hazateleportálásra. Ezzel is duplán járunk jól, hisz nem csak mi szedhetjük meg magunkat, de a társainkról is leesik a jungler gyakorolta nyomás, bátrabban kezdeményezhetnek például egy kiélezett helyzetben.
Nyomásgyakorlás az ösvényeken
Ide tartozik részben a lista első pontja, de annál is lényegesen többről beszélhetünk. Amennyiben az ellenfél szabadon és magabiztosan farmol, az nem nyert ösvény, valamit rosszul csinálunk. Tartsuk szemmel a saját minionjainkat. Amikor valamelyik élete lasthit közelbe kerül, az ellenfél várhatóan megpróbálja majd elvinni. Egy kis ügyességgel kigondolhatjuk mikor és hol állva próbálja majd meg elvinni, és oda időzíthetjük a támadásunkat. Ha így cselekszünk, a találat esélye drasztikusan megnő, hisz az alaptámadás animációjának végbe kell mennie és ezalatt egy fix pozíciót vesznek fel. Ha mégsem találunk be sincs baj, ha az ellenfél a kitérés mellett dönt, megússza a harcot, ellenben elvesztett egy miniont, vele pedig értékes aranyat és tapasztalati pontot.
Nektek mennyire válnak be a fenti tippek? Mivel egészítenétek ki esetleg a listát?