A 8.24-es patch már dübörög egy ideje, így megnéztük, hogy mi a módi mostanság, több szempontból is.
Mozgalmas éven vagyunk túl, ehhez kétség sem fér. Idén a játék terén is hatalmas változásokat láthattunk a metát illetően, mely hatalmasat nőtt és bővült az év során. Ugyanígy a végét leszámítva talán a mostani volt a legtöbb meglepetéssel kecsegtető világbajnokság, mely egyértelműen visszavezethető a metát érintő dolgokra is. A 8.24 volt az utolsó teljes értékű frissítés, ami már bőven a preseaonbe nyúlik, ehhez már csak kiegészítésként jön a 8.24b az ünnepek közeledtével.
Megnéztük, hogy a jelenlegi frissítésben mely hősökkel nyerünk a legtöbbet, kikkel játszunk a leggyakrabban, kiket tiltanak a legtöbbet és még egy sor másik statisztikát.
A legválasztottabb karakterek
Ezen a téren talán nincs akkora meglepetés, mindegyiküket ismerjük és tudjuk, hogy az emberek előszeretettel játszanak velük. Sok éves regnálását továbbra sem szakította meg Lee Sin, mivel a népszerűsége még mindig a legmagasabb. A Leageu of Graphs statisztikai oldal szerint 29,19%-kal vezet. Második helyen Yasuo csücsül 25%-kal, nem sokkal alatta Lucian a maga 24,75%-val. Őt követi Thresh 23,93%-kal és végül egy második lövész is itt van Ezreal személyében 23,54%-kal. Külön érdekesség -bár a nagy számok törvénye alapján valahol várható-, hogy az öt felsorolt karakter közül mindössze Lucian rendelkezik pozitív győzelmi aránnyal, vagyis 50% felettivel.
A legjobb győzelmi arányok
Ha játszottunk már valaha az alsó ösvényen, ahol egy Branddel kellett szembenézni, akkor pontosan tudjuk, hogy miért lehet ő a lista élén. Eszméletlen sebzése van már a játék elején is, amivel kevés lövész tud bármit is kezdeni. Egy-két korai gyilkosság és egyedül átveszi az uralmat az ösvény felett, nem véletlen az 53,49%-os győzelmi aránya. Itt már akadnak azért meglepetések, Cassiopeia nem biztos, hogy eszünkbe jut, ha a győzelmi arányokról beszélünk, pedig ő a második, alig marad el Brandtől a maga 54,34%-val. A bronzérmet egy újabb burst support kapta, Zyra 53,33%-kal. Negyedik helyen egy harmadik támogató, Sona úszott be 52,98%-os aránnyal, míg az ötödik helyet Jax kapta 52,87%-kal.
A legtöbbet tiltott hősök
Yasuo egyértelműen vezeti e téren a listát: a %-ok alapján minden második meccsen ott szerepel a neve, 54,53%-ban. Neeko, mint új jövevény szintén nem meglepő szereplő, mivel általában félünk az ismeretlentől, ezért inkább nem akarunk szembenézni vele, jelen esetben 47,54%-ban. Bár nincs a legjobb formában, főleg alacsonyabb eloban még mindig félelmetes lehet egy Zed, ezért 44,8%-ban inkább nem is kérünk belőle. Darius a felső ösvényen tud egy igazi rémálom lenni, 44,47%-ban ki is tiltjuk emiatt. Akali pedig "csak" ötödik helyre futott be láthatatlanságával és 40,45%-os tiltási százalékával.
Győzelmi arányban beállt legnagyobb változások
Minden frissítés hordoz magában valami újat, aminek hatására a "játékszabályok" változnak, hogy éppen ki erősödik, vagy gyengül. A sokak által nerfnek titulált Galio frissítés láthatóan jót tett neki, mivel a 8.23 óta 3,73%-kal nőtt a győzelmi aránya. Második helyen Mordekaiser áll 2,73%-os győzelmi arány javulással, míg a bronzérem Xin Zhaonak jár 1,81%-kal. Természetesen nem csak javulások álltak be, a gyengülésről is beszélni kell, e téren Viktort kell kiemelni, aki 2,48%-kal rosszabbul teljesít, mint a 8.23-ban, mellette pedig Varus szerepel 2,61%-os romlással.
Kék vs piros oldal
Hogy ne csak a hősökről legyen szó, nézzük kicsit a játék többi részét, vagyis a pályát és a legjobb győzelemre utaló jeleket. A kék és piros oldal között az év során többször voltak nagyon eltérő különbségek, már ezt sikerült mérsékelni, de még mindig a kék oldal vezet 50,81%-kal.
Győzelmi opciók
És hogy mi a legjobb esélyünk arra, hogy nyerjünk? A statisztikák alapján az a csapat, aki beveri az első inhibitort, az esetek 89,72%-ban a meccset is megnyeri. Az első Baron sem egy rossz befektetés, ugyanis 82,29%-ban szintén győzelmet ér. Az első sárkány sokban függ attól is, hogy éppen milyet kapunk, de itt is 69,55%-ban győzelem jár mellé. Ennél egy fokkal jobb célpont lehet az első torony, mely 71,75%-ban jelent győzelmet. A jelek szerint az első gyilkosság van a legkisebb hatással a játékra és nem is feltétlenül dönti el a sorsát, azonban még így is 58,89%-ban, aki ezt megszerzi, az a győzelmet is viszi.
Meccsidő
Ami a meccseket illeti, a leggyakrabban 30 percig tartanak, második helyen a 35 perces idő áll, –de bizony gyakran előfordulhat a 25 perc is. A 60 perc feletti mérkőzések a legritkábbak.