UK: a digitális játékok taroltak 2018-ban

UK: a digitális játékok taroltak 2018-ban

A számok önmagukért beszélnek. Az Egyesült Királyságban minden a digitális játékokról szólt 2018-ban!

A videójátékok piacán óriási átalakulások zajlottak le az elmúlt években. Egyre több boltban vásárolhatjuk meg kedvenc szoftverjeinket és ezért már csak a lakásból sem kell kimozdulnunk. A Steam, Origin, Ubisoft klienseken kívül a nagyobb online webáruházak is egyre jobban törnek előre. A GOG, a GreenManGaming és a Fanatical is folyamatosan pörgeti az akciókat, amire a játékosok többsége le is csap rendszeresen. Az Egyesült Királyság tavalyi statisztikái alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a dobozos játékok korszakának vége, de bizonyos árkategóriában még messze nem lefutott a küzdelem!

A 2018-ban értékesített videójátékok összesen több, mint 3.8 milliárd fontos (!) forgalmat generáltak: ez forintba átszámolva nagyjából 1.4 billiót (!) jelent. Ennek a brutális mennyiségű pénznek a cseréje a digitális platformokon történt 80,1 százalékban! Ez azt jelenti, hogy 3 milliárd font felett zárt az online videójáték piac, amíg mindössze 800 millióval kellett beérnie a dobozos verizókkal kereskedőknek. Összességében 12,5 százalékkal növekedett a digitális és csak 2,8 százalékkal a fizikai játékok értékesítése, az egész értékesítési szektor 9,1 százalékkal nőtt.

Gondolhatnánk, hogy akkor nem is éri meg a legdrágább címeket fizikai formában megjelentetni, mivel úgyis mindenki letölti a netről, miután ott megvásárolta. Ez azonban nem állja meg a helyét! A legnagyobb példányszámban értékesített játék az Egyesült Királyságban 2018-ban is egy sportjáték volt, a FIFA 19. Összesen 2,5 millió darabot adtak el belőle, ebből azonban 1,89 milliót dobozos változatban talált gazdára! Az AAA szektorban 75 százalék környékén van a fizikai példányok aránya, ezért az EA és a többi nagy kiadó elégedetten dörzsölheti a tenyerét.

A teljes lista a dobozos játékok értékesítéséről az Egyesült Királyságban 2018-ban:

Játék neve: Értékesítések száma
1 FIFA 19 1,889,401
2 Red Dead Redemption 2 1,757,212
3 Call of Duty: Black Ops 4 1,172,855
4 Spider-Man 676,621
5 Mario Kart 8: Deluxe 458,675
6 Far Cry 5 434,133
7 Crash Bandicoot N-Sane Trilogy 430,551
8 God of War 399,395
9 Forza Horizon 4 392,960
10 FIFA 18 351,788
11 Grand Theft Auto V 339,805
12 Spyro Reignited Trilogy 333,725
13 Battlefield V 313,100
14 Assassin's Creed Odyssey 305,937
15 Super Smash Bros Ultimate 284,155
16 Super Mario Odyssey 240,710
17 Call of Duty: WWII 230,576
18 Pokemon: Let's Go, Pikachu 227,767
19 Shadow of the Tomb Raider 226,125
20 Fallout 76 218,534

A drágább játékoknak jó ránézni a dobozára, kitehetjük a polcra és egyéb, nagyon menő dolgokat tartalmazó gyűjtői kiadásokat is megvásárolhatunk. Ezeket a digitális verziók nem tudják pótolni és hiába növekszik folyamatosan a tripla A-s kategóriában is az online boltok részesedése, –valószínű még éveknek kell eltelnie ahhoz, hogy ebben a szektorban is végleg átlépjen a piac az online térre.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!



Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések