A Microsoft nagyon szeretné megnyerni a következő konzolháborút

A Microsoft nagyon szeretné megnyerni a következő konzolháborút

A jelenlegi generáció alapján lesz mit ledolgozniuk. 

Az elmúlt közel 20 év igencsak érdekesen alakult a konzolgyártó cégek életében, hiszen többször is változott, hogy éppen a Microsoft, a Sony, vagy a Nintendo tud több játékost megnyerni magának. Ugyebár a kétezres évek elején a Sony valami elképesztő számokat produkált a PlayStation 2-vel, amiből több mint 155 (!) milliót sikerült értékesítenie, amíg az XBOX-ból csupán 24 millió fogyott, amit még a Nintendo féle Gameboy Advance is bőven lehagyott 81.5 millió eladott kézikonzollal. 


A 2005 és 2006 környékén induló konzolgeneráció is ugyancsak érdekesen alakult, hiszen ekkor a Sony és a Microsoft fej-fej mellett haladt, ugyanis a PlayStation 3-ból és az XBOX 360-ból egyaránt 84 milliót adtak el világszerte, viszont a Nintendo Wii még őket is túlszárnyalta a maga 101.63 milliójával. Ezek után voltunk igazán kíváncsiak, hogy a mostani generációban vajon mit tudnak majd gurítani a konzolgyártók és kik lesznek közülük a legsikeresebbek. 

Jelenleg úgy állunk, hogy a PlayStation 4 összes változatából több mint 86 millió talált gazdára, az XBOX ONE típusaiból 39.1 millió fogyott és a tavaly (!) érkezett Nintendo Switch közel 23 milliónál jár. Ebből már látható, hogy a Microsoft nagyon benézte ezt a generációt és ez egészen addig vezetett, hogy ma már –a kezdeti árához képest– gyakorlatilag fillérekért dobják hozzánk a konzoljukat, ami ugyebár a jó öreg Windows rendszerrel van megáldva. 


Ám egyáltalán nem ez volt az XBOX ONE legnagyobb baja a kezdeti időszakban, hanem az, ahogy a Microsoft kezelte és amilyen formában megpróbálta lenyomni a játékosok torkán a különböző, erőltetett megoldásokat. Ugye a kezdetekben még állandó internetkapcsolatot akartak a konzolhoz, de ez gyorsan a játékosok ellenállását váltotta ki. 

Ugyanúgy sikerült lyukra futni a kötelezően mellécsomagolt Kinecttel, ami az XBOX360-hoz viszonyítva elképesztően kevés játékot kapott és szépen el is tűnt a süllyesztőben, de sajnos a mai napig emlékszünk arra is, hogy a redmondiak a használt játékok használatát is megpróbálták ellehetetleníteni. Mint minden konzolnál, úgy az XBOX ONE-nál is fontos lett volna az eladásokat segítő exkluzív játékok fejlesztése, viszont ezekből az elmúlt évek alatt egyre kevesebbet kaptunk és közülük is csak kevés volt igazán meggyőző, –főleg ha megnézzük, hogy a Sony csapatai milyen címeket tettek le az asztalra.


Ezért aztán a Microsoft megpróbált előremenekülni és sikeresen létrehozta a világ legerősebb konzoljának számító XBOX ONE X-et, ami valóban elképesztő teljesítményre képes, de a játékkínálaton sajnos ez mit sem változtat. Meg kell viszont hagyni, hogy a Play Anywhere funkció, a Game Pass és az egér-billentyűzet támogatás is rendkívül jó döntés volt a cég részéről, de mindezek ellenére egyre inkább úgy néz ki, hogy ez a hajó bizony elment nekik. 

Egyáltalán nem szabad azonban még temetni a Microsoft-ot, hiszen az elmúlt évek is azt mutatják, hogy gyakorlatilag bármikor képesek egy olyan konzollal előállni, ami megszorongathatja a versenytársakat. Már több jel is arra mutat, hogy az eddigieknél még jobban oda fognak figyelni a játékosok igényeire –szépen be is vásároltak jó pár fejlesztőcsapatot maguknak–, már a streaming technológiával is kísérletezgetnek és egyre inkább ráfeküdnek a crossplay támogatására, ami akár döntő érv is lehet a várhatóan 2020-ban érkező konzoljuk megvásárlása mellett.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!