9.1: Ornn szó szerint megállíthatatlan lesz, de Kalista is visszatérhet végre!

9.1: Ornn szó szerint megállíthatatlan lesz, de Kalista is visszatérhet végre!

League of Legends - 2019 első frissítése elegendő újdonságot hoz a játékba, –sőt, pár kiemelt karaktere is van, akikkel külön foglalkozott a Riot Games!

Hivatalosan is véget ért az előszezon a mai napon és elkezdődött a 2019-es év, melyet értelemszerűen a 9.1-es frissítés nyit meg. December közepe óta nem volt túl aktív e téren a Riot Games, hiszen jöttek az ünnepek, de most újult lendülettel vágnak bele az új évbe és már most elég érdekes dolgokat hoztak nekünk az előszezont követően. A patchcset összefoglaló rövid és megszokott videó sajnos ezúttal elmaradt.

Kalista kapta a legkevesebb változást a három kiemelt karakter közül, de azért vele is foglalkoztak, hogy megpróbálják őt kezelhető formában visszahozni. Alap sebzése 62-ről 67-re nő, a szintenként kapott AD mértéke 3,6-ról 4-re nő, illetve a kapott támadási sebesség is 3,5%-ról 4-re. Ezek elég komoly buffok mostani formájához képest, ezen kívül a Q (Pierce) sebzése is emelkedik 10/70/130/190/250-ről 20/85/150/215/280-ra.

Hogy ne legyen túl sok a jóból, a W (Sentinel) már nem ad plusz sebzést, ha a társa a közelben van, illetve az E (Rend) 50% sebzést okoz epic szörnyekben, mint a sárkány vagy a Baron, hogy a dzsungeleseknek is legyen esélye Smite-olni.

Ornn rengeteg újdonságot kapott, amelynek egy részét már a PBE szervereken láthattuk. Szintenként 95 HP-t kap 90 helyett, és alapból 1,8 HP-t gyógyul 1,4 helyett, illetve a szintenként növekedő gyógyulás mértéke is 0,18-ra emelkedik 0,14-ről. Ezen kívül a szintenként kapott páncél is nő 3-ról 4-re, illetve az alap sebzése 67 helyett 69 lesz

A passzívja (Living Forge) is érdekesen alakul, több helyen megváltozik. Egyrészt minden tárgyból 10%-kal több páncélt és mágikus ellenállást kap, ami tekintve a fejlesztett tárgyait, elég erős lehet. Másrészről a 13-as szintet elérve bármilyen fejleszthető tárgy átalakul Ornn-nál ingyen és maximum két ilyen tárgya lehet. A szövetségesekét pedig 14-es szinttől felfele tudja fejleszteni, szintenként egyet és mindenkinek maximum egy lehet, ehhez 600 egységen belül kell tartózkodnia. Ez sem kerül pénzbe. A meglévőkön felül kapott pár új tárgyat is, melyeket alább láthattok.

A képességei is módosulnak: W-jén (Bellows Breath) visszakapja a megállíthatatlanságot, viszont a W maga csak 0,75 másodpercig tart 1 helyett. A CD 14-ről 12-re csökken, illetve 50% helyett csak 35%-kal lassítja önmagát, ami pedig a sebzést illeti 7-12 helyett 12-20,5% HP sebes az ellenfél maximális élete alapján, ez Ornn karakterszintjétől függ.

Az E (Searing Charge) olcsóbb lesz, 50 helyett 35/40/45/50/55 mana, illetve a Q oszlop ha épp eltűnne, mikor Ornn előrecsúszik, akkor még ott marad mostantól a képesség végéig. Az ulti (Call of the Forge God) első használatra 10%-os lassításról indul egészen 40/60/80%-ig, attól függően, hogy mennyit utazott a kos. Második használatra pedig 1,5 helyett 1 másodpercről indul a feldobás időtartama az először eltalált célpontra, a másodlagosokat 0,5 másodpercig dobja fel.

Sejuani is több tekintetben változott, igaz nála már nem ennyire egyértelműen minden erősítés, érkeztek nerfek is bőven. Az alap statjaiban erősödött, a szintenként kapott HP 105-re emelkedett, míg a kezdő páncélja 34-re, míg a szintenként kapott páncél mértéke 4,25-re és ez nem minden. A mágikus ellenállás is 32,1-ről indul, amihez szintenként további 1,25 jön, valamint a sebzés is 3 helyett 4-gyel nő minden egyes szintlépés után.

A sok statnak azért megvan az ára is, 20/70/120 + 100% teljes páncél és MR helyett csak 20 páncél és MR-t, valamint 25% bónusz páncélt és MR-t kap a passzívja (Fury of the North) alatt, viszont 2 helyett 3 másodpercig tart. A Q (Arctic Assault) sebzése növekszik, később elég jelentősen. 60/90/120/150/180 helyett 80/120/160/200/240-et csap oda. 

A W (Winters Wrath) második csapásának sebzése növekszik valamelyest, 30/65/100/135/170-ről 30/70/110/150/190-re és fixen 0,25 másodpercig lassít majd. Az E (Permafrost) is gyengül sajnos. Mostantól minden szinten fixen 1 másodpercen át kábít és a hatótáv is 850-ről 600-ra csökkent, –cserébe több, mint kétszeresére nőtt a sebzése: 20/35/50/65/80 helyett 40/80/120/160/200.

Ornn ezekkel a buffokkal szinte biztos, hogy visszatér és jó eséllyel egy-két nerf is borítékolható a lesz a közeljövőben. Régen Jax-nek volt hasonló passzívja, hogy a tárgyakból plusz statokat kapott, 15% AP-t és AD-t. Az sem sült el túl jól akkoriban.

Kalista is erősödött, kevésbé függ majd társától, ez főleg az amatőr játékosoknak segíthet majd solo que-ban és pozitívum az is, hogy egy Kalista jelenléte nem jelent egyet egy biztos Baronnal.

Ami Sejuanit illeti, az ő helyzete érdekesebb. A sebzése szinten mindenhol nőtt és kevésbé tankos. Solo que-ban így akár az AP Sejuanik is megjelenhetnek, amivel egy nem túlzottan kontrollált környezetben akár még carry-zni is lehet, viszont profi szinten ez nem kecsegtet sok jóval.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!