League of Legends - Egyesek jobban jártak, mások kevésbé az előszezon frissítései alatt, ezúttal a legjobbakat néztük meg!
A 8.23-as frissítéssel indult be a 9. előszezon. Ez az az időszak, amikor igazán lehet kísérletezni, hiszen a rangsorolt meccseknek sincs akkora tétje, mivel az itt szerzett rangok már nem számítanak, maximum az MMR-ünk szempontjából. Ahogy jönnek a frissítések, változnak a hősök, tárgyak, a rúnák és maga a játék is. Kíváncsiak voltunk, hogy vajon kinek kedvezett leginkább az előszezon, vagyis ki lépett előre a legtöbbet helyezésben, természetesen győzelmi arány alapján, a champion.gg oldal adatai alapján.
Akad pár hős, aki sok véletlennek köszönhetően pontosan ugyanazon a helyen maradt, mint előtte, de a legtöbben azért mozogtak fel, vagy épp lefele a létrán. Egyetlen kikötésünk az volt, hogy legalább 1%-os választási aránnyal rendelkezzen.
Kindred már tavaly is megjelent néha akár a profik kezei között, de úgy látszik solo queue-ban most nagyon jól érzi magát. Érdekes módon a teljes preseason alatt közvetlen buffot nem kapott, felemelkedése így valószínűleg több apróbb ténynek köszönhető, mint Gragas viszonylagos eltűnése, illetve a Tiamat drágítása, ami érzékenyen érintette a legtöbb waveclear junglert. Összesítésben 11 helyet lépett előre, ezzel az 50 felsorolt dzsungeles közül a 16.
Egy újabb dzsungeles a listánkon, egyenesen a negyedik helyről: Xin Zhao. Már a VB alatt is láthattuk, hogy milyen erős tud lenni, egy nem kontrollált, amatőr környezetben pedig még inkább ki tudja nőni magát. Tökéletes választás a korai sutyerák harcokra és később is könnyedén az ellenfél carry-jének nyakába ugrik. Közvetlen buffot őt sem kapott a 8.23 óta, 13 helyet lépett előre, ezzel jelenleg 10. helyen van összesítésben a dzsungelesek között.
Cassiopeia igazság szerint már a 8.21 óta szárnyal felfele és ez a legutóbbi frissítés során sem volt másképp. A 8.24-ben egy kicsit gyengítették az alap statjait, és a 8.24b-ben is csak tovább gyengítették Q-ját, mivel mostanság ezt kezdték el maxolni az E helyett. Úgy tűnik ez azonban nem elég egyelőre, hogy megállítsák a "felgyorsult" Cassiot, akinél mostanság már a Teart is kihagyják, hogy minél előbb harcra képes legyen. Az utóbbi időben kereken 20 helyett lépett előre, amivel a midesek közül jelenleg a 7. összesítve.
Mordekaiser áll a második helyen, bármilyen meglepő, a bugok sem tudják őt megállítani. És, hogy mi lehet az oka? Itt is közvetett környezeti hatásokról beszélhetünk, mert úgy igazán semmi nem érintette őt az előszezonban. Buffot nem kapott, a rúnáihoz nagyrészt nem nyúltak és a tárgyai sem változtak. Inkább az általános nerfek lehetnek a háttérben, amik elég sok karaktert érintettek. Mordekaiser 23 helyett lépett előre a toposok között, ezzel a 22. helyre küzdötte fel magát szinte a semmiből.
Az előszezon legnagyobb nyertese pedig nem más, mint Galio. Ő az egyetlen olyan karakter a listánkon, akit tényleges és közvetlen változások érintettek. Bár több szempontból is nerfnek tűnhettek a változásai, valójában csak annyiról volt szó, hogy kevésbé tankos karakterként kell innentől gondolni rá, cserébe sokkal több burst sebzést oszt ki meglepő gyorsasággal. Q-ja már nem sebez külön berobbanásnál, de ha végigálljuk jobban fáj, gyorsabban ugrik az arcunkba és igen, az ultija valóban gyengült, de a mobilitás megmaradt. 31 helyet ugrott előre a midesek között, ezzel a 10. helyen áll.
Őszintén szólva, mikor elkezdtem ezt a cikket, csak Galioban voltam biztos, a többiek szabályosan megleptek. Ez is azt mutatja, hogy a játék mennyire dinamikusan fejlődik és egyáltalán nem kell egy hős frissítést kapjon ahhoz, hogy az erőviszonyai változzanak.