Kétséget kirázóan az idei év volt a legkeményebb a frissítések szempontjából. Így hát elhoztuk nektek a legmeglepőbb újdonságokat!
Most, hogy már tényleg csak pár nap választ el minket 2019-től nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy 2018 az egyik legellentmondásosabb év volt, a League of Legends történelmében a különböző frissítéseket nézve. Először is nagyon nehéz volt naprakésznek maradni az újdonságokból, hiszen kaptunk olyan változtatásokat, amik minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra jelentek meg a játékban. Szerencsére azonban a Riot Games fejlesztői hallgattak a visszajelzésekre és a szezon közepén kidobott eszméletlen frissítésekből vissza vettek egy kicsit, így az év utolsó pár hónapjában újra kezdett helyre állni a játék egyensúlya. De a DotEsport emberei nem tudtak szó nélkül elmenni emellett a téma mellett –ahogyan mi sem– így összeállítottak egy 5 pontos listát, amelyben a legnagyobb idei változtatások szerepelnek!
5. Varázsló tárgyak/mana változtatások
Az egyik első már nagyobb változtatás 2018-ban az AP-t adó tárgyakat érintette: a legtöbbet tetőtől-talpig átalakították. De nem csak ez volt az egyetlen újdonság, ami a mágusokat érte: rengeteg manaváltoztatást is bevezetettek a frissítés során. Ezeket az alakításokat pedig direkt úgy tervezték meg a Riot emberei, hogy mindegyik mágus erejéhez külön alkalmazkodjanak, így könnyebbé téve a kaszton belüli egyensúly fenntartatását. Ez volt az a frissítés, amikor manát adtak olyan tárgyakhoz, mint például a Luden's Echo, vagy éppen ellenkezőleg, kivonták őket egy-egy eszközből (például a Morellonomicon esetében). Ezekkel az újdonságokkal a fejlesztők azt próbálták meg még elősegíteni, hogy a játékosok más-más buildeket használjanak attól függően, hogy milyen eredményt akarnak elérni a mérkőzéseik során. Azonban a Riotosok most is picit elszámolták magukat: a frissítések vége az lett, hogy minden egyes varázslónak ugyanazt, a már jól bevált és borzasztó erős build-et hozták a játékosok. Igen, arról az időszakról beszélünk, amikor boldog-boldogtalan tárházában megtalálható volt a már előbb is emlegetett Luden. Végül azonban minden jóra fordult és a szezon közepét elhagyva, a dolgok mondhatni egyensúlyba kerültek.
4. Új jutalmi rendszer
A meccsek alatt alkalmazott jutalmi rendszer is nagy változtatásokon esett át 2018-ban. A ráncfelvarrás fő célja az volt, hogy a hátrányban lévő csapat több támogatást tudjon összeszedni az elfeedelt, ellenséges karakterek levadászásával. Azonban jó néhány probléma felmerült a rendszerben és az újdonság bevezetését követően, egészen az év végéig folyamatosan hallhattuk a játékosok kritikáit. Az emberek fő problémája az volt, hogy a rendszer alapvetően bünteti azon játékosokat, akik előrébb tartanak, mint ellenfeleik. Ez pedig azt is jelenti, hogy az egyszerű és gyors meccsek elhúzódhatnak és akár az egy órát is megközelíthetik. Azóta egy ennél újabb jutalmi rendszer is felütötte a fejét, amelyben a jutalom mértéke különböző faktoroktól (mint például az általad megölt minionok száma) változhat, de ez sem bizonyult problémamentesnek. Rengeteg Reddit felhasználó sírta el bánatát az elmúlt két hétben az újdonsággal kapcsolatban, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy ez még mindig csak az előszezon így ezek az újdonságok még sokat változhatnak.
3. Minion érték javítások
Az egyik talán legvadabb változtatás az évben a minionok értékét érintette. Ez volt ugyanis az a frissítés ami annyira megemelte a cannon minionokért kapott aranymennyiséget, hogy azok az összecsapások közepétől kezdve többet értek, mint néhány a jungle-ben megtalálható lény. A fejlesztők célja itt az volt, hogy azok a játékosok kevesebb aranyat tudjanak összeszedni, akik csak egy-egy minion hullám erejéig maradnak ösvényükön, majd utána tovább állnak. Azonban végül ezek a változtatások nem hozták meg a kívánt eredményeket és az ösvények közötti mászkálás ugyanolyan népszerű maradt, mint eddig volt.
2. Tapasztalatszerzés a jungle-ben, Sutyi változtatások
A most következő jungle változtatások kétséget kizáróan tetőtől talpig átformálták az dzsungelesek metáját a 2018-as évben. A frissítéseket követően ugyanis nem lehetett a hármas szintet megütni különböző jungle lények lemészárlásával, így mindenkinek sokkal kreatívabb módokat kellett ahhoz találniuk, hogy szintekben ne maradjanak le többi csapattagjukhoz képest. Ez első körben azt jelentette, hogy a junglerek már a mérkőzések igen korai szakaszában elkezdték meglátogatni csapatuk ösvényeit, így azok a hősök, akik az első pár szinten szenvedni szoktak, szinte teljesen kihaltak a metából. De nem csak ez az egy frusztráló változtatás lépett életbe 2018-ban. Sokunk kedvence, a Surranó Sutyerák értéke a cannon minionhoz hasonlóan borzasztóan megemelkedett, arról nem is beszélve, hogy megjelenése még mindig az RNG Istenén múlik, így azok a karakterek akik gyorsan be tudják szedni sokkal népszerűbbé váltak.
1. Crit tárgyak, lövész statisztika változtatások
Na és elérkeztünk cikkünkben az utolsó, de mégis a legnagyobb és legbefolyásosabb frissítéshez! A lövészek alapstatisztikáinak átalakítása illetve a különböző kritikus csapást mérő tárgyak változtatásai ugyanis nagy mértékben befolyásolták a 2018-as évet. A frissítések első körben oda vezettek, hogy egyre többen vittek nem lövész karaktereket az alsó ösvényekre, így voltak olyan napok, amikor egy adc sem bukkant fel a League of Legends összecsapásokban. A fejlesztők hosszú heteken át dolgoztak, és megannyi frissítést adtak ki annak érdekében, hogy a lövészek újra középpontba kerüljenek, de még így sem tudták teljesen "kiirtani" a mágusokat az alsó ösvényről. A mai napig lehet találkozni egy-egy "adc" Heimerrel vagy Karthus-szal.